obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van Tweak
 Onderwerp afdrukken
Eigen Asus RT-AC85P instellen
Ger
Wie o wie kan mij helpen met informatie hoe de router Asus RT-AC85P in te stellen zodat ik deze kan inzetten i.p.v. de Tweak router van Zyxel?
Ik dacht dat het een makkelijk klusje was, zyxel eruit en de Asus erin, maar him wil niet aan het werk. Op dit moment heb ik een abonnement voor ontefnet en telefonie. Met het Asus modem kan ik de telefonie niet meer gebruiken maar dat geeft niet.
Ik hoop op een slim forumlid.
 
Fiber
Zo even omwisselen wil soms lukken, maar dan moet je wel je modem uitzetten en weer starten. Vaak genoeg meegemaakt dat anders de nieuwe router geen ip adres krijgt toegewezen.

Kun je wat meer vertellen over het modem?
Merk/type?
Alleen een WAN aansluiting of zitten er ook LAN aansluitingen op?
Fiber, lichtsnelheid.
 
Ger
Hallo, hartelijk dank voor deze snelle reactie. Het gaat om een glasvezelmodem van Genexis type Gigabit. Er zit een WAN aansluiting op.
 
Fiber
Als er alleen een WAN uitgang zit op je Genexis modem dan zou het eigenlijk geen probleem moeten zijn.

Kun je in het configuratie scherm komen van de asus router?
Check onder "advanced settings" LAN onder het tabblad DHCP server of die wel aan staat.

Probeer deze volgorde van opstarten eens:
- eerst alles uit! modem, router, pc, switches e.d.
- start het modem en wacht totdat het internet ledje niet meer knippert
- start daarna je router, wacht totdat deze is opgestart
- start nu je pc

Check of je op internet kunt komen door in een browser naar een pagina te surfen.
Lukt dat niet, ga dan opnieuw naar je config scherm van je router.
Helemaal bovenin zie je "Quick Internet Setup", volg die stappen.

Ik dacht dat het configscherm van jouw Asus RT-AC85P en mijn Asus RT-AC88U aardig overeenkomen.
Fiber, lichtsnelheid.
 
Ger
Dank je wederom. Ik heb dat inderdaad geprobeerd maar dat proces komt niet tot een einde. Het klokje blijft maar draaien. Heb 'm een kwartier laten proberen???
 
Fiber
Met je Zyxel router heb je wel internet?
De gedachte komt bij me op dat Tweak je aansluiting nog niet geactiveerd heeft.

Test anders eens met een laptop of pc je internetverbinding rechtstreeks op het modem aangesloten.

Edit: Als er meerdere Ethernet aansluitingen zitten op je Genexis modem, dan wel poort 1 gebruiken.
Gewijzigd door Fiber op 02 augustus 2019, 11:30
Fiber, lichtsnelheid.
 
Ger
Internetverbinding heb ik wel. Ik heb nu een internet en bellen abonnement en daar zijn aavullende instellingen voor nodig (vlan.....). Ik heb gekeken in de zyxel router maar de vermelde parameters kom ik niet tegen in de Asus router.
 
Fiber
Lijkt je Genexis modem hierop?
Hybrid-7-TOTAL-CONTROL1-1024x683

Quote

https://www.tweak.nl/glasvezel/apparatuur.html
Eigen apparatuur

Wij verwelkomen klanten die graag eigen apparatuur gebruiken. Dan moet je echter wel de juiste configuratie doorvoeren. Daarnaast moet je eigen apparatuur overweg kunnen met onder meer VLAN’s, IGMP-snooping en Static routes. Als dit allemaal aba cadabra voor je is, kun je misschien beter de meegeleverde apparatuur gebruiken. Zorg in ieder geval voor de volgende instellingen:

Router moet DHCP-requests doen op VLAN 4 voor TV en 34 voor internet (802.1q)
Default route moet over VLAN 34 gaan.
Er moet NAT worden toegepast voor verkeer over VLAN 4.
Er moeten static routes worden gezet naar 185.24.175.0/24 en 185.41.48.0/24 over het op VLAN 4 verkregen gateway IP. Deze routes worden ook via DHCP optie 121 doorgegeven.
De settopboxen hangen in het normale LAN.
IGMP snooping of proxying moet worden toegepast op VLAN 4.


Zie ook: https://frack.nl/wiki/Tweak_Glasvezel
Fiber, lichtsnelheid.
 
Ger
Ja, die ken ik, maar ik kom daar niet uit. Wat daarin staat kom ik dus niet tegen in de Asus router. Moet ook zeggen dat ik op dat gebied wel wat kennis tekort kom.
 
Fiber
Die instellingen zijn volgens mij alleen maar nodig voor ip tv en dergelijke.
Je Asus router zou zonder extra instellingen wel gewoon internet moeten hebben.

Je kunt eventueel je Asus router een fabrieksreset geven en het nogmaals proberen. http://192.168.1.1/Advanced_SettingBackup_Content.asp en zet ook een vinkje bij "initialize all settings...."
Fiber, lichtsnelheid.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen Asus RT-AC85P instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eigen VPN server achter EB box Algemeen over KPNglasvezel : 2 01 mrt 2020
Eigen Server Nog niet gesorteerd : 1 23 dec 2009
Altijd al je eigen Start Plaats willen hebben? Nog niet gesorteerd : 3 04 nov 2009
Een eigen hyves pagina Nog niet gesorteerd : 1 11 jul 2009
Advertentie