obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
KPN Glasvezel: TV hapert
Marjike17
Ik heb sinds 3 weken glasvezel van KPN en ben daar tevreden over.
Helaas heb ik alleen geconstateerd, dat de televesie met Live kijken en bij opgenomen programma's toch regelmatig hapert, stilstaat en geluid piekjes geeft.
Ik maak gebruik van de draadloze verbinding, heb alle snoeren nagelopen en heb de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos zitten.
Heeft iemand een tip voor mij wat het probleem is en of dit vaker voorkomt ?
 
glasblazer
Marijke hier is al veel over geschreven. Je krijgt normaliter niet veel reacties. Het staat allemaal in de kinderschoenen dat glasvezel en het izal zich door schade en schande verder gaan ontwikkelen. Zorg dat je je bijvoorbeeld houdt aan de voorschriften van gebruik van de adapters. Adapters om telefoons op te laden, geven vaak een enorme stroring op het netwerk. Meet hoe snel je verbinding is op het netwerk en hou in de gaten dat die verbinding snel genoeg is en blijft. Als ik 2 opladers van mijn smartphones in het stopcontact heb zitten zakt de performance naar 50%. Duw je de oplader in de adapter van voor de ITV dan wordt alle ellende er uitgefilterd en blijft de verbinding stabiel. Hier lees je niet veel over, maar dit heb ik zelf moeten ontdekken. Gooi de software van je ontvanger er af en laat je settopbox de juiste software vinden. De antwoorden vind je vanzelf als je in dit forum verder gaat snuffelen. Succes.
Gewijzigd door glasblazer op 09 november 2011, 21:06
 
haperteevee
Dag Marijke... je problemen komen bekend voor. Ik heb vooral onbruikbare opnamen van tv-programma's. Het hapert en knettert en dus volledig onbruikbaar.

De verklaring die ik van de servicedesk kreeg is dat de capaciteit in de server/centrale onvoldoende is. Als 's avonds meer mensen opgeslagen opnamen bekijken, leidt dat tot haperende beelden en geluid. De oplossing: op een ander tijdstip nog eens proberen of de opnamen eerst 2 minuten vooruitspoelen en daarna weer vanaf het begin starten. Dan heeft het kastje een buffer binnengehaald.

Geen van beide oplossingen biedt soelaas, en het lijkt me ook flauwekul, en als het geen flauwekul is verkoopt KPN dus een product wat niet werkt. Ik kijk alleen maar uitgestelde tv, dus ga ik terug naar UPC als dit de kwaliteit blijft.
 
glasblazer
Let op als je programma's opneemt dat je niet probeert in HD te kijken en op te nemen. Dat vreet veel bandbreedte namelijk. Ik kon zelf na 2 dagen geen enkel opgenomen programma fatsoenlijk terugkijken, maar nu lukt het veel beter.
Als je met Devolo's werkt let goed op dat ze de juiste snelheid behalen en er geen storingsapparaten op de lijk zitten. Opladers voor een telefoon trekken de performance behoorlijk na beneden.

Ik heb gemerkt dat mijn settopbox met ingebouwde harddisk met de laaste software geugrade diende te worden. Op Internet zoeken hoe je dat moet doen. Sindsdien zo nu en dan een kleine hapering maar geen problemen meer. Het staat echt nog in de kinderschoenen want voor leken is dit allemaal niet te volgen ben ik bang.
 
haperteevee
Glasblazer, dank voor je reactie.

Ik zie niet in hoe het netwerk thuis van invloed kan zijn op een opname die 'in de cloud' staat, zoals KPN zegt.
Ik heb uitzendingen met de timer opgenomen, terwijl ik van huis was. Dus niemand anders kijkt op dat moment thuis tv of internet. De hele bandbreedte is dus beschikbaar.

Dan nog: het staat online, zegt KPN! Werd de harddisk maar gebruikt in de Motorola VIP 1963, want dan zouden de problemen zich niet voordoen of de schuld zou bij de kastjes liggen.

Of zie ik dat verkeerd? Of klets de servicedesk uit zijn nek?

Wat ik ook niet begrijp: het live tv beeld is in orde, op hikjes na. De opnamen daarentegen zijn stuk voor stuk waardeloos. Als de opnamen op de harddisken van de Motorola VIP's zouden staan, zouden die dus ook gewoon goed moeten zijn (immers hetzelfde signaal).

Wat ik ook niet begrijp: als opnamen in de cloud staan, en de netwerkcapaciteit van KPN niet voldoende is, zouden meer klanten moeten klagen. Maar goed: niet veel mensen kijken uitgesteld, en niet iedereen kent dit forum.
 
glasblazer
Marijke,

Het is jammer dat er niet meer gebruikers dit forum raadplegen en reageren op problemen waar mensen mee te maken hebben. Het is werkelijk onzin wat ze uitkramen en dat heeft alles te maken met het feit dat het allemaal ingehuurd personeel is en de KPN vaak zelf nog niet weet wat er allemaal mis kan gaan bij de overdracht. Gooi als eerste alle software van je Motorolla af en zet hem niet terug naar de fabrieksinstellingen. Zorg dat de Motorolla zelf de nieuwste software er allemaal op gaat zetten. Dit advies kreeg ik ook van de helpdesk medewerker via e-mail.

Als dat gebeurt is, trek dan de stroom van de Experiabox er tenminste 2 minuten af.
Wanneer dit allemaal niet werkt, schriftelijk je beklag doen. Meestal reageren ze na 1 of 2 dagen. Vertel ze wat je allemaal gedaan hebt dan komt er een monteur bij je langs. Vertel of schrijf in dit forum of dit je verder heeft geholpen, danwel wat de monteur voor je heeft kunnen doen.

Hier letterlijk citaat helpdesk KPN en dit werkte bij mij:

"Wanneer een opname stilstaat, is vaak het beeld met de verstoring opgenomen. Maar een verstoorde opname kan niet hersteld worden met een herstart.

Mogelijk dat de besturingssoftware niet helemaal goed functioneert. Daarom wil ik u vragen om een zogenaamde software reset uit te voeren. Hiermee wordt de besturingssoftware vernieuwd.
Een software reset voert u als volgt uit:
- Zet de TV-ontvanger 30 seconden op stand-by met de afstandsbediening of met de aan/uit knop op de voorkant van de TV-ontvanger.
- Schakel de TV-ontvanger uit met de schakelaar achterop of als deze niet aanwezig is door de stekker uit het stopcontact te halen.
- Wacht 20 seconden en schakel de TV-ontvanger weer in.
- Bij het eerste bolletje druk meteen op de 'menu' toets van de afstandsbediening of van de TV-ontvanger.
- Er verschijnt een menu, druk nu op de rode knop.
- Bevestig het verwijderen van de lokaal opgeslagen software door 'Ja' te selecteren en 'OK' te drukken.
- Ga naar 'Sluiten'.
- Selecteer 'Opslaan en opnieuw opstarten' of 'Opnieuw opstarten zonder opslaan', het ligt eraan welke aanklikbaar is.
- Het opnieuw opstarten duurt ongeveer 15 minuten.
"
 
Hilde
Sinds vandaag eindelijk glasvezel. Wat een teleurstelling! Mijn TV hapert en piept de hele tijd. Ik heb alle opties al uitgeprobeerd, waaronder een vaste lijn van de experia naar de ontvanger, software vernieuwen zoals hiervoor besproken, maar het werkt nog steeds niet. Ik heb spijt dat ik niet meer bij mijn oude abo zit. Daar kon ik gewoon opnemen met m'n 1960 en had ik perfecte kwaliteit.

Wie heeft er nog een optie? Of kan je wegens slechte performance nog terug naar je oude pakket?
 
glasblazer
Hilde dit zijn aanloop problemen. Het is allemaal nog zo nieuw. Het antwoord ligt besloten in de reactie op Marijke haar probleem. Zij is de problemen te boven. Het is een schande dat ze je zo achterlaten en iedereen door deze ellende heen moet. Maar van het KPN Glasvezel wordt je straks echt veel gelukkiger. Het werkt in de praktijk goed. Resetten Motorola. Stekker 2 minuten uit de Experiabox en klaar is Hilde. Succes.
 
Hilde
Helaas, het heeft niet mogen werken. Het is nu zelfs erger dan voor die tijd. Ik word er helemaal hopeloos van.
 
Marjike17
Hartelijk dank voor alle tips!!
Inmiddels een paar weken verder en.....de problemen zijn nauwelijks meer merkbaar.
Naar aanleiding van de tips heb ik de volgende stappen ondernomen:
* De ontvanger uitgezet en de nieuwe software opgehaald
* De 2 devolo's uit de wandcontactdoos gehaald, zodat deze elkaar weer opnieuw konden vinden
Tevens en dit is volgens mij het belangrijkste punt !
De beide devolo's (voor draadlozen verbinding) zijn geplaatst in een dubbele-wandcontactdoos en het
schijnt HEEL belangrijk te zijn, om de devolo in de BOVENSTE contact te plaatsen.
Op eerdere tips was het al duidelijk, dat er geen andere stekkers bijgeplaats mogen worden, maar het
is dus ook belangrijk om niet in de onderste maar in het bovenste contact te plaatsen.
Daardoor valt de devolo over het onderste lege contact en dit schijnt beter te zijn.

Ik hoop, dat iemand iets heeft aan deze tip en deze gebruiker is inmiddels tevreden!
 
glasblazer
Hier word ik heel blij van Marije. Jij meldt terug dat je alle kinderziektes te boven bent. Die zullen ongetwijfeld, al is het alleen maar na een kleine stroomstoring, zo maar terug kunnen keren. Herhaal de stappen die je nu hebt ondernomen om het ITV gedeelte glad te trekken. Let ook op dat de laders voor de smartphones en andere apparaten niet in gebruik zijn, als je TV kijkt en programma's gaat opnemen en terugkijken. Die halen de performance flink naar beneden. Een no-name oplader die ik inmiddels heb weg gegooid veroorzaakte zoveel storing dat TV kijken niet meer mogelijk was. Ik heb nu een Taiwanese Dock gekocht voor mijn HTC Sensation XE en in gebruik zaken de Performance van 80 naar 49mbs. Dat kan storing opleveren. Met een setkkerdoos in je Devola en een oplader in je stekkerdoos filtert de Devolo de ruis/stroring er evenwel uit. Helaas wordt hier nog steeds heen grote bekendheid aan gegeven, terwijl die Devolo's massaal worden verspreid.

Jij hebt uiteindelijk behoorlijk wat reacties gekregen. Ik vermoed dat de belangstelling voor dit forum nog steeds aan de mager kant is. Helaas. De KPN zou standaard naar deze site moeten verwijzen. Dan slaan ze 2 vliegen in een klap. In de eerste plaats zijn er verhoudingsgewijs niet veel klachten meer in relatie met andere aanbieders en aan de andere kant kunnen nieuwe klanten kennisnemen, dat storende klachten in heel veel gevallen zelrf eenvoudig opgelost kunnen worden. Zo kunnen we elkaar van bruikbare tips voorzien om te kinderziektes van het systeem te lijf te gaan.

Over het algemeen ben ik SUPER tevreden met het Glasvezel abonnement en vind ik het jammer dat die ITV met regelmaat wakker geschud moet worden.
 
anton2e
"SUPER tevreden"????????

Kan ik mij niet voorstellen als ik lees "na stroomstoring schijnt het normaal te zijn dat ITV niet goed werkt", "opladers storing veroorzaken", "vermeende storingen door Devolo's". Om andere berichten hier en elders maar aan voorbij te gaan.


Mijn mening is simpel: KPN levert rotzooi met z'n IPTV en luistert totaal niet naar klanten en nog erger reageert ternauwernood. De beeldkwaliteit die ze leveren haalt het niet bij het SD signaal van DVB-C bij R+ Glasvezellproviders en kabelaars. Kwaliteit zal ook nooit wezenlijk beter worden zolang ze via Glasvezel hetzelfde signaal leveren als via ADSL.

Typisch weer zo'n voorbeeld waarbij de slechtste keuze (ADSL) tot norm gemaakt wordt.


Wil je objectieve info? Kijk dan eens hier: http://www.glasvezelbreedband.nl/
 
glasblazer
Even nuanceren. Die Devolo's hoef je niet te gebruiken. Komt in de plaats van het rondtrekken van kabels. Daarbij als je het weet kun je de storing voorkomen.Stroomstoring heb je zelden of nooit. Vindt het dan geen groot probleem dat ik dan de zaak moet resetten.
Het beeld is werkelijk perfect en zie nauwelijks verschil met de HD kwaliteit (10 zenders). Het Internet en de Telefoon zijn vele malen beter en stabieler t.o.v. mijn eerdere ADSL abonnement.

KPN biedt nog eens gratis 20 zenders aan die je via Internet kunt bekijken en de prijs is alleszins redelijk. Hier in de regio heb je kabelboer UPC. Die hebben me in het verleden flink laten zitten met analoge tv, gebruikers met klachten hangen uren aan een helplijn en worden niet snel geholpen. De telefoonfunctie ligt er geregeld uit. Geen reden om met hen in zee te gaan lijkt me. Concurrenten van de KPN zullen over een jaar een optie kunnen zijn, maar in het forum van de concurrent lees je ook veel over problemen met de aansluiting. Natuurlijk had ik dit vooraf allemaal niet verwacht en het gekke wil dat een collega van mij bijna 2 jaar een abonnement heeft en problemen die ik ervaar niet heeft meegemaakt. Er is hoop dat ik in de loop van het jaar wellicht ook geen problemen meer ervaar en dit zou voor mij een reden zijn om niet over te stappen. Wat goed werkt moet je in een vechtmarkt niet meer aanpassen, want je weet maar nooit in wat voor situatie je dan weer gaat belanden.
 
Hilde
Hier een tevreden gebruiker. Ik heb uiteindelijk niets veranderd maar het een maand laten liggen en nu werkt het als een trein. Ik heb de 1e ontvanger bedraad via poort 3 met een switch ertussen waar ook andere apparaten op zitten. De 2 ontvanger heb ik via poort 1 en dan op zolder met 2 devolo's. Ook dat werkt nu perfect.
Het lijkt wel of de 1e modem de andere stoorde of misschien hebben ze de verbinding wat opgeschroefd? Geen idee, maar het werkt. Ondertussen bedankt voor alle ideeen.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Glasvezel: TV hapert', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
KPN Glasvezel bevalt goed Algemeen over KPNglasvezel : 1 05 okt 2014
Hardware Glasvezel achterhaald Nog niet gesorteerd : 1 04 mrt 2014