obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van Tweak kwijt
 Onderwerp afdrukken
The story of....
space1
Het klopt dat Lijbrandt o.a in Almere KPN streams levert in de KPN WBA gebieden. Lijbrandt gebruikt gewoon de Amino ontvanger verder is het zender pakket ook gelijk aan de echte Glashart media streams. Glashart media levert ook aan Lijbrandt maar koopt ze weer van KPN.

Ik weet uit betrouwbare bron dat Tweak op dit moment niet op deze manier streams levert. In het R+ pakket zitten gewoon de echte Glashart Media streams.

De echte Glashart Media streams komen 1:1 uit Hilversum van Technicolor er zit dus geen encoder tussen, een ander deel van de streams komt bijv via satelliet (Duitse zenders) maar weer ook 1:1.

De bitrate van de NL HD zenders ligt rondt de 14 Mbit de overige kunnen HD streams kunnen tot de 20-22 Mbit komen . Bij KPN max 8 Mbit

De DVB-C zenders zijn gewoon de SD zenders uit het IPTV pakket dus ook 1:1. Alleen voor de analoge zenders is er een omzetting nodig.

Voor HD moet nu nog een Amino 130 gebruiken. Provider XMS begint volgens mij volgende week met de uitlevering Amino met harddisk. De enkele voordelen welke de KPN ontvanger nu nog heeft t.o.v de Amino 130 zijn dan verdwenen. De Amino was en is gewoon sneller.
Tweak gaat deze Amino volgens mij ook gewoon leveren op termijn. (stond volgens Tweak al in de wholesale lijst enkele weken gelden).
Bij Lijbrandt is het prijs verschil van deze ontvanger t.o.v de Amino 130 100 euro op dit moment..
 
PeepPeep
Dank voor deze info. Geeft me weer een goed gevoel, heb de juiste keuze gemaakt.

Update Tweak:
Brief van Tweak ontvangen dat de portatie "vanaf 10 december" plaats vindt. Heeft nog niet plaats gevonden dus zal wel ergens volgende week worden? Ik wacht gewoon af.....

Op mijn verzoek van overstap SD naar HD heb ik van de helpdesk gehoord dat het naar de juiste afdeling overgezet is, maar het is nog verder stil.
 
PeepPeep
:-)

Hier even geen positieve berichten. Gister geen internet gehad. Hoelang weet ik niet, ik was gisteravond om 9 uur thuis en toen had ik geen internet, om 1 uur snachts nog niet (toen ben ik maar gaan slapen, wekker ging weer om 6 uur af).

Verder: nog geen nummerportatie. Ik kan nu wel op mijn oude Tele2 lijn bellen, maar gebeld worden leidt tot niets. Gaat oneindig over maar komt niet binnen. Op de Tweak telefoonlijn kan ik ook bellen (nummer van Tweak) maar daar heb ik niets aan want niemand kent (tijdelijke) het Tweak nummer. In brief stond: porteren vanaf 9 december maar ja.... dat kan deze week zijn maar ook eind volgend jaar of over 10 jaar......

En helemaal nog niets gehoord over de switch van SD naar HD, ondanks dat de helpdesk de melding (nogmaals) heeft doorgezet. Ik zit (gelukkig) nog altijd op de schotel, dus.....

Dus........... na het telefoontje waarin ik hun meldde dat ik zeer tevreden was hebben ze gedacht: zo, dat is klaar, die zoekt het nu verder maar uit...........

Gelukkig hoef ik niet dag en nacht bereikbaar te zijn dus raak ik niet in de stress. Het is alleen jammer. Tweak, dit kan beter!
Gewijzigd door PeepPeep op 16 december 2010, 19:47
 
space1
Normaal moet een nummerportatie in 10 dagen Maar Tweak is ook wel afhankelijk van de oude provider.

http://www.telephorum.org/telewiki/Nummerportering#Eigendom_nummers_.26_juridische_aspecten

i.v.m de kerst vroeg in de komende week aan de bel trekken.
 
PeepPeep
Thanks!
 
twobrains
TWEAK STOPT met de 2812 van ZYXEL...... terug naar de Experia box!

Zijn we nu gelukkig met Tweak ?
 
PeepPeep
Laat die Experia box nu bij de KPN gerelateerde abonnementen horen.
En laat Tweak tegenwoordig nou bijna overal waar ze zitten R+ abonnementen aanbieden.
En laten IK (PeepPeep) en Kassie nou toevallig ook dat R+ abonnement hebben.

Dus......... die geweldig intelligente melding van jou heeft totaal niets met de R+ abonnementen van doen.

Bedankt dus voor je totaal niet van toepassing zijnde intelligente bijdrage! Je doet je naam eer aan.
 
PeepPeep
Ben ik weer even :-)

Onder het motto "geen bericht is goed bericht" dan nu toch wel even bericht om te laten horen dat ik nog altijd heel erg happy ben met mijn 100 R+ pakket van Tweak.

Internet: snel en stabiel. Nooit uitval gehad in de tijd dat ik erop zit.
Telefonie; kraakhelder. Enige waar ik aan moest wennen is dat ieder nummer dat je bel altijd het volledige nummer (10 cijfers) moet zijn. Dus OOK als je binnen je eigen stad belt. Moest dus 50 nummers in geheugen van telefoon aanpassen maar ja..... was ook niet het ergste.
TV: HD pakket met Amino130 ontvanger is super. Ik kom van satelliet ontvangst (niet HD) af wat kwalitief erg hoog was maar dit slaat werkelijk alles. Frijn werken met de Amino 130.
Radio: helder en zeer sterk signaal. Veel, heel veel zenders.

En ik had dus het abbo vóór de actie van 4 maanden gratis afgesloten als maandabonnement. Na wat rekenen (scheelt me 300 Euro) en op grond van de tevredenheid met de verbindingen en beelden ben ik gaan informeren of ik alsnog gebruik kon maken van de aanbieding. En het kon probleemloos. Briefje sturen en het is geregeld. De komende 4 maanden kijk en surf ik dus gratis!

Tweak (R+ abonnementen) zijn zo goed dat je het gewoon niet merkt. Nooit een storing if gevoel dat iets niet lekker loopt of werkt, het werkt gewoon......).

Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'The story of....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie