obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Tevreden met KPNglasvezel?
Ja Ja 55%[24 stemmen]
Nee Nee 45%[20 stemmen]
Totaal stemmen : 44
 Onderwerp afdrukken
Tevreden met KPNglasvezel?
Fiber
Maak gebruik van de enquête en post hier gelijk een uitgebreid antwoord over KPN glasvezel
Fiber, lichtsnelheid.

Alice, CaiWay, Glasvezel, [url=http://kabe
 
data-full-width-responsive="true">
gigantje
nee ik ben niet echt tevreden ben eerder boos omdat ik steeds met storingen zit en dan een dag later komt er een monteur alles weer opgelost en dat weer voor 1 of 2 dagen en dan krijg ik weer storingen hup alles uit zichzelf uit en dan moet alles weer opgestart worden pfffff gaat weer een tijd in zitten en dat terwijl je net bezig was met een belangrijk telefoontje, pffff word er echt boos om en de snelheid pffff is ook niet altijd even optimaal hoor en dat ligt dus niet aan mijn pc zoals die leuke monteur het dus bracht maar aan kpn glasvezel en het experiankastje wat dus niet goed werkt maar ja volgens hun heb ik er natuurlijk geen verstand van want ik ben maar een leek in hun ogen nou dat is dus pech voor ze want ik weet wel degelijk waar ik over praat en waar ik mee bezig ben.
Gewijzigd door gigantje op 14 juli 2009, 18:34
 
glasmol
Hallo gigantje,


Mag ik vragen in welke regio je gebruik maakt van KPN Glasvezel ?
Gewijzigd door glasmol op 15 juli 2009, 18:13
 
gigantje
hoi hoi,

ja hoor tuurlijk mag je dat vragen regio flevoland in almere haven om precies te zijn

er is al 3 x een monteur weer geweest en het werkt nog niet goed en morgen komt er weer een monteur

groetjes gigantje
Gewijzigd door gigantje op 16 juli 2009, 20:39
 
glasmol
aha, ik ben in het oosten des lands bekender met de procedures en dergelijke van KPN Glas.
Succes morgen !
en hou ons op de hoogte, ook goed nieuws mag worden verteld natuurlijk :-)
 
gigantje
hoi hoi

ja is goed ik hou jullie op de hoogte maar kan wel zeggen dat ik op dit moment erg pissig ben hoor als je weet dat ik al meer dan 2 maanden bezig ben om het goed te krijgen hier en dat ze je steeds lang laten wachten voordat het eindelijk allemaal aangesloten en geactiveerd is want dat heeft dus al zolang geduurd en als het dan geactiveerd is dat je dan al 2 weken met storingen zit en dat er dan eergister eindelijk iemand de lijn kwam testen en die merkte al op dat er een breuk in de glasvezel zat wat ik dus al had doorgegeven maar waar ze dus niet op hebben gereageerd pffff

en ja als het straks eindelijk allemaal goed is en werkt naar behoren dan horen jullie dat ook wel van me hoor

groetjes gigantje
 
glasmol

Quote

gigantje schreef:
hoi hoi

ja is goed ik hou jullie op de hoogte maar kan wel zeggen dat ik op dit moment erg pissig ben hoor als je weet dat ik al meer dan 2 maanden bezig ben om het goed te krijgen hier en dat ze je steeds lang laten wachten voordat het eindelijk allemaal aangesloten en geactiveerd is want dat heeft dus al zolang geduurd en als het dan geactiveerd is dat je dan al 2 weken met storingen zit en dat er dan eergister eindelijk iemand de lijn kwam testen en die merkte al op dat er een breuk in de glasvezel zat wat ik dus al had doorgegeven maar waar ze dus niet op hebben gereageerd pffff

en ja als het straks eindelijk allemaal goed is en werkt naar behoren dan horen jullie dat ook wel van me hoor

groetjes gigantje






We zullen het wel horen.

Erg jammer dat ze nu pas tot de conclusie zijn gekomen dat het dan toch een glasbreuk was, ondanks het melden dat je zelf gedaan hebt....

Zodra dit bij ons in het oosten bekend is wordt er een spoed-lasser op pad gestuurd om het in orde te maken, vervolgens volgt een vervolg afspraak voor een monteur, en moet het in orde gemaakt worden.


Elk ander (technisch) probleem dat eventueel volgt wordt opgepikt door de KPN Glasdesk, en als zij er niet uitkomen maken ze een ticket aan, aan de hand van dat ticket zal er een monteur kunnen worden aangestuurd om ter plekke het probleem te bekijken en op te lossen.....
Gewijzigd door glasmol op 16 juli 2009, 21:52
 
gigantje
hoi hoi,

even een vraagje als je het zilver pakket hebt van kpn glasvezel wat moet dan de waardes zijn als je test via speedtest.net want volgens de monteurs die ik tot nu toe gesproken heb hier in almere met mijn storingen zeggen ze dat de lijn goed is en de snelheid ook maar als ik dus de test uitvoer krijg ik deze gegevens te zien:

521980920
dus alles bij elkaar ben ik nog steeds geen steek verder en vallen al mijn verbindingen nog steeds uit zichzelf uit pffff en volgens hun is dat dus niet zo ze hebben het nu een uurtje getest vanuit de centrale word er gezegt dan he maar ja als ik per dag toch zeker 4 a 5 keer heb dat de experianbox dat zwarte modempie steeds zelf uit en aan gaat dan is er toch echt wat mis pffff
Gewijzigd door gigantje op 21 juli 2009, 12:46
 
glasmol
Zie de afbeelding.
Dit haal ik gemiddeld met mijn pakketje Brons van KPN in Haaksbergen
Dat wat jij haalt met je Zilver is dus absoluut niet normaal....



1248251806-10

1248251837-910
Gewijzigd door glasmol op 22 juli 2009, 11:24
 
Fiber
De slechte download score kan ook komen door je eigen interne netwerk. Zo kunnen niet alle routers deze hogere snelheden aan.

Test daarom altijd rechtstreeks!
Fiber, lichtsnelheid.

Alice, CaiWay, Glasvezel, [url=http://kabe
 
gigantje
hoi hoi,

nou er is weer een monteur geweest en die heeft zijn laptop erop aan gesloten en die zei al dat hij uitzichzelf opstart af en toe dat gaat weg als ze een goede update hebben uitgevoerd in de experianbox en op zijn laptop gaf speedtest dus een hogere uitslag en nu bij mijn pc ook wel nog niet wat ik hoor te hebben volgens mij maar al wel hoger als dat het was:522746413
nu nog af wachten of dit blijvend is en of het niet weer allemaal uit gaat vallen.

trouwens ik heb zelf geen router gekocht of er tussen gezet deze is van kpn hebben ze zelf erop gezet en heb wel 3 pc erop staan 2 bekabeld met nieuwe kabels nou zei deze monteur dat het ook aan mijn pc kan liggen dat die te oud is of dat de processor het niet aan zou kunnen.
weet iemand hoe ik die kan bekijken of goed kan krijgen als dit het zou zijn???

groetjes gigantje
 
tom_almere
hoi gigantje

Ik heb zelf sind 3 weken een kpn glasvezel verbinding (zilver) in almere. Ik ben zelf redelijk tevreden, alles werkt goed en heb nog geen storingen meegemaakt.

Het enige waar ik absoluut niet blij mee ben is dat er veel instellingen in de experiabox worden afgeschermt (DHCP server LAN ip range etc), maar qua snelheid heb ik niet te klagen

net even getest op speedtest. net haal ik onverveer 43.6/4.6 van de opgegeven 50/10. OVerigens heb ik ook al meerdere keren uploadsnelheden gezien van rond de 8Mbit

Het kan dus wel (zelfs in Almere)

Tom


 
gigantje
hoi tom,

ja sorry het kan misschien wel maar bij mij thuis gaat er echt vanalles fout en daar baal ik dan vreselijk door, want ik had dit ook al toen ik dus pas internet en bellen via kpn kreeg toen ging alles ook al steeds fout en dat liep nu eindelijk goed een jaar en dan stap je over naar glasvezel en dan krijg je weer al die storingen en dat is echt niet prettig.

verder is het dan ook nog zo dat als er een monteur komt en dat je dan merkt dat je zelf er meer verstand van hebt als die monteur is dit ook niet leuk meer te noemen hoor.

gelukkig gaat het nu al 2 dagen redelijk goed alleen haal ik nog niet de hoge snelheden dus dat moet nog goed zien te komen

groetjes gigantje
 
tom_almere
Vandaag een wisselende ervaring gehad.

Vanochtend net voor ik de deur uit ging viel alle communicatie over glasvezel weg. Aangezien ik haast had heb ik deze storing niet gemeld in de hoop dat het over zou zijn als ik thuis kwam.
Helaas werkte de glasvezelverbinding nog steeds niet toe ik vanavond thuis kwam, dus de eerste serieuze downtime ...

Gelijk maar gaan bellen met de servicedesk een daar wisten ze te vertellen dat het mijn hele postcode gebied (wijk) plat lag, maar dat er werd gewerkt aan een oplossing. Ze hoopte vanavond de boel nog werkend te krijgen. Er werd mij gevraag mijn mobiele nummer te geven voor communicatie.
Tot mijn grote verbazing werd ik een uur later teruggebeld met de mededeling dat de storing was verholpen, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt bij een internetprovider voor pariculieren.

Na jaren vrijwel probleemloos klant te zijn geweest van XS4all is 8 uur downtime wel even schrikken, maar andere andere kant moet ik zeggen dat ik tot nu toe onder de indruk ben over de service van de servicedesk ...
 
glasmol

Quote

veldkamp schreef:
gisteren glasvezel pakket brons bij ons aangesloten, monteur deed het allemaal netjes en prima! echt supper!
alles werkt naar behoren..
alleen vind ik dat upc nog wel wat veranderen mag aan de digitale tv: ziet er een beetje onprofecioneel uit.. dan is upc toch al veel verder.. vooral het zappen van zenders gaat erg traag, en de box maakt nogal wat geluid..



Volgens mij spreek je je zelf een beetje tegen hierboven haha....

UPC moet nog wat veranderen schrijf je, even later schrijf je dat UPC al veel verder is Wink......


Probeer eens nieuwe software te laden in je tuner, misschien dat daarmee je problemen m.b.t. het trage zappen opgelost zijn.
De tuners bij mij thuis zijn geruisloos, als het echt te erg is zou ik KPN eens bellen (09000747) en vragen of er iemand langs kan komen, of vragen of er een nieuwe tuner gestuurd kan worden....
Gewijzigd door glasmol op 11 september 2009, 22:46
 
space1

Quote

veldkamp schreef:
gisteren glasvezel pakket brons bij ons aangesloten, monteur deed het allemaal netjes en prima! echt supper!
alles werkt naar behoren..
alleen vind ik dat upc nog wel wat veranderen mag aan de digitale tv: ziet er een beetje onprofecioneel uit.. dan is upc toch al veel verder.. vooral het zappen van zenders gaat erg traag, en de box maakt nogal wat geluid..


wij hebben zins woensdag glasvezel tv, telefoon en internet werkt prima.
Een zeer goede beeld kwaliteit vooral in HD. Als ik het vergelijk met satelliet is bij glasvezel een stuk beter.

Als ik vergelijk met een digitale satelliet ontvanger of digitenne werkt de KPN ontvanger niet veel langzamer Heb zelf geen ervaring met digitale kabel tv.

Heb je 2 ontvangers gekregen?? zoja geven deze alle twee hetzelfde geluid?

Vermoedelijk produceerd de een van de ventilator het harde geluid wat je hoord. Zet de ontvanger maar eens 15 min uit en daarna weer aan hoor je nu dan hetzelfde geluid vanaf het begin.?

Bij ons zijn alle twee ontvangers ook muis stil.

Wij zetten de ontvangers nachts altijd uit. Ik heb het stroom verbruik gemeten (29 a 30 watt). er zit namelijk geen verschil tussen normaal bedrijf en stand-by met de uitzondering dat de hardeschijf stopt en dit is ongeveer 4 a 5 watt.
Volgens de technische gegevens in de handleiding zou het verbuik moeten zijn:

gebruik < 20 watt
stand-by 13 watt.

De ontvanger gaat namelijk niet echt in stand-by want dan geeft de ontvanger namelijk een geheel zwart beeld en geen tekst.

Ik heb een gewone stroom meter gebruikt en geen geijkte meter. Deze meters hebben een kleine afwijking een enkele procenten

Bij de installatie of het weer opnieuw inschakelen haald de ontvanger altijd de laatste update op. Dus je ontvanger heeft donderdag bij de eerste inschakeling gewoon de laatste update gekregen (als er geen neiuwe update uit is gekomen zins donderdag)
Gewijzigd door space1 op 12 september 2009, 09:51
 
Mariel
Ik ben ook zeker niet tevreden over KPN Glasvezel. Heb nu al meer dan een maand last van storingen. Meerdere malen gebeld, maar nogsteeds niet opgelost. Het beeld begint altijd vanaf een uur of 18 te storen op alle zenders. Het grappig is dat wij boven ook een aansluiting hebben en dat daar absoluut geen sprake is van storingen. Alleen dus beneden. Ik woon in het oosten ..
 
glasmol

Quote

Mariel schreef:
Ik ben ook zeker niet tevreden over KPN Glasvezel. Heb nu al meer dan een maand last van storingen. Meerdere malen gebeld, maar nogsteeds niet opgelost. Het beeld begint altijd vanaf een uur of 18 te storen op alle zenders. Het grappig is dat wij boven ook een aansluiting hebben en dat daar absoluut geen sprake is van storingen. Alleen dus beneden. Ik woon in het oosten ..


Is je settop box aangesloten met zo`n devolo homeplug ?
 
Mariel

Quote

Is je settop box aangesloten met zo`n devolo homeplug ?


Geen idee. Hoe ziet zoiets eruit? Al vaak naar de helpdesk gebeld. Paar keer een totale reset en daarna zeiden ze dat er afgelopen weekend een nieuwe update werd geinstalleerd automatisch en dat we dat maar moesten afwachten. Daarna nog alles hetzelfde. Kan nu al een maand of 2 niet fatsoenlijk tv kijken. Overdag geen probleem, maar 's avonds begint het gedonder.
 
space1
Dat is een kast welke je in een stopcontact stopt met 3 lampjes aan de voorzijde. Het zelfde kastje moet ook in de meterkast zitten in een stopcontact. Vanaf het kastje loopt er een dun rond kabeltje lopen naar de achterzijde van ontvanger.

http://www.devoloshop.nl/products/thu...apters.htm

Als zo'n kastje in het stopcontact gebruikt brandt het middelste lampje dan soms oranje?
Gewijzigd door space1 op 28 april 2010, 22:53
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tevreden met KPNglasvezel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tevreden met OnsNet glasvezel? Algemeen over OnsNet : 2 13 nov 2012
Tevreden met ReggeFiber? Algemeen over ReggeFiber : 9 05 nov 2012
Tevreden met Tele2? Algemeen over Tele2 : 1 30 aug 2012
Tevreden met Concepts ICT? Algemeen over Concepts ICT : 6 10 jun 2012
Activeren telefoon kpnglasvezel Algemeen over KPNglasvezel : 1 07 mrt 2012