obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Aanvraag glasvezel, tot nu toe grote ellende
Eliminator
Goedendag,

Ik hoop dat iemand van KPN dit leest en misschien wat duidelijkheid kan geven of iemand anders die wat tips kan geven.
Hieronder mijn ervaring met het aanvragen van KPN-glasvezel tot nu toe.

19 april: in de speciale glaswinkel alles in1 goud besteld, belofte: binnen 2 weken wordt u gebeld voor een afspraak en binnen 6 weken wordt u aangesloten.

06 mei: email gekregen met de bevestiging.

11 mei: gebeld door KPN om een installatieafspraak te maken, afspraak gemaakt voor 1 juni, per mail bevestigd gekregen.
direct mijn huidige abonnementen opgezegd.

12 mei: gebeld door KPN om de bevestigingsbrief door te nemen, aangegeven nooit een brief te hebben ontvangen, blijkt dat er een totaal verkeerd adres in het systeem staat, na lang praten wordt het e.e.a. aangepast.

12 mei: email van KPN waarin staat dat IK wijzigingen heb doorgegeven en of ik eventuele onjuistheden door wil geven, staat er weer dat verkeerde adres.

12 mei: gebeld met klantenservice, men begrijpt er niets van hoe het zo fout heeft kunnen gaan en geeft de fout toe, maar ik hoef mij geen zorgen te maken omdat alles nu goed in het systeem staat en binnen enkele dagen
zal ik de bevestigingsbrief ontvangen, omdat ik geen mail heb gehad dat de installatie op 1 juni is geannuleerd zal deze gewoon door kunnen gaan.

19 mei: gebeld met de klantenservice omdat ik nog geen brief heb gehad, het blijkt dat mijn 1e aanvraag is geannuleerd en er een nieuwe aanvraag in de wacht staat om behandeld te worden, men beloofd het uit te zoeken
en mij 20 mei terug te bellen.

20 mei: terug gebeld door de klantenservice, deze begrijpt ook niet hoe het zo heeft kunnen lopen, er zijn problemen geweest met het bestelsysteem maar het is nu opgelost en alles komt goed.
aangegeven dat ik mij toch wel zorgen begin te maken of alles op 1 juni nu wel geregeld is en ik ook nog geen installatiepakket heb ontvangen, klantenservice geeft aan nog een paar dagen geduld te hebben, omdat
alles nu goed in het systeem staat verwacht zij dat het wel goed gaat komen.

26 mei: maar weer gebeld met de klantenservice omdat ik nog steeds niets heb gehoord/ontvangen, deze beloofd het uit te zoeken en mij 27 mei terug te bellen.

27 mei: omdat ik niet terug gebeld ben maar weer gebeld met de klantenservice, kreeg nu te horen dat het geen zin had om iedere dag te bellen en dat mijn bestelling is geannuleerd omdat op mijn adres GEEN glasvezel
beschikbaar is!!!
uiteraard heb ik aangegeven hier helemaal niet blij mee te zijn omdat mijn huidige alles-in-1 abonnement in juni stopt, klantenservice geeft aan misschien iets te kunnen regelen met digitenne en een dongle maar
kan/mag geen toezeggingen doen.
het is nu doorgezet naar de ecalatiedienst en deze zal mij binnen enkele dagen terug bellen.

Iemand nog ideen of tips welke stappen ik nog kan nemen?
Het gaat overigens over FTTC in Zwolle
 
glasmol
Wachten tot FTTH beschikbaar komt en een andere provider kiezen Wink . FTTC is in mijn ogen nog steeds een kansloos product, ik zou wachten op een ftth verbinding, met een dergelijke ftth provider, bijvoorbeeld concepts ict, lijbrandt, kickxl etc. Gewoon een vette verbinding, voor een nog beter prijs, WEL met analoge tv etc....

maar goed, dat is mijn mening. Jij schiet er in dit geval niks mee op. Ik zou zeggen, oude provider bellen en de annulering terug draaien. * daag kpn *
 
draaimolen
FttH komt niet in zwolle, gemeente heeft bepaald dat het FttC moet zijn.
Maar bij mij ging het allemaal vlekkeloos. Binnen 2 weken na aanmelding gebeld en nu sinds de 18de op FttC. (westenholte, zwolle). De monteur had zijn hele dag vol staan met aansluitingen in westenholte.
Vind het alleen jammer dat bepaalde zenders ontbreken die ik nogal veel keek bij Ziggo en dat de ontvanger bagger traag is met functioneren. Beeld is wel haarscherp bij de HD zenders en de snelheid is stabiel. Telefoon was binnen een uur overgezet van ziggo naar kpn.

monteur deed alleen de basis. Betalen voor de uitgebreide installatie is zonde van het geld. Het is heel simpel. Neem trouwens niet die lan over stroomkring pluggen voor TV, dat werkt niet echt lekker. Ik heb nu gewoon een ethernetkabel naar boven gelegd. Nu ook daar perfect beeld en ook HD.
 
Eliminator
Ben inmiddels weer wat wijzer geworden.
Probleem zou het volgende zijn: ik heb 2 analoge lijnen in huis, 1 van KPN en 1 van Tele2, deze 2 nummers wilde ik in het glasvezelabonnement meenemen, dit zou volgens de verkoper en de klantenservice geen enkel probleem zijn.
Nu wordt er gezegd dat 2 nummers van verschillende providers niet geporteerd kunnen worden naar 1 nieuwe provider, 1 nummer meenemen zou geen enkel probleem zijn.

Vandaag weer naar de glaswinkel geweest, hele verhaal weer uitgelegd en een nieuwe beslelling gedaan met maar 1 telefoonnummer.
Na het invoeren klikt de verkoper op versturen en de melding verschijnt dat glasvezel bestellen niet mogelijk is op mijn adres.
Nu blijkt de wijkcentrale vol te zitten.

Ik heb gelukkig mijn opzegging bij Tele2 kunnen annuleren, kan voorlopig even geen KPN meer zien.
 
draaimolen
Ik denk zelf dat je het e.e.a. niet duidelijk met kpn hebt gecommuniceerd.
Ik heb eigenlijks nog nooit zo'n vlekkeloze aansluiting en overzetting meegemaakt.
Toen ik naar ziggo overstapte, was de helft van wat ik in mijn abo wilde hebben niet geactiveerd.
Daarvoor had ik online, die kon mijn nummer niet porteren.

Ik ben heel blij met de overstap, alleen de decoder blijft traag (ook na alle tips)..... Wanneer gaat kpn daar nu wat in veranderen????
 
Eliminator
Nieuwe ontwikkelingen,
Afgelopen week ineens 2x een welkomstmail van KPN, vreemd want mijn bestelling was geanuleerd.
Even daarna een mail dat ik een wijziging zou hebben gedaan, stond er dus weer dat verkeerde adres(zie mijn eerste post).
Volgende dag gebeld door de planning, die het verhaal uitgelegd, snapte er niets van maar alles stond nu wel goed in het systeem.
Toch maar een afspraak gemaakt, heb het installatiepakket inmiddels ontvangen(het adres klopt dus).
Eind volgende week weet ik of het gelukt is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aanvraag glasvezel, tot nu toe grote ellende', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie