obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Internet deels draadloos
GT40 Gulf
Door verbindings en snelheidsproblemen (vaak slechts 1 mbps!) op mijn PC met draadloze internetverbinding probeer ik een "directe" verbinding te maken.
De modem staat beneden in de meterkast en de computer boven, dus heb ik op de "computerkamer" een homeplug (als die zo heet) in het stopcontact gestoken en die mbv een ethernet kabel verbonden aan mijn computer.
Op deze manier lukt het mij echter niet een nieuwe verbinding in te stellen met de gebruikersnaam- en wachtwoord-gegevens die ik van kpn heb gehad.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze verbinding tot stand kan brengen of hoe ik draadloos toch mijn 54 mbps snelheid kan halen.
Op mijn pc heb ik een Sitecom wireless usb dongel met een ontvangst van + - 80%, dit zou toch genoeg moeten zijn, want bij mijn vorige provider haalde ik wel de volledige snelheid.

Op mijn laptop met ingebouwde draadloze verbinding haal ik btw wel gewoon 54 mbps.

Mvg en bvd, Wouter
Gewijzigd door GT40 Gulf op 25 november 2009, 21:29
 
glasmol

Quote

GT40 Gulf schreef:
Door verbindings en snelheidsproblemen (vaak slechts 1 mbps!) op mijn PC met draadloze internetverbinding probeer ik een "directe" verbinding te maken.
De modem staat beneden in de meterkast en de computer boven, dus heb ik op de "computerkamer" een homeplug (als die zo heet) in het stopcontact gestoken en die mbv een ethernet kabel verbonden aan mijn computer.
Op deze manier lukt het mij echter niet een nieuwe verbinding in te stellen met de gebruikersnaam- en wachtwoord-gegevens die ik van kpn heb gehad.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze verbinding tot stand kan brengen of hoe ik draadloos toch mijn 54 mbps snelheid kan halen.
Op mijn pc heb ik een Sitecom wireless usb dongel met een ontvangst van + - 80%, dit zou toch genoeg moeten zijn, want bij mijn vorige provider haalde ik wel de volledige snelheid.

Op mijn laptop met ingebouwde draadloze verbinding haal ik btw wel gewoon 54 mbps.

Mvg en bvd, Wouter




Van wie heb je glasvezel ? Dan kan ik je vraag in het juiste topic plaatsen.
 
GT40 Gulf
Ja, had natuurlijk handig geweest als ik dat ook vermeld had.

Mijn glasvezel abonnement is van KPN.
 
space1

Quote

GT40 Gulf schreef:
Door verbindings en snelheidsproblemen (vaak slechts 1 mbps!) op mijn PC met draadloze internetverbinding probeer ik een "directe" verbinding te maken.
De modem staat beneden in de meterkast en de computer boven, dus heb ik op de "computerkamer" een homeplug (als die zo heet) in het stopcontact gestoken en die mbv een ethernet kabel verbonden aan mijn computer.
Op deze manier lukt het mij echter niet een nieuwe verbinding in te stellen met de gebruikersnaam- en wachtwoord-gegevens die ik van kpn heb gehad.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze verbinding tot stand kan brengen of hoe ik draadloos toch mijn 54 mbps snelheid kan halen.
Op mijn pc heb ik een Sitecom wireless usb dongel met een ontvangst van + - 80%, dit zou toch genoeg moeten zijn, want bij mijn vorige provider haalde ik wel de volledige snelheid.

Op mijn laptop met ingebouwde draadloze verbinding haal ik btw wel gewoon 54 mbps.

Mvg en bvd, Wouter


Welke verbindingen staan onder netwerk verbindingen in je pc?
sitecom verbinding en een lan verbinding van je netwerkaart???
als je de home plug gebruikt kun je het beste de dongel verwijderen of
uitschakelen onder netwerk verbindingen.

Ik neem aan dat je de tweede homeplug in de meterkast hebt aangesloten.?
Ik gebruik zelf een set van linksys daar gaan er lampjes branden power, powerline of ethernet?

Is er een installatie cd bij geleverd en kun je dan contact maken met je homeplug welke is aangesloten op je pc?

>Op deze manier lukt het mij echter niet een nieuwe verbinding in te stellen met de gebruikersnaam- en wachtwoord-gegevens

Bedoel je gebruikersnaam- en wachtwoord- voor de homeplug???

Voor een normale lanverbinding (ethernet aansluiting) heb je geen gebruikersnaam- en wachtwoord- nodig om contact te maken van modem.

Heb je elektrische of inductie kookplaat in de keuken??? mischien een vreemde vraag maar bij 3 fasen aansluiting kunnen de groepen zijn verdeeld over alle 3 fasen dit kan problemen geven met de homeplug als de adapters niet op dezelfde fase zitten.
Gewijzigd door space1 op 27 november 2009, 11:38
 
GT40 Gulf
Welke verbindingen staan onder netwerk verbindingen in je pc?
Op dit moment heb ik daar een Draadloze Netwerkverbinding en een Local Area Connection. Als ik met die laatste verbinding maak heb ik beperkte verbindingsmogelijkheden, wat er op neer komt dat ik wel verbinding heb (Unidetified Network), maar niet op internet kan.

als je de home plug gebruikt kun je het beste de dongel verwijderen of
uitschakelen onder netwerk verbindingen.
Dit heb ik geprobeerd, maar tijdens het instellen van de nieuwe verbinding worden om Gebruikersnaam en Wachtwoord gevraagd, maar de
gegevens die ik van KPN heb gehad werken hier niet op, alleen op de draadloze verbinding.


Ik neem aan dat je de tweede homeplug in de meterkast hebt aangesloten.?
Ja, inderdaad. Deze homeplug zend het TV en Internetsignaal naar de overige homeplugs, 3 in totaal.

Ik gebruik zelf een set van linksys daar gaan er lampjes branden power, powerline of ethernet?
Geen idee welk merk dit is, is door KPN geleverd bij mijn totaalpakket. Er branden idd lampjes ter aanduiding dat internet en TV zou moeten werken.

Is er een installatie cd bij geleverd en kun je dan contact maken met je homeplug welke is aangesloten op je pc?
Er is geen cd bij geleverd en mijn computer detecteerd de verbinding met de homeplug niet.

Voor een normale lanverbinding (ethernet aansluiting) heb je geen gebruikersnaam- en wachtwoord- nodig om contact te maken van modem.
Als ik bij het instellen van een nieuwe verbinding geen gebruikersnaam en wachtwoord invul krijg ik de melding: De verbinding kan niet door de wizard worden gemaakt.

Heb je elektrische of inductie kookplaat in de keuken??? mischien een vreemde vraag maar bij 3 fasen aansluiting kunnen de groepen zijn verdeeld over alle 3 fasen dit kan problemen geven met de homeplug als de adapters niet op dezelfde fase zitten.
Gekke vraag Grin, maar ik kook gewoon op gas. Met de andere homeplugs heb ik verder ook geen problemen.

Bvd, Wouter
 
space1
>Ik neem aan dat je de tweede homeplug in de meterkast hebt >aangesloten.?
>Ja, inderdaad. Deze homeplug zend het TV en Internetsignaal >naar de overige homeplugs, 3 in totaal.

poorten 1 en 2 van het modem worden gebruikt voor internet
poort 3 voor itv
poort 4 ingangssignaal van het grijze glasvezel kastje.

Als je al homeplugs gebruikt voor itv dan is homeplug in de meterkast aangesloten op poort 3 neem ik aan?? Ik gebruik zelf netwerkkabels voor itv met een 3com switch van KPN aangesloten op poort 3.

Op poort 3 staat alleen het itv deel dus geen gewoon internet dit is alleen aanwezig op poort 1 en 2.

Ik vermoed dat dit de reden is waarom jouw pc geen internet signaal krijgt van de homeplug. Als je een itv ontvanger aansluit op dezelfde homeplug werkt deze vermoedelijk gewoon

In theorie zou jouw pc dus altijd een signaal van een homeplug moeten krijgen aangesloten op poort 1 of 2 van je modem.

Of het in de praktijk mogelijk is om twee verschillende netwerk delen (itv en internet) te gebruiken via 2 homeplugs in de meterkast weet ik niet. elke homeplug in huis moet precies weten met welke homeplug hij in de meterkast verbinding moet maken. Elke homeplug heeft wel zijn uniek adres


gr

Hans
Gewijzigd door space1 op 28 november 2009, 13:53
 
glasmol
Inderdaad, wederom heb je gelijk.

Poort 4 is voor "het glasvezel kastje"
Poort 3 is ALLEEN voor het i-tv signaal
Poorten 2 en 1 zijn voor het internet verkeer.

Je moet dus niet op poort 3 een homeplug aansluiten, en dan verwachten dat je dan een internet verbinding gaat krijgen. Deze homeplug geeft alleen de data door voor i-tv.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet deels draadloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IPTV en Internet langs 2 gescheiden DEVOLO netwerken. Nog niet gesorteerd : 12 08 aug 2013
glasvezel en internet Algemeen over KPNglasvezel : 1 09 nov 2012
Glasvezel internet, bellen en TV van Tele2 Algemeen over Tele2 : 4 30 aug 2012
Geen internet zonder extra's?! Internet van CaiWay : 1 11 okt 2011
IPTV en Internet via 2 gescheiden netwerken dmv Devolo's Nog niet gesorteerd : 1 03 aug 2011
Advertentie