obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen passend onderdeel gevonden? Post het hier!
 Onderwerp afdrukken
IPTV Bevriezend beeld IPTV i.c.m. Devolo AV 500 opgelost
glasblazer
Hinderlijke storingen de afgelopen tijd gehad met IPTV. Resetten Motorola settopbox en Experiabox V8 mochten niet baten.
Internetverbinding zoals altijd super.
De oorzaken ken ik niet echt waarom, na enige tijd van goede ontvangst, de boel gaat vastlopen.
Een kabel trekken van de settopbox naar de V8 is veel beter, maar als het maanden goed werkt, dan kan dit niet zo maar vanzelf
een reden zijn om de Devolo's de deur uit te doen.
Ik heb een Devolo Triple (3 lan-porten) bij de settopbox staan en dat ging heel lang super goed.
Ruim anderhalf jaar geleden heb ik ook eens een spontane uitval van een goede verbinding opgelopen en toen heb ik alles naar fabrieksinstellingen terug gebracht. Na deze rigoureuse ingreep (Devolo en KPN hadden geen verhaal) heb ik de verbinding weer in orde gekregen.
Ook nu weer heeft de actie tot succes geleid.
Gevolgde aanpak :

1. Stroom van de Experiabox af (half uur);
2. Motorolo van het lichtnet afgesloten;
3. Devolo pluggen van het lichtnet verwijdert (halfuur);
4. Devolopluggen op het lichtnet aangesloten;
5. Experiabox op lichtnet aangesloten;
6. Na 4 minuten Motorola settopbox op lichtnet aangesloten en teruggebracht naar fabriekinstellingen;
7. Na 15 minuten draaide de zaak zonder enkele storing.

Je bent gauw drie kwartier met dit klusje bezig. Uit gesprekken met mensen van Devolo heb ik begrepen dat
als er een storing in de verbindingen optreedt, de Devolo's met elkaar gaan communiceren op een niveau
waarbij de storing wordt bestreden. Dit niveau houden deze Devolo's dan vast en als de storing is opgelost schakelen ze
niet meer terug naar hun ideale positie. Zo'n half uur de stroom er af en ze opnieuw met elkaar in verbinding helpen, zorgt
er voor dat ze weer op top niveau kunnen gaan draaien.

KPN en anderen hebben gelijk dat Devolo's problemen kunnen opleveren voor een IPTV verbinding, maar als
je om wat voor reden geen kabel wil of kan trekken, helpen die dingen je wel.Cheer
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IPTV Bevriezend beeld IPTV i.c.m. Devolo AV 500 opgelost', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Stotterende, wegvallende Radio op IPTV Radio en Tv van Solcon : 8 08 apr 2017
Upgrade Firmware Devolo's Algemeen over KPNglasvezel : 1 30 nov 2014
IPTV en Internet langs 2 gescheiden DEVOLO netwerken. Nog niet gesorteerd : 12 08 aug 2013
Devolo KPN Firmware 4.4.05 Radio en Tv van KPNglasvezel : 1 09 feb 2013
Problemen Devolo opgelost Radio en Tv van KPNglasvezel : 5 29 sep 2012
Advertentie