obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van Tweak kwijt
 Onderwerp afdrukken
Provider Tweak opnieuw met glasvezel aanbod
dijaru
Tweak, een van de internet providers die eind 2007 afhaakte op het BBned glasvezelnetwerk in Amsterdam lijkt nu meer vertrouwen te hebben in het Reggefiber netwerk. Vanaf 1 maart stapt de provider opnieuw in glasvezel en gaat vanaf dan 3 soorten abonnementen aanbieden in Almere, Enschede, Berkel & Rodenrijs, Haaksbergen, Hilversum, Schijndel, Son & Breugel, Uden, Veghel, Nijkerk, Elburg en Amsterdam-Osdorp. Rond de zomer van 2010 kan ook worden geleverd in de steden Leeuwarden, Hoevelaken en Meppel.

De glasvezelabonnementen bevatten internettoegang waarbij snelheden tot maximaal 100Mbit zowel bij het downloaden als uploaden gehaald kunnen worden. Tweak geeft haar klanten onbeperkte vrijheid in het gebruik van de internetverbinding. Marketing & Sales manager Martin van Dijk: “We bieden ongekende vrijheid in hoe jij je internetverbinding gebruikt. Bijvoorbeeld het ontvangen en versturen van grote bestanden. Wil je jouw hele fotocollectie uploaden naar je webserver, of doorsturen via e-mail? Geen probleem met de volledige bandbreedte die je ongeknepen tot je beschikking hebt. Uiteraard ook vanaf ons Usenetplatform.”

Standaard wordt er bij de glasvezelabonnementen van Tweak digitale interactieve televisie meegelevert. Het televisiepakket bevat standaard een breed scala aan regionale en (inter)nationale zenders en de mogelijkheid om direct films te bestellen en te bekijken via video-on-demand. Een aantal van deze zenders zal in HD-kwaliteit worden aangeboden. Uiteraard is het televisiepakket uit te breiden met pluspakketen die extra zenders bevatten of bijvoorbeeld Eredivisie live voetbal naar de huiskamer brengen.

De snelheden en kosten zijn als volgt:

* Tweak Glas 30Mbps, 47 euro
* Tweak Glas 50Mbps, 57 euro
* Tweak Glas 100Mbps, 77 euro

Zakelijk glasvezel

Naast het particuliere aanbod heeft Tweak al geruime tijd een zakelijk glasvezelaanbod. Op het moment van schrijven geeft de Tweak website daar echter een storing op. Het is nog onduidelijk of Tweak ook zakelijke abonnementen over het Reggefiber netwerk gaat aanbieden.

al dus Jurjen de Vries | Vrijdag 26 Februari 2010
"Glasvezel begint waar Kabel smelt"
Grin
 
heersink
prijs klinkt goed heb het vergeleken met kpn brons pakket
inderdaad goedkoper dacht even over te stappen na mijn aflooptijd nov 2010 i.v.m. zeer slechte service zowel via de telefoon als in de glasvezelwinkel hier in Haaksbergen maar nu lees ik verder op de site van tweak .nl zie ik tot mijn schrik dat alles geld kost verhuizing abonement opzeggen ,aansluiten ,gebruik kpn kabel e.d dus ga er nog goed over na denken of het wel zo verstandig is om over te sluiten
misschien naar ziggo als die op het glasvezel komt , daar teminste geen problemen met poorten open zetten playstation 3 wat kpn wel heeft

H.Heersink
 
glasmol
Slechte service in de service winkel ?
Tot op heden heb ik alleen nog maar goede ervaringen met de heren en dames daar.

Ze doen wat ze kunnen. Dat wat KPN tegenhoud(gesloten poorten e.d.) is niet hun schuld...

en euh, ziggo op glasvezel... dat zie ik ook zo niet 1, 2, 3 gebeuren haha..
 
glasmol
p.s.

Gebruik van de KPN kabel??!!??, Tweak schrijft in hun algemene voorwaarden inderdaad over een KPN lijn, maar dat is alleen van toepassing wanneer je DSL afneemt via hen. De glasvezel in Haaksbergen is niet van KPN maar van Glashart, dus dat heb je niet helemaal goed Heersink...

"Contractant is verantwoordelijk voor het in stand houden van zijn aansluiting op het vaste telefonienet van KPN, als dat nodig is voor toegang tot de Dienst. Als de Contractant zijn aansluiting op het vaste telefonienet van KPN beëindigt, kan Tweak aan de Contractant een extra vergoeding in rekening brengen gebaseerd op de kosten die KPN voor de verbinding van de Dienst aan Tweak in rekening brengt alsmede administratiekosten van Tweak. De hoogte van deze vergoeding is te vinden op de website van Tweak. "
Gewijzigd door glasmol op 14 maart 2010, 23:28
 
xpeet
Heeft iemand ervaringen met tweak? Is het toegestaan en mogelijk een DVB-C kaart te gebruiken, zijn er smart kaarten?
 
djmve
Ehm Glasmol...

Glashart is in het leven geroepen door KPN en is een volwaardige KPN onderneming.
En Reggefiber is een dochter onderneming van KPN.Pfft
http://gebruikers.eu/nieuws/53781/vijf-vragen-over-kpn-reggefiber-project-glashart.html


De lijnen (bijna al het glasvezel) zijn van KPN dus alle providers (ook TWEAK) loopt via het KPN netwerk.

Maar dat was niet de vraag geloof ik?
Ik ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen van Tweak dus als iemand er ervaring mee heeft laat het dan weten.Smile
Gewijzigd door djmve op 07 mei 2010, 23:52
 
glasmol

Quote

djmve schreef:
Ehm Glasmol...

Glashart is in het leven geroepen door KPN en is een volwaardige KPN onderneming.


Zie deze link: http://www.infolook.nl/downloads/Info...efiber.pdf
Reggefiber Holding BV (59%) en KPN BV (41%).

Geen volwaardig KPN onderneming dus Wink
Maar goed, nu verder on-topic
 
space1

Quote

xpeet schreef:
Heeft iemand ervaringen met tweak? Is het toegestaan en mogelijk een DVB-C kaart te gebruiken, zijn er smart kaarten?


Nee KPN (tweak) maakt helaas niet meer gebruik van het analoge tv signaal waarbinnen sinds kort ook het DVB-C signaal aktief is. Als het goed heb is het DVB-C dat door glashart media wordt geleverd zelfs niet gecodeerd. Een tv met DVB-C ingang of een eenvoudige externe ontvanger is dan voldoende.

Voor ervaringen van tweak gebruikers kun je ook op het forum van gathering.tweakers.net kijken daar is ook het webcare team van Tweak zelf ook actief.
Gewijzigd door space1 op 21 mei 2010, 13:53
 
blaise1968
GA NIET IN ZEE MET DIT BEDRIJF IS MIJN ADVIES!!!!

Tot het begin van 2011 heb ik met veel plezier gebruik gemaakt van het glasvezel netwerk van Tweak in Amsterdam oost. Toen viel er begin 2011 een brief in de bus, Tweak ging niet langer internet leveren via het glasvezelnetwerk in Amsterdam, ik zou automatisch worden omgezet naar het netwerk van InterNLnet waarvan ik vervolgens drie maanden gratis gebruik van zou kunnen maken en in die periode zou ik kunnen opzeggen wanneer ik maar wilde. InterNLnet zou mij in die periode een "nog betere aanbieding" gaan doen dan ik bij Tweak al had en voor minder geld.

De aanbieding van InterNLnet is vervolgens nooit gekomen omdat Tweak verzuimd had mijn gegevens door te geven aan InterNLnet en de beloofde internetverbinding via InterNLnet is ook niet tot stand gekomen. Pas na veel bellen is de verbinding via InterNLnet alsnog gerealiseerd maar mijn telefoonnummer was ik kwijt.

Ik ben me gaan verdiepen in een nieuwe provider, tot mijn verbazing kwam ik erachter dat Tweak nog steeds internet aanbood via de glasvezelkabel Amsterdam. Omdat de nieuwsgroepen die Tweak biedt mij altijd goed bevallen zijn heb ik per mail contact opgenomen en gevraagd hoe dat zat. Het bleek dat Tweak met een andere partner, nl. KPN, in zee was gegaan en dat het contract daarom ontbonden was. Ik kon me weer aanmelden bij Tweak als nieuwe gebruiiker maar moest dan wel de 25 euro administratiekosten betalen, ik vond dat vreemd maar heb na lang wikken en wegen besloten om me via de website van Tweak opnieuw aan te melden.

Volgens de website van Tweak hadden ze een periode van 6 weken nodig om één en ander te regelen met KPN. Ik heb Tweak acht weken de tijd gegeven zodat ik er zeker van was dat de internet, telefonie en TV zou gaan werken via het netwerk van Tweak. Op 1 september 2011 zou worden aangesloten.

De borg van 50 euro en de administratiekosten van 25 euro werden direct na mijn aanmelding afgeschreven en een contract viel ook in de bus. Daarna bleef het stil……

Twee weken voordat ik zou moeten zijn aangesloten heb ik maar eens gebeld met de klantenservice, na een lange tijd wachten kreeg ik Mikael voor het eerst aan de lijn. Ik hoefde me geen zorgen te maken, de monteur zou spoedig bellen voor een afspraak. Een monteur heeft me nooit gebeld. Ik heb zelf nog wel vaak gebeld en gemaild met Mikael en zijn vrienden van de klantenservice. Tot twee dagen voor ik zou worden aangesloten werd mij gegarandeerd dat alles goed kwam.

Op één september had ik geen verbinding. Wederom een half uur in de wacht bij de klantenservice, Mikael vertelde me dat dat het binnenkort echt ging lukken, hij zou er achter aan gaan en me terug bellen. Mikael belde niet meer terug, Mikael regelde niets.

Twee weken later had ik Mikael weer aan de lijn. Volgens zijn computerscherm zou het nog minimaal drie maanden duren voordat ik zou worden aangesloten. Ik heb direct aangegeven dat ik alles wilde cancelen en mijn aansluitingen allemaal bij UPC ging onderbrengen, maanden lang zonder internet zitten (want InterNLnet liep af) was voor mij geen optie. Dat was prima, zei Mikael, ik hoefde alleen maar een opzegging met handtekening op te sturen en ik zou mijn borg en administratiekosten terug krijgen.

Om ellende te voorkomen heb ik 75 euro voor borg en administratiekosten laten storneren en ik heb de opzeggingsbrief verstuurd.

Twee dagen later kreeg ik al een brief van Tweak of ik de 75 euro wilde overmaken. Ik heb direct een mail gestuurd met de uitleg dat ik alle diensten van Tweak had gecanceld. De enige reactie die ik kreeg was van het incassoburo DBO. Ik moest binnen 48 uur 145,68 euro overmaken, anders volgde een dagvaarding, er zou beslag worden gelegd op mijn salaris etc. etc. Dit loopt nog steeds.

Mikael heb ik nog regelmatig gemaild en gebeld. Uiteindelijk is mij telefonisch toegezegd dat ik de borg (voor de nooit ontvangen apparatuur) niet meer hoefde te betalen, de administratiekosten natuurlijk wel want ze hadden een hoop werk voor me verzet.

Het doet me denken aan een loodgieter die ik bel om mijn toilet te repareren en die vervolgens nooit komt opdagen maar wel voorrijkosten in rekening brengt. Bij Tweak vinden ze dit normaal.

Het bedrijf Tweak vergelijkbaar met een soort hel. De klantenservice is bijzonder slecht bereikbaar en ze hebben totaal geen verstand van zaken, de nederlandse taal zijn ze niet machtig. Het lijkt alsof je communiceert met een stelletje kinderen. Je wordt regelmatig weggedrukt of er wordt toegezegd dat er wordt teruggebeld en dit gebeurt nooit. Antwoord op vragen wordt niet gegeven.

GA NIET IN ZEE MET DEZE SCHOFTEN IS MIJN ADVIES!!!!
 
anton2e
Yak, yak, yak, yak.

Hoe vaak hebben we dit (telkens exact hetzelfde eenzijdige onder diverse aliassen) verhaaltje nu al van je mogen aanhoren?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Provider Tweak opnieuw met glasvezel aanbod', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Dagenlange storing provider Fiber gaande Algemeen over Fiber, voorheen Fype : 1 30 sep 2016
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Advertentie