obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
KPN glasvezel problemen met TV ontvangst
Ritske47
Dag forumleden,
Ik heb sinds een half jaar KPN glasvel in huis. Internet werkt prima en de tv ontvangst was eerst ook goed. Sinds een maand haperen mijn 3 televisies. Het beeld blijft stilstaan en valt helemaal weg. Per dag moet ik de televisies soms wel 3 x opnieuw opstarten. Ik heb voor elke tv een draadloze verbindingsset
Nadat ik mijn klacht heb ingediend bij KPN werd mij gezegt dat zij garanderen dat 2 draadloze verbindingssets goed moeten werken. Dat staat volgens KPN in hun voorwaarden. KPN heeft mij echter 3 van deze sets verkocht en de monteur gaf aan dat 3 stuks geen probleem waren.
Verder gaf de dame van KPN aan dat ik maar de "boel" moest bedraden.

Na boos worden wordt er nu a.s. donderdag gratis een monteur gestuurd.

Wat raden jullie mij aan? Bedraden is geen optie omdat ik geen draden door mijn huis wil laten lopen. De KPN experia box is namelijk aangesloten op de begane grond (niet in de meterkast, was niet mogelijk ivm betonnen trapje entree). De tv's staan op de eerste en tweede etage.


groet,
Richard de Vries
 
March1704
Beste Richard,
Nou, ik herken het verhaal! Ben al dagen bezig. Alles was geintalleerd door de monteur, het werkte prima. Tot dezelfde avond 3 tv's stil stonden. Alleen stilstaande beelden. Nu zeggen ze bij de helpdesk dat er maar 2 tv's draadloos kunnen. Hallo zeg. Boos heb ik gemeld dat ik het niet zou nemen als ik dat vooraf wist. De monteur zegt overigens dat het wel moet lukken! Ik heb ook 3 tv's boven en wil ook geen draden. Heb ook gemeld dat ze geen product moeten verkopen wat niet werkt en tenminste een goede voorlichting moeten geven. De een zegt dit, de ander dat. Ik baal er enorm van!
Heb je nog een tip?
 
anton2e
Geen idee wat de snelheid van die KPN Homepluggen is maar je zou het eens met Homepluggen van 200 (of wellicht nog hoger) kunnen proberen.

(En kosten --> KPN)
 
glasblazer
Die homepluggen moet je goed synchroniseren en een meetprogrammatje op een computer installeren of de performance wel gehaald wordt. Storingsbronnen op het stroomnet (vooral adapters om een mobiel mee op te laden) in een stekkerdoos die op de Homeplug is aangesloten duwen. Die Homplug filtert de ruis er uit. Ik had een adapter in huis, die de boel ook in de stekkerdoos na de Homeplug flink in de war kon sturen. Zo nu en dan wil de boel hier ook wel ens ontregeld zijn en dan ga ik de ontvanger compleet resetten en vervolgend de Experiabox minimaal 2 minuten geheel uitschakelen. Daarna gaat het weer als de brandweer. Ja jammer dat het niet gaat zoals het gaat. De kinderziektes zijn er nog lang niet uit. Mijn vrouw en dochter weten niet wat ze moeten doen als de performance instort. Nu al weer een paar weken zonder problemen.
 
Plopeye
Lees ook eens de handleiding en de doos, KPN ondersteund ook niet meer als 2tv's via deze set.

Dit is niet zonder reden...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 18 2011 22:40:06:
Fout is wel dat monteurs en verkoopmedewerkers hier niet duidelijk in zijn. Beste en enige betrouwbare oplossing is toch kabels leggen.

Zaken als halogeen verlichting en dimmers die gebruik maken van zogeheten fase aansnijding verstoren de dvs, die eigenlijk niet draadloos is maar gebruik maakt van de stroomdraden in huis.

En KPN zou dit wegens verkeerd advies van monteur met kennisgebrek op zich moeten nemen. Op de doos staat duidelijk maximaal 2. En gezien de test die ik er mee gedaan heb zou ik ze helemaal niet willen hebben...

Misschien gaan ze het dan eens afleren om die rotzooi te verkopen...

De kabels kunnen over het algemeen netjes weggewerkt worden overigens.
Gewijzigd door Plopeye op 18 december 2011, 22:40
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN glasvezel problemen met TV ontvangst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie