obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Iemand tips?
mvieselman
Goedendag wellicht een bekend verhaal maar ik ben op zoek naar een manier om mijn installatie van KPN glasvezel afgerond te krijgen.
Ik heb mij in Juli aangemeld voor het zogenaamde zilver pakket en tot die tijd is de ellende begonnen.
Dezelfde dag dat ik mij aan heb gemeld wilde kpn direct een afspraak makentot het installeren.
Hierop heb ik (stom stom stom) gezegd dat mijn kabel nog niet in orde was.
Na nogmaals checken bleek ik geen FTU (de genexis unit) in mijn meterkast te hebben.
KPN raadde mij aan glashart te contacten, dit heb ik gedaan echter omdat ik in vleuterweide woon kunnen zij niets aangezien daar geen servicewinkel zit.
Dit heb ik aan KPN doorgegeven die vervolgens intern ook aan de slag zijn gegaan en vervolgens tot de conclusie zijn gekomen dat glashart het apparaat moet leveren, ondertussen zegt glashart dat kpn het apparaat moet leveren.

Vervolgens heb ik geprobeerd op te zeggen wat ook niet mogelijk is omdat ik een contract aan ben gegaan waar geen begindatum op staat en dat ik hier pas een jaar na aansluiting vanaf kan (dit is volgens mij wettelijk ook niet toegestaan).

Kpn heeft ondertussen verder intern het een en ander uitgezocht en ik zou vervolgens binnen 4 weken gebeld worden voor een afspraak tot het plaatsen van een ftu.
Die afspraak is men nagekomen en zou afgelopen vrijdag om 8 uur 's ochtens geplaatst worden, er is echter afgelopen vrijdag niemand aan de deur geweest.
Toen ik kpn ging bellen wisten zij van niets en in mijn dossier was ook niets te zien ik werd uiteraard weer naar glashart verwezen die als antwoord gaven dat in mijn regio zij niets doen en verwezen mij door naar reggefiber.
Reggefiber wist van niets maar ging het intern onderzoeken, nog dezelfde dag kreeg ik een telefoontje terug dat zij mij ook niet konden helpen maar zij wisten wel te vertellen dat de lijn in het geheel in beheer was bij niemand minder dan KPN.
Ik heb wederom kpn gebeld om dit door te spreken en wat er nu gedaan ging worden, uiteraard kon de helpdesk weer niets en er zou een support ticket aangemaakt worden, dit kon echter ook neit omdat ik geen werkende verbinding heb Sad
Nu hebben ze als oplossing dat de monteur die as. vrijdag komt om de experia box te plaatsen te laten merken dat mijn verbinding het niet gaat doen om vervolgens contact op te nemen met zijn connecties om mijn verbinding in orde te maken.

Eerlijk gezegd zie ik dit niet zsm gebeuren, iemand soortgelijke ervaringen of tips om dit probleem op te lossen?
 
PeepPeep
Als je een rechtsbijstandverzekering heb zou je daar de situatie kunnen voorleggen voor advies en eventuele acties naar KPN toe. Zij weten welke stappen moeten worden genomen om een partij in gebreke te stellen (in eerste instantie brieven met uitleg van de situatie en daarbij een termijn stellen waarbinnen een oplossing geboden (en gerealiseerd) moet worden). Als je de juiste stappen neem, en KPN kan niet voldoen aan de gestelde eisen en termijnen, dan kan je om ontbinding van de overeenkomst vragen welke met 99,9 procent zekerheid dan ook gerealiseerd zal worden.

Een optie is om b.v. een programma als Kassa erop te zetten, maar ik denk dat dat weinig werkelijke resultaten zal opleveren. Het eerste wat ze waarschijnlijk zullen vragen is of je al de nodige acties hebt ondernomen. Zo niet (zie boven) dan zullen ze dat als eerste aanraden.

Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, ben je wellicht lid van de consumentenbond. Dan zouden de juridische mensen daar je kunnen helpen.

Je kan het bruter aanpakken door eventuele afschrijvingen van abonnementsgelden terug te halen. Dan gaan ze hiervoor actie ondernemen en wellicht gaat er dan via een andere weg een balletje aan het rollen. Al denk ik dat het ook averechts zou kunnen werken......

Zorg dat je sterk sta, zorg dat ze bij de KPN ook in de gaten hebben/krijgen dat je "zware middelen" (dus juridische ondersteuning) in hebt geschakeld en zorg dus dat ze weten dat ze wel eens het schip in kunnen gaan door jouw acties. Dan worden ze wel wakker geschud.

Succes. Smile
 
mvieselman
Peepeep bedankt voor je antwoord, ik kreeg inderdaad al rond mij heen te horen dat ik inderdaad moest gaan zorgen dat ik sterk sta.
Echter de wonderen zijn de wereld nog niet uit, gisteren werd ik compleet onverwacht gebeld "goedenmiddag kpn er is bij u een storing gemeld en ik kom controleren of u licht binnen krijg en alles correct is geinstalleerd om uw glasvezel aan te sluiten" waarop ik eigenlijk een beetje verrrast reageerde dat ik geen afspraak zou heb en dat ik op mijn werk zit.
IK heb met de desbetreffende monteur afgesproken dat ik een half uurtje later thuis zou zijn, zo gezegd zo gedaan.
De monteur is 5 minuten binnen geweest om te constateren dat alles correct is aangesloten.
Uiteindelijk rust het hele misverstand op de onkunde van de 1e en 2e lijn van kpn helpdesk, dit is misschien een beetje oneerbiedig gezegd maar zij verzekerden mij dat het actieve deel in mijn meterkast geplaatst moet worden door iemand anders dan hun zelf en dat de zogenaamde ftu is wat de monteurs modem noemen.
Na wat verder gezocht te hebben blijkt ook inderdaad de ftu niets meer te dan het laatste stukje dat aan de glaskabel zit te zijn.
Er worden bij kpn 101 veerschillende termen voor hetzelfde stukje hardware gebruikt en niemand weet eigenlijk wat wat is.
Als er per direct iemand aan mijn deur had gestaan dan had ik waarschijnlijk al 2 tot 3 maanden mijn gelsvezel verbinding gehad Smile nu hopen dat as. vrijdag alles netjes afgerond kan worden.

Heeft er iemand toevallig ervaring met van een router (linksys wrt610n) een wireless accesspoint te maken zodat ik deze op mijn bovenverdieping kan gebruiken, zowel wired als wireless?
Gewijzigd door mvieselman op 18 november 2010, 07:16
 
PeepPeep
Daar weet ik ook wel wat van Wink

Je moet zorgen dat de DHCP van de glasvezelrouter de IP-adressen uitdeelt. Je WRT610N moet dus een doorgeefluik worden.

Wat je moet doen:
- log in op de WRT610N
- disable uPnP
- disable de DHCP server functionaliteit
- geef de router een vast (static) IP adres met alle andere instellingen zoals deze door de glasvezelrouter worden uitgegeven (in de range). Als dit niet gedocumenteerd is, dan kan je het achterhalen door een computer op de glasvezelverbinding aan te sluiten (instellingen logisch op automatisch voor het netwerk) en dan via de netwerkomgeving kijken welke waarden als IP-adres, subnetmask en standaard gateway verkregen zijn. als b.v. 192.168.1.2 als IP-adres verkregen is, dan zou je de router op 192.168.1.100 als vast adres kunnen instellen (eerste 3 getallen moeten altijd gelijk zijn, laatste getal is het "huisadres").
- sluit de WRT610N aan op de glasvezelrouter met de aansluiting op LAN1.

Daarna altijd eerst proberen of het aansluiten via een bedrade verbinding functioneert (bedraad je PC/laptop op de WRT610N aansluiten op b.v. LAN2).
Werkt dat, dan het draadloze gebeuren proberen.....

Je kan gewoon je WRT610N beheren door via het vaste IP-adres in te loggen.

Succes.

Hans
 
mvieselman
Hans, wederom bedankt.
Ik ga vanmiddag direct proberen als het glas aangesloten is Smile
Vervolgens paar plinten in huis weghalen om de coax er uit te halen en er een netwerkkabeltje in te leggen om in de buurt van de tv te komen.
Ik laat weten hoe het is gegaan.

Update: De monteur is net weg en ik heb nog steeds geen glas. Er komt geen signaal binnen, volgens de monteur kon dit tot 5 werkdagen duren en nu is de eerst mogelijke vervolgafspraak 29november, aangezien ik mijn werkgever hier ook niet mee op wil zadelen omdat ik weer vrij zou moeten nemen komt de monteur 3 december.
Gewijzigd door mvieselman op 19 november 2010, 14:39
 
PeepPeep
Da's balen....... Het zit echt niet mee.
Maar goed, het positieve ervan in blijven zien: over een paar weken kan je ertegenaan!

Flink duimen maar de komende weken ;-)

Groeten,

Hans
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Iemand tips?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overstap tips? Algemeen over Tweak : 5 09 jan 2011
Advertentie