obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van Solcon
 Onderwerp afdrukken
Stotterende, wegvallende Radio op IPTV
Thasaidon
Ben ik de enige, of hebben meer mensen last van "stottering" en/of "wegvallen" van radio zenders?

Ik had voor de overgang naar "Het nieuwe TV kijken" af en toe last van stotterende radio zenders (via de Amino).
Maar sinds ik over ben is het alleen nog maar erger geworden.
Voorheen "stotterde" de radio af en toe, maar nu vallen er gewoon stiltes variërend van een paar seconden tot een dikke minuut.

De tv zenders lijken wel goed te gaan... Maar volgens mij is daar de buffering anders van...?

Resetten (spanningsloos maken) van de Amino en de FTU helpt niet.
speedtest_net
 
Fiber
Gebruik je wifi voor de ontvangst van radio en tv? Dan kan de oorzaak zeer lokaal zijn.
Als dat uitgesloten is, doe dan eens een speedtest om te zien of je voldoende bandbreedte hebt.
Ook download programma's nzb of torrent e.d. kunnen van invloed zijn.
Fiber, lichtsnelheid.
 
Thasaidon
Ik heb gister nog 2 verschillende Amino's (om de beurt) rechtstreeks met nieuwe Cat6 bekabeling op mijn Genexis V2 IPTV poort aangesloten gehad.

En op beide heb ik bij de radio dat het geluid óf hikt, óf gewoon wegvalt voor een korte tijd, of soms wel voor een minuut.
Ook maakt het niet uit welke radio zender ik op heb staan, want het gebeurd bij alle radio zenders.

Op het moment van testen werd er niet gebeld en was er minimaal internet verkeer.

Mijn bandbreedte lijkt wel gewoon goed (100/100) want ik trek ISO's van diverse server met 11MB/s naar binnen.

Ik kan dus alleen maar concluderen dat het óf in de Genexis moet zitten, of verderop in de verbinding naar de pop en/of backbone toe.

Ik heb dit nog niet bij Solcon aangemeld, maar dat was ik vanmiddag van plan te doen.

Maar ik dacht, ik gooi het ook hier in de groep Wink
speedtest_net
 
Fiber
Geen probleem hoor.
Je zou nog eens naar de firewall instellingen kunnen kijken in die Amino. (als die er tenminste in zit).
Zet hem uit om te testen.
Fiber, lichtsnelheid.
 
Thasaidon
Voor zover ik weet zit die er niet op.
Alles word ge-pushed vanuit Solcon en behalve wat favorieten en beeld/geluid settings, etc... is er door de gebruiker niets aan te passen op dat ding.

Het zou me overigens ook niets verbazen als het de FTU is (Genexis), die is inmiddels ook al 8 jaar oud ;-)
speedtest_net
 
Fiber
Heb je er nog een eigen router tussen met een firewall?
Heb je inmiddels al contact gehad met Solcon? Wat zei die er over?
Fiber, lichtsnelheid.
 
Thasaidon
Nee, ik heb nog geen tijd gehad om Solcon te bellen.

Maar het plaatje is alsvolgt...

De Genexis V2 heeft 4 Ethernet poorten.
Poort 1 is voor IPT (telefonie) en Internet
Poort 2 is voor IPTV
Poort 3 & 4 worden niet gebruikt.

Er zit dus geen router/firewall tussen op het IPTV deel. Die hangt namelijk aan Ethernet poort 1 van de Genexis voor het Internet en IPT.

Mijn normale setup voor IPTV is:
Genexis V2 -> Ethernet poort 2 -> GigabitEthernet Switch -> 4x Amino STB.

En om alles hier in huis uit te sluiten heb ik tijdens het testen een voor een, 2 verschillende Amino's geprobeerd (de M540 en de A140), rechtstreeks op de Ethernet poort 2 van de Genexis (IPTV) met een nieuwe utp kabel.

En het probleem is er dan nog steeds, enkel op radio, maar wel op alle radio zenders en ik heb dit op beide Amino's
speedtest_net
 
Fiber
Ok dan heb je eigenlijk alles getest wat maar mogelijk was. Het probleem lijkt mij dan bij de leverancier te liggen.
Fiber, lichtsnelheid.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Stotterende, wegvallende Radio op IPTV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IPTV Bevriezend beeld IPTV i.c.m. Devolo AV 500 opgelost Nog niet gesorteerd : 1 19 okt 2013
IPTV en Internet langs 2 gescheiden DEVOLO netwerken. Nog niet gesorteerd : 12 08 aug 2013
IPTV en Internet via 2 gescheiden netwerken dmv Devolo's Nog niet gesorteerd : 1 03 aug 2011
Radio ontvangst Radio en Tv van KPNglasvezel : 20 10 mei 2010
Advertentie