obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
KPN Glasvezel: TV hapert
glasblazer
Hier word ik heel blij van Marije. Jij meldt terug dat je alle kinderziektes te boven bent. Die zullen ongetwijfeld, al is het alleen maar na een kleine stroomstoring, zo maar terug kunnen keren. Herhaal de stappen die je nu hebt ondernomen om het ITV gedeelte glad te trekken. Let ook op dat de laders voor de smartphones en andere apparaten niet in gebruik zijn, als je TV kijkt en programma's gaat opnemen en terugkijken. Die halen de performance flink naar beneden. Een no-name oplader die ik inmiddels heb weg gegooid veroorzaakte zoveel storing dat TV kijken niet meer mogelijk was. Ik heb nu een Taiwanese Dock gekocht voor mijn HTC Sensation XE en in gebruik zaken de Performance van 80 naar 49mbs. Dat kan storing opleveren. Met een setkkerdoos in je Devola en een oplader in je stekkerdoos filtert de Devolo de ruis/stroring er evenwel uit. Helaas wordt hier nog steeds heen grote bekendheid aan gegeven, terwijl die Devolo's massaal worden verspreid.

Jij hebt uiteindelijk behoorlijk wat reacties gekregen. Ik vermoed dat de belangstelling voor dit forum nog steeds aan de mager kant is. Helaas. De KPN zou standaard naar deze site moeten verwijzen. Dan slaan ze 2 vliegen in een klap. In de eerste plaats zijn er verhoudingsgewijs niet veel klachten meer in relatie met andere aanbieders en aan de andere kant kunnen nieuwe klanten kennisnemen, dat storende klachten in heel veel gevallen zelrf eenvoudig opgelost kunnen worden. Zo kunnen we elkaar van bruikbare tips voorzien om te kinderziektes van het systeem te lijf te gaan.

Over het algemeen ben ik SUPER tevreden met het Glasvezel abonnement en vind ik het jammer dat die ITV met regelmaat wakker geschud moet worden.
 
anton2e
"SUPER tevreden"????????

Kan ik mij niet voorstellen als ik lees "na stroomstoring schijnt het normaal te zijn dat ITV niet goed werkt", "opladers storing veroorzaken", "vermeende storingen door Devolo's". Om andere berichten hier en elders maar aan voorbij te gaan.


Mijn mening is simpel: KPN levert rotzooi met z'n IPTV en luistert totaal niet naar klanten en nog erger reageert ternauwernood. De beeldkwaliteit die ze leveren haalt het niet bij het SD signaal van DVB-C bij R+ Glasvezellproviders en kabelaars. Kwaliteit zal ook nooit wezenlijk beter worden zolang ze via Glasvezel hetzelfde signaal leveren als via ADSL.

Typisch weer zo'n voorbeeld waarbij de slechtste keuze (ADSL) tot norm gemaakt wordt.


Wil je objectieve info? Kijk dan eens hier: http://www.glasvezelbreedband.nl/
 
glasblazer
Even nuanceren. Die Devolo's hoef je niet te gebruiken. Komt in de plaats van het rondtrekken van kabels. Daarbij als je het weet kun je de storing voorkomen.Stroomstoring heb je zelden of nooit. Vindt het dan geen groot probleem dat ik dan de zaak moet resetten.
Het beeld is werkelijk perfect en zie nauwelijks verschil met de HD kwaliteit (10 zenders). Het Internet en de Telefoon zijn vele malen beter en stabieler t.o.v. mijn eerdere ADSL abonnement.

KPN biedt nog eens gratis 20 zenders aan die je via Internet kunt bekijken en de prijs is alleszins redelijk. Hier in de regio heb je kabelboer UPC. Die hebben me in het verleden flink laten zitten met analoge tv, gebruikers met klachten hangen uren aan een helplijn en worden niet snel geholpen. De telefoonfunctie ligt er geregeld uit. Geen reden om met hen in zee te gaan lijkt me. Concurrenten van de KPN zullen over een jaar een optie kunnen zijn, maar in het forum van de concurrent lees je ook veel over problemen met de aansluiting. Natuurlijk had ik dit vooraf allemaal niet verwacht en het gekke wil dat een collega van mij bijna 2 jaar een abonnement heeft en problemen die ik ervaar niet heeft meegemaakt. Er is hoop dat ik in de loop van het jaar wellicht ook geen problemen meer ervaar en dit zou voor mij een reden zijn om niet over te stappen. Wat goed werkt moet je in een vechtmarkt niet meer aanpassen, want je weet maar nooit in wat voor situatie je dan weer gaat belanden.
 
Hilde
Hier een tevreden gebruiker. Ik heb uiteindelijk niets veranderd maar het een maand laten liggen en nu werkt het als een trein. Ik heb de 1e ontvanger bedraad via poort 3 met een switch ertussen waar ook andere apparaten op zitten. De 2 ontvanger heb ik via poort 1 en dan op zolder met 2 devolo's. Ook dat werkt nu perfect.
Het lijkt wel of de 1e modem de andere stoorde of misschien hebben ze de verbinding wat opgeschroefd? Geen idee, maar het werkt. Ondertussen bedankt voor alle ideeen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Glasvezel: TV hapert', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie