obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Internetverbinding valt uit bij aanzetten hd-recorder
TallDutch
Hallo,

ik ben al ruim twee weken bezig om alles TEGELIJKERTIJD werkende te krijgen.
Na van alles uitgesloten te hebben (windows opnieuw geinstalleerd, wireless router opnieuw geinstalleerd en firmware upgrade, Netgear Powerlines firmware upgrade, stroomgroepen gecheckt voor de Powerlines, nieuwe router ertussen) ben ik er nu achter dat op het moment dat ik de HD recorder aanzet om tv te kijken mijn internetverbinding uitvalt.
Film kijken via de videotheek in de HD recorder gaat wel, maar naar tv zenders niet.
Wanneer ik vervolgens weer wil internetten moet ik eerst de HD recorder uitzetten en het modem resetten...

Lijbrandt is nogal laks in reageren, laat staan oplossen dus vandaar mijn vraag hier.
Herkent iemand dit probleem en wat is/was de oplossing?

Alvast bedankt,
Joop

anton2e
Klinkt toch als een foutje in je netwerkverbinding.De bedrading voor Internet en voor je TV zijn toch wel volledig gescheiden?

TallDutch
Geen idee en ik weet ook niet hoe ik dat zou moeten controleren.
Maar dat mag Lijbrandt uitzoeken.
Voor internet loopt er een UTP cable van poort 1 naar de router en voor TV een cable van poort 2 naar de router.

anton2e
Voorbij het Glasvezelkastje is alles je eigen verantwoording & kosten.

In elk geval hoort de TV uit (van Glasvezelkast) niet aangesloten te worden op de router maar rechtstreeks naar je TV STB. Tenzij je een hele geavanceerde router hebt gaat beiden daarop aansluiten altijd fout.

Ook schreef je over Powerline. Wat doe je daar dan mee?

data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetverbinding valt uit bij aanzetten hd-recorder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FTP server snelheid valt tegen. Algemeen over KPNglasvezel : 4 27 okt 2014
Internet valt steeds uit router Netgear WNDR3700 Algemeen over XMSnet.nl : 2 31 aug 2013
Cisco Interactieve HD recorder Algemeen over Concepts ICT : 1 03 okt 2012
Pioneer Harddisk Recorder / DVD Radio en Tv van KPNglasvezel : 2 08 sep 2010
Opnames overzetten op een externe recorder ITV Radio en Tv van KPNglasvezel : 1 25 nov 2009
Advertentie
data-full-width-responsive="true">