obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met telefonie van Tweak
 Onderwerp afdrukken
SIP adapter achter NAT router
Tarzan
Omdat mijn uitbellende verbinding verbroken werd nadat het toestel van de ontvanger niet binnen 4 keer over gaan werd opgenomen, stuurde Tweak na een klacht mij een Packetforce router om dit probleem te verhelpen.
Deze router heeft buiten de bedrade en WiFi netwerk fasciliteiten ook een telefoon adapter aan boord.
Echter na installatie bleek deze router van een stuk mindere kwaliteit te zijn dan de Asus RT-N56U die ik zelf bij m'n overgang naar glasvezel had aangeschaft.
De wens bestond dus om mijn eigen router te blijven gebruiken in combinatie met een zelfstandige telefoon adapter.
Ik heb gekozen voor de Linksys PAP2-EU (te koop voor zo'n €45.- ) en uiteindelijk werkend gekregen achter de NAT van m'n router.

Hoe deze in te stellen:
Login als admin, en kies advanced view
Op tab System : Stel een vast IP adres in (ik heb ook als vast de primaire en secundaire DNS van Tweak ingesteld)
Op tab SIP wijzig : NAT Keep Alive Intvl = 90, Handle VIA received = YES, Insert VIA received = YES. Handle VIA rport = YES, Insert VIA rport = YES
Op tab regional wijzig : FXS Port Impedance = 270uF+750, Caller ID Method = ETSI FSK
Op tab Line 1 wijzig : NAT Mapping Enable = YES, NAT Keep Alive = YES, + wachtwoord (even bellen naar Tweak) en instellingen welke je van Tweak gekregen hebt.

Als dial plan kun je de volgende gebruiken (ik woon in Almere):
( 00xxx. | <:003136>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800xxxx. )

Alle andere instellingen staan op de default waarden.
Wil je het mooi doen (dit heeft geen invloed op je verbinding) dan moet je op tab regional ook de Dial Progress Tones aanpassen.

Op je router moeten de volgende poorten geforward zijn:
TCP/UTP poort 53, TCP/UDP poort 69, TCP/UDP poorten 5000-5500, UDP poorten 10000-20000 en UDP poorten 8000-8019

Wellicht kan ik hier iemand van dienst mee zijn, of heeft iemand nog een handige tip.
Grtz. Tarzan.
Gewijzigd door Tarzan op 14 november 2011, 22:05
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SIP adapter achter NAT router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eigen VPN server achter EB box Algemeen over KPNglasvezel : 2 01 mrt 2020
Internetten via aparte router. Waar op letten? Internet van KPNglasvezel : 5 13 mei 2015
Glasvezel adapter Internet van KPNglasvezel : 4 30 jan 2012
Probleem met mailserver achter de ZTE H220N Algemeen over KPNglasvezel : 3 17 jun 2011
Website achter Experiabox Internet van KPNglasvezel : 3 14 jul 2010
Advertentie