obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel monteur in huis krijgen heeel moeilijk allemaal.
yvio
Omstreeks 24 juli gebeld met kpn om glasvezel aan te vragen. Alles doorgelopen en ik wilde voor het PREMIUM pakket gaan met 2 tv ontvangers. Op de vraag wanneer de monteur langs kon komen antwoorden ik vanaf morgen. Maar omdat er minimaal 10 dagen tussen moet zitten zou pas het de 15e van augustus worden. Eerder kon niet vanaf mijn kant omdat we op vakantie zijn tot 12 augustus. En 15 augustus is "perfect" omdat ik toch thuis moest zijn ivm verbouwing keuken.
Voordat we op vakantie zijn krijg ik de bevestigingsbrief met daarin de bestelling. Echter staat mijn naam verkeerd gespeld en dus ook mijn nieuwe kpn email klopt niet. Gebeld en persoon van klantenservice maakte een case aan en het zou doorgevoerd worden.
Wij op vakantie....... En weer terug......
Bij thuiskomst 's nachts lag er een brief van kpn planning.
Ze hebben me 2x proberen te bellen om een afspraak te maken voor een monteur.
Sta je dan 03.00 in de nacht met zo'n brief. Volgende dag meteen terug gebeld en van ze te horen gekregen dat omdat ze me niet konden bereiken er geen afspraak gemaakt is. Ik vertelde ze dat er wel een afspraak stond voor de 15e en dat ik dat zeker wist omdat we het nog erover hadden dat het juist goed uitkwam ivm met mijn keuken verbouwing.
Ik kreeg echter te horen dat het feit was dat er geen monteur gepland stond en dat het weer minimaal 10 dagen zou duren.
Witheet was ik toen. Mij bellen als ik met me kont in de spaanse zee ben zonder nummer herkenning. Zo kan ik toch nooit terug bellen?
De week dat de monteur kon komen zat ik voor werk in het buitenland en mijn vriendin moet ook gewoon werken en niemand kan dus tijdens kantoor uren hier thuis aanwezig zijn voor kpn..
Feit is dat inmiddels upc is opgezegd en er dus geen tv en internet meer is. Vriendin heeft druk met werk en is thuis dus ook afhankelijk van het internet.
Helemaal kut dus....
Klantenservice stelde voor om bij de kpn winkel digitenne te halen en een internet dongle. Bonnetjes inscannen en mailen naar kpn persoon.
Dus ik naar die winkel. Daar alles geregeld en bij het invoeren van postcode kwam naam van mijn vriendin naar boven, de beste verkoper op het hart gedrukt dat zij absoluut niks met kpn te maken wil hebben en dat het dus niet op haar naam moet komen.
Ik de winkel uit met dongle en digitenne.
Opzich prima zo voor even, maar alsnog heel irritant dat het glasvezel verhaal zo loopt.
Volgende dag liggen er 2 kpn brieven op de mat.
Brief 1 aan mijn vriendin gericht:" gefeliciteerd met aanschaf digitenne".......
Jazeker gepruts allom, nu weer terug naar die winkel om het te regelen..... ZUCHT!!

Brief2: aan mij en ik heb het standaard glasvezel pakket genomen....?
Ik aan de telefoon met klantenservice.... Te horen gekregen dat het het beste is het zo te laten en ACHTERAF dit pakket te upgraden naar premium. Dit is de beste optie omdat anders weer de aanvraag afgebroken moet worden en weer opnieuw aangevraagd moet worden met als gevolg de monteur weer opnieuw ingepland moet worden. Omdat hij nu op 2 september stond en ik die ochtend vrij kon nemen heb ik het zo gelaten. Meteen wel gevraagd of de naamsverandering goed was doorgevoerd. Dit kon de beste man zien en ik zou daar een bevestiging van krijgen.
In de week dat ik weg was voor werk is de brief met bevestiging van de monteur binnengekomen samen met de pakketjes die de tv ontvanger,expediabox en modem bevatten.
Zo met dit alles in huis krijg ik weer een klein beetje vertrouwen dat het toch nog goed gaat komen.
Vanochtend met kopje koffie om 9.00 bij de voordeur wachten als een kind dat op sinterklaas wacht. Het word 10.00 uur...... Geen monteur.
Ik zie het 10.30 worden. Geen monteur nog in zicht...
Pak de brief erbij en doe een dubbelcheck.
Aaaah hij kan komen tussen 9.00 en 11.00 en kan zijn dat hij dus wat langer bezig is. Nou prima dan.
Inmiddels meterkast leeg gemaakt. (Oude router eruit, nas losgekoppelt,coax vervangen door utp naar de tv's) en inmiddels 11.10 geworden. Ik bellen met klanten service..... Order is heel recent gecanceld krijg ik te horen..
Flip nu helemaal de pan uit. Krijg te horen dat het heel vreemd is en dat hij het gaat uitzoeken en mij terug beld.
Niks gehoord en laat in de middag zelf gebeld. Boel uitgelegd en beste man kan bijna niet geloven wat hij allemaal in de historie leest. Hij verbind me door met planning in de hoop een afspraak te bespoedigen. Deze afdeling hield zich stug aan de 10 dagen regel en op zijn vroegst kan nu de 16e een monteur komen.
Op de vraag of het niet sneller kan ivm het gepruts krijg ik 6x de uitleg waarom het gecanceld is en dat het gewoonweg niet versneld kan worden. Inmiddels kan ze ook de afspraak niet bevestigen en ik zal teruggebeld worden om een nieuwe order aan te maken.
Waarschijnlijk ook zonder nummerherkenning dus als ik mijn telefoon niet kan opnemen omdat ik gewoon ook aan het werk ben dan zal je zien dat er nog eens 2 dagen extra overheen komen.

Dit is mijn treurige ervaring met kpn glasvezel. Zit nu met een huis dat overhoop ligt met kabels, router en tv meubel waar alles is losgetrokken omdat vanochtend de monteur zou komen en ik nu alles weer terug gebouwd had kunnen hebben....

Na deze ervaringen ben ik van mening dat kpn een pruts bedrijf is.
Als het eenmaal werkt en draait dan zal het allemaal prima zijn, maar echt.....
 
anton2e
"Als het eenmaal werkt en draait dan zal het allemaal prima zijn, maar echt....."

Ik vrees dat je ook op dit punt teleurgesteld zult raken. Veel sterkte toegewenst.


Maar wat ik absoluut niet snap is dat er nog altijd mensen zo dom zijn om hun "oude schoenen te verkopen voordat ze nieuwe hebben". Waarom een abonnement opzeggen voordat het nieuwe goedwerkend is opgeleverd? Ik begrijp dat absoluut niet want je spaart hooguit 1, max 2, maanden abonnementsgeld uit.

En er hoeft maar iets fout te lopen (het is algemeen bekend dat bij KPN het altijd fout gaat) en je zit in een probleem.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel monteur in huis krijgen heeel moeilijk allemaal.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie