obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Storing ITV - beeldkwaliteit
KPNwebcare1
Binnen het KPN netwerk zijn er problemen welke de beeld problemen veroorzaken zoals deze door een deel van de klanten wordt ervaren. Dit varieert van een tijdelijke hapering waarna het beeld weer doorloopt tot problemen waarbij het beeld compleet stil valt en deze alleen door handmatig actie van de gebruiker weer 'op gang' kan worden gebracht. Ook opnames kunnen van deze problemen last hebben.

Deze problemen worden dus veroorzaakt omdat binnen het KPN netwerk korte vertragingen worden opgelopen welke uiteindelijk dus leiden tot de genoemde beeld problemen. Deze problemen worden dus niet veroorzaakt door de introductie van MPEG4 of door de software zoals deze geinstalleerd is op de tuner.

Binnen KPN en haar leveranciers zijn alle mensen die iets kunnen betekenen voor deze problemen opgeschakeld en aan (mogelijke) oplossingen wordt hard gewerkt.

Een van de mogelijke verbeteringen is dat er wordt gewerkt aan een update van de software op de tuners die het effect van de beeld bevriezingen sterk moet verminderen dan wel compleet wegnemen. Dit is echter geen permanente oplossing omdat de problemen zich dus niet in de tuner bevinden maar in het netwerk van KPN. Maar zou kunnen dienen als tijdelijke verbetering zolang de problemen binnen het netwerk nog niet zijn opgelost.
 
glasmol
Goed nieuws dat er een * oplossing * aankomt.
Heb je enig idee Peter wanneer deze software update zal zijn ?
 
KPNwebcare1
@glasmol

nee kan ik nog niet zeggen, op het moment dat wij meer info hebben verspreiden we dat direct.
 
glasmol
Toppie !

Bedankt voor je snelle antwoord...
 
silvan
Behalve traag zappen en heel af en toe het hoorbare bufferen bij het zappen naar een andere radiozender, heb ik eigenlijk weinig tot geen problemen met TV. Gistermorgen rond kwart voor 8 overigens wel zwart beeld, maar dat was met 10 minuten weer opgelost.
 
space1
Bron itv forum KPN

een deel van de klanten heeft vannacht een nieuwe software update gekregen. De rest van de klanten volgt in principe aankomende nacht.

In principe zou deze release de problematiek van de beeld bevriezingen en glitches een stuk moeten verlichten maar niet geheel oplossen. Maar het zou de situatie dus wel een stuk moeten verbeteren.

De software is zoals al eerder gemeld een tijdelijke workaround tot de werkelijke oorzaak van de beeld problemen is aangepakt.

----------------------------------

Tip reboot de ontvanger vandaag dan komt hij ook direct
Gewijzigd door space1 op 21 januari 2010, 13:39
 
remcokortekaas
Weet iemand hoe ik kan zien dat mijn boxen de laatst bedoelde update hebben ontvangen?

Ik heb op aangeven van de Helpdesk al alle boxen opnieuw voorzien van software middels het systeemmenu, maar blijf toch wel vaak de melding 'deze zender is tijdelijk niet beschikbaar' krijgen.

Dank, Remco.
 
space1
Ja hoor, menu - instellingen, pincode en groene knop.

Om het probleem deze zender is tijdelijk niet beschikbaar te verhelpen is volgens mij een andere update nodig

-----------------------------
bericht van 17 december op een ander forum .

Middels dit bericht willen wij de lezers van dit forum laten weten dat KPN momenteel werkt aan een onderhouds release voor de software op de tuner voor Interactieve TV.

De speerpunten voor deze release zijn:
- stabiliteit verbetering (Een aantal oorzaken van vastlopers en spontane reboots zijn gevonden en opgelost)
- oplossing pauze-live TV problemen
- oplossing teletekst problemen (teletekst doet het ineens niet meer)
- oplossing voor spontane 'Zender Tijdelijk Niet Beschikbaar' meldingen

Deze release wordt inmiddels getest.

Het is nog onduidelijk wanneer de release exact live zal gaan, dit is totaal afhankelijk van de testresultaten. Alleen wanneer de release een verbetering is voor u als klant, zal deze ingezet worden.

--------------------
Melding van gisteren:

In de aankomende nacht (maandag op dinsdag) vind er onderhoud plaats op het iTV platform.

Deze aanpassing moet er voor zorgen dat het beeld minder vaak 'vast slaat' terwijl het geluid nog wel doorloopt.

---------------------

De update van vorige week was alleen bedoeld om het bevriezen van het beeld wat te verminderen met behulp van de ontvanger
.
Wat de status van update 'Zender Tijdelijk Niet Beschikbaar' is weet ik niet. Maar het is op dit moment moeilijk testen i.v.m de beeld bevriezingen welke veroorzaakt worden binnen het netwerk van KPN. De afgelopen nacht zijn er wel werkzaamheden geweest.
Gewijzigd door space1 op 26 januari 2010, 15:51
 
remcokortekaas
Hoi, dank je wel.

Wat zijn de meest recente versienummers die ik zou moeten zien met de 'groene knop'?

Vrgr, remco.
 
space1
Als het goed is moet de firmware eindigen op 1-125
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing ITV - beeldkwaliteit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Dagenlange storing provider Fiber gaande Algemeen over Fiber, voorheen Fype : 1 30 sep 2016
algehele storing glasvezel Algemeen over KPNglasvezel : 3 24 feb 2012
Storing glasvezel in Enschede en Wijchen -update Algemeen over Tweak : 2 26 jan 2012
storing tv signaal Nog niet gesorteerd : 1 16 feb 2011
beeldkwaliteit Radio en Tv van KPNglasvezel : 2 09 mrt 2010
Advertentie