obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen passend onderdeel gevonden? Post het hier!
 Onderwerp afdrukken
Vodafone Thuis glasvezel harddiskrecorder
famousmred
hallo,
Iemand een idee of je op die harddiskrecorder van Vodafone Thuis gewoon elke dag iets kan opnemen? De instellingen lijkt het alleen toe te staan dat je 5dagen achter elkaar opneemt en dat je dat dus elke week opnieuw moet instellen. Belachelijk natuurlijk. Want uh, beste vodafone, hoe doe je dat als je drie weken op vakantie bent? Opnemen met vodafone harddisk recorder is dus niet zo handig als men doet verkopen.

Weet iemand ook of er een andere harddisk recorder bestaat waarmee ik deze standaard van vodafone kan vervangen?

Overigens ook nog een opmerking over een ander verkoop trucje van vodafone: de Thuis Tv app is helemaal geweldig! kunt u ook op uw tablet tv kijken. Ja, nou ja, nadat je vodafone thuis gekocht hebt blijkt dus dat dat alleen maar iets van 15 standaard zenders zijn en niet al je zenders in je pakket.

Vind de beeldkwaliteit en snelheid wel ok van Vodafone maar de rest... de klantenservice, de verkoop, de klachten afdeling... allemaal een stelletje prutsers die erg goed zijn in een kastje van de muur verplaatsen maar concreet zich allemaal verbergen achter de andere afdeling. Als die andere afdeling dan afspraken niet vastlegt heb je mooi het nakijken en wordt je feitelijk gewoon in je gezicht gespuugd.
 
Sattje
@famousmred Daar heb ik ook al naar gekeken. Er zijn zat DVB-C receivers die dit wel kunnen. Maar dan zit je met slechts 16 zenders op het coax draadje. Glasvezel receivers zijn nog niet in de handel verkrijgbaar.
KPN en Vodafone hebben er geen enkel belang bij om dit te promoten. Overigens vind ik die 160 Mb ook veel te karig. Voor een beetje opnemen in HD is zelfs 1 Tb maar net genoeg voor 250 speelfilms.
 
anton2e
Hoezo 16 zenders?

Volgens mij leveren alle R+ leveranciers via DVB-C allemaal 40 zenders ongecodeerd.


Ik heb overigens zo mijn twijfels of Vodafone Glasvezelverbindingen levert. Ik vermoed dat ze niet verder gaan dan gewoon ADSL met alle beperkingen daarvan.
 
Sattje
Excuus.
Via DVB—C ontvang je inderdaad 39 TV-zenders (op dit moment).

Wel weet ik zeker dat Vodafone echte Glasvezelverbindingen levert via het netwerk van Glashart.
 
anton2e
Dan is de oplossing simpel: gewoon een DVB-C recorder kopen.
 
famousmred
Vodafone is wel degelijk glasvezel (of de kabel die Reggefiber in m'n tuin heeft gelegd en het modem wat geplaatst is moet fake zijn Smile )

De meegeleverde harddisk recorder is aangesloten op het modem met een UTP kabel. Kan dat ook met zo'n "DBV-C" recorder? Nog bepaalde merken die aangeraden kunnen worden?

Vind het wel triest dat deze recorder zo slecht is qua instellingen en opslag capaciteit. Dat vind je allemaal niet terug in de informatie die Vodafone verstrekt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 15 2012 21:20:49:
Ik heb overigens steeds meer problemen met sie settopbox (met hd recorder). Functies die niet werken, films die je kunt huren kan je niet zien, hd formateren om de haverklap en verschrikkelijk traag browsen door zenders. Ik zou niemand aanraden vodafone thuis te nemen.
Gewijzigd door famousmred op 15 juli 2012, 21:20
 
anton2e
Een DVB-C recorder gebruikt het DVB-C signaal en kan niets aan met IPTV. Qua kwaliteit is het verschil tussen DVB-C en IPTV niet noemenswaardig.

Overigens hebben alle IPTV recorders volop mankementen. Logisch want vrijwel alle providers leveren exact hetzelfde apparaat.

Overigens vraag ik mij echt af waar constant die onzin dat Analoog/DVB-C maar 16 zenders zou hebben. Het gaat over glasvezel en niet over kabel. Alle R+ providers leveren circa 40 zenders via Glas.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vodafone Thuis glasvezel harddiskrecorder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie