obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG789vn SIP-Server conflict met Apple iChat AV, en Back to my mac
psneekes
Dag collega consumenten en experts.
Ik kreeg voor mijn glasvezel connectie van de KPN een Thomson TG789vn. Daarbij gebruik ik op mijn Apple: iChat (op Mac OS X 10.6.3). Deze combinatie levert een conflict op, waardoor iChat niet meer goed werkt, met name de video functie (erg belangrijk voor me).

Ik heb dus gemerkt dat iChat, met name Video chats en het overnemen van andermans desktop via iChat niet werkt sinds de installatie van de router. Datzelfde geld voor 'Back to my mac'. Nadat dit me opviel heb ik natuurlijk overal gekeken, forums en logs van de Thomson bekeken.

Conclusie: de SIP-Server (gebruikt door VOIP-apparaten) draait op poort 5060 en iChat, Back to my mac en nog wat andere services gebruiken deze poort ook. En in de Thomson kan ik deze server niet uitzetten of van poort veranderen.

Dus: KPN gebeld en gemailed: daar is geen hulp te verwachten (Nee, meneer dat kan niet). Handleidingen van het apparaat gelezen: ja hoor, dat kan als je 'root' rechten heb. Maar die krijg je dus niet van de KPN.

Dus wil ik hier vragen: kan iemand me helpen die verdraaide SIP-Server uit te zetten of zelf root-rechten verkrijgen, of desnoods achterhalen hoe ik een andere router kan kopen en die zo kan instellen dat ik die KPN router eruit kan knikkeren?

Alvast veel dank. Ik heb overigens het forum al doorzocht, maar kon nog niet veel vinden over deze router.
Gewijzigd door psneekes op 21 mei 2010, 20:13
 
space1

Quote

psneekes schreef:
Dag collega consumenten en experts.
Ik kreeg voor mijn glasvezel connectie van de KPN een Thomson TG789vn. Daarbij gebruik ik op mijn Apple: iChat (op Mac OS X 10.6.3). Deze combinatie levert een conflict op, waardoor iChat niet meer goed werkt, met name de video functie (erg belangrijk voor me).

Ik heb dus gemerkt dat iChat, met name Video chats en het overnemen van andermans desktop via iChat niet werkt sinds de installatie van de router. Datzelfde geld voor 'Back to my mac'. Nadat dit me opviel heb ik natuurlijk overal gekeken, forums en logs van de Thomson bekeken.

Conclusie: de SIP-Server (gebruikt door VOIP-apparaten) draait op poort 5060 en iChat, Back to my mac en nog wat andere services gebruiken deze poort ook. En in de Thomson kan ik deze server niet uitzetten of van poort veranderen.

Dus: KPN gebeld en gemailed: daar is geen hulp te verwachten (Nee, meneer dat kan niet). Handleidingen van het apparaat gelezen: ja hoor, dat kan als je 'root' rechten heb. Maar die krijg je dus niet van de KPN.

Dus wil ik hier vragen: kan iemand me helpen die verdraaide SIP-Server uit te zetten of zelf root-rechten verkrijgen, of desnoods achterhalen hoe ik een andere router kan kopen en die zo kan instellen dat ik die KPN router eruit kan knikkeren?

Alvast veel dank. Ik heb overigens het forum al doorzocht, maar kon nog niet veel vinden over deze router.


Aan het KPN modem kun je niks veranderen. Wel zijn er onderhand gebruikers welke een andere modem zijn gaan gebruiken

Het beste in je kijken op gathering.tweakers.net forum in de topics Tweak Glasvezel Ervaringen / Glasvezel in heel Almere van de laatste 2 maand .

Bij Tweak werkt het wel met een SLM2008 switch met daarachter een normaal modem . Er zit volgens mij een klein verschil tussen de voip van KPN en Tweak.

Zelf is tweak al aan het testen met andere modem.
 
psneekes
Dank voor de alternatieven ...

Als je dan een andere router wilt gebruiken, dan moet je die ook instellen, hoe kom je dan aan het wachtwoord die in de router als ******* staat?

Overigens de Thomson kán het wel. Ik heb net de handleiding gedownload op http://www.thomsonbroadbandpartner.co...186&seg=7#

Om de aanwijzingen in die handleiding te volgen moet je toegang hebben tot de zogenaamde "Expertconfiguratie", en daar kom je niet met de kpn-login.

Als KPN nu lief is en ons de volledige toegang geeft tot die machine is er geen wolkje aan de lucht. Daarbij, ze hadden natuurlijk alles in de eerste plaats al goed moeten configureren.

Hier een quoteje uit de bewuste handleiding.

Quote

Geef de proxy- en registratie-instellingen op
Ga als volgt te werk:
1 Ga naar de Thomson Gateway-webinterface.
2 Klik op het menu Werkset op Telefoon.
3 Klik in de Navigatiebalk op Expertconfiguratie.
4 Vul in de volgende velden de instellingen in die u van uw VoIP-provider hebt gekregen:
- Proxy: Typ de URL (bijvoorbeeld: sip.provider.com) of het IP-adres van de proxy.
- Registrator: Typ de URL (bijvoorbeeld: sip.provider.com) of het IP-adres van de registrator.
- Registratorpoortenproxypoort. In de meeste gevallen wordt de standaardpoort (5060) gebruikt. Wijzig deze waarden alleen als uw provider andere poortnummers gebruikt.
5 Klik op Toepassen.
 
anoniemanoniem
via http://ipadresvandemodem/cgi/b/users/usrpage/?nm=1

kun je je username/ww invullen. Iemand al suggesties wat die zouden moeten zijn om de expertmodus te benaderen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789vn SIP-Server conflict met Apple iChat AV, en Back to my mac', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eigen VPN server achter EB box Algemeen over KPNglasvezel : 2 01 mrt 2020
FTP server snelheid valt tegen. Algemeen over KPNglasvezel : 4 27 okt 2014
USB aansluiting TG789vn Algemeen over KPNglasvezel : 4 01 feb 2012
FTP server via USB Nog niet gesorteerd : 1 26 aug 2011
thomson 789vn Internet van KPNglasvezel : 14 03 apr 2011
Advertentie