obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Problemen Devolo opgelost
glasblazer
ITV loopt via 2 Devolo's bij mij thuis. Een in de kelder en een bij de Motorolla ontvanger. Het probleem - na 1 jaar goed functioneren - doet zich het feit voor dat het exemplaar in de woonkamer wegvalt. In het midden knippert een oranje lampje en de snelheid neemt af van 100mbps naar 21 mbps. Na resetten fabrieksinstellingen gaat het een half uur goed en dan weer hetzelfde verhaal. Gek toch in de situatie en opstelling niets veranderd.
Devolo's vervangen door een ander exemplaar. Die in de woonkamer blijft uitvallen.
COntact gezocht met KPN en Met Devolo en die hebben het over allerlei storingsbronnen. DIe zijn er waren er niet en dan houdt het op. Deze volhouder heeft uiteindelijk ook alle kabels vervangen, maar na een moment van actie valt de boel uit. Nu was de Experiabox kort geleden vervangen en mogelijk zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Volgens de KPN uitgesloten. Ik ben 3 uur aan het rommelen geweest en heb toen alles wat met de TV te maken heeft, Motorolla ontvanger, de Devolo's en de Experiabox een half uur van de stroom gehad en gereset naar fabrieksinstellingen. Nu draait alles weer als een tierelier. Zowel bij Devolo en KPN reageren ze al direct het zal wel met hetstroomnet te maken hebben enz. Menigeen heeft de Devolo's met een slinger het raam uit gegooid.
Nu draait het weer om 120 om 120 Mbps en is er niks aan de hand. Ik hoop dat gebruikers van de Devolo hier iets aan hebben.Pfft
 
Fiber
Bedankt voor de feedback.
Fiber, lichtsnelheid.
 
glasblazer
Graag gedaan. Speel ook met de gedachte mijn verhaal bij KPN en Devolo onder de aandacht te brengen. Mijn performance - snelheid ruim boven de 100mbs - kan toch niet opeens zelf inkakken. De Devolo's werken sneller nog als een ouderwetse UTP kabel die gellof ik max 10 mb per seconde aan kan. Met 12 mb geven mijn Devolo's geen slecht resultaat. Na vervanging door allemaal nieuw materiaal gebeurde gewoon hetzelfde. Een van de Devolo's valt terug naar 21 mbps (2,5 mb per seconde).
Stroomnet zou voor de hand liggen, maar in die situatie of bij de buren is niets veranderd.

De KPN en Devolo zelf moeten weten - dat ingeval van ITV/Internet - de apparatuur wel eens de boorsdoener kan zijn. Ik las een heleboel verdrietige verhale,n toen ik op mijn probleem aan het Googlen was op Internet, van mensen die na een jaar ook gedoe met hun Devolo's kregen. Uiteindelijk zijn die het avontuur gestopt.
Wat mij betreft werkt het crescendo en wordt er nog even geen kabel getrokken.Smile
 
kobus1960

Quote

De Devolo's werken sneller nog als een ouderwetse UTP kabel die gellof ik max 10 mb per seconde aan kan.

UTP min 100Mb max 1 Gb.

2047910510
Tevreden Ziggo Alles in 1 extra.....120Mb...klant Wink
 
glasblazer
Sinds juli 2012 heel weinig problemen met KPN Glasvezel. Alles draait goed.
Tijdens mijn vakantie in Griekenland op een dag geen verbinding met mijn NAS harddisk. Buurman H220 laten resetten en probleem opgelost.
Gek dat ik in het eerste jaar veel heb moeten rommelen om de boel stabiel te houden. Denk dat de nieuwe technieken nu zo langzamerhand bij de KPN onder controle zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen Devolo opgelost', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Upgrade Firmware Devolo's Algemeen over KPNglasvezel : 1 30 nov 2014
IPTV Bevriezend beeld IPTV i.c.m. Devolo AV 500 opgelost Nog niet gesorteerd : 1 19 okt 2013
IPTV en Internet langs 2 gescheiden DEVOLO netwerken. Nog niet gesorteerd : 12 08 aug 2013
Devolo KPN Firmware 4.4.05 Radio en Tv van KPNglasvezel : 1 09 feb 2013
KPN glasvezel problemen met TV ontvangst Radio en Tv van KPNglasvezel : 5 18 dec 2011
Advertentie