obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Geen snoeren met Powerline 500AV Plus
glasblazer
SInds de veranging van mijn Devolo's van de KPN door de serie van 500AV Plus van Devolo draait alles zonder problemen.
Naast de settopbox van de KPN (Motorolla 1993) heb ik via de Devolo 500AV triple de Android Settopbox (Minix Neo NX) en een Mediaplayer (AC Rayon HD) aangesloten. De Minix staat tevens als Wifi Hotspot ingesteld). Sinds enige tijd wil de Wifi Router wel eens uitvallen en schakel ik naar de Minix over. KPN beloofd dat zij een andere Experiabox gaan uitbrengen die minder hinder ondervindt. Begrijp dat ik niet de enige ben waarvan het Wifisignaal zo nu en dan uitvalt.

Die Minix Neo X5 is Settopbox die de (Smart)televisie in een echte smarttelivisie omtovert. Het apparaat beschikt over een dual core processor en draait om Jelly Bean 4.1.1 van Android. De Play Store van Google is gewoon te gebruiken.
Het bijzondere van deze settopbox is dat hij via Wifi zonder bedrading bestanden van mijn tablet en telefoon kan streamen.
Bovendien kan ik met de bijbehorende airmouse de foto, film en muziek bestanden van mijn NAS benaderen, zodat deze wonderschone settopbox alles aan elkaar kan knopen.

Hoewel ik drie apparaten op een Devolo netwerk heb draaien - meestal overigens maar een apparaat tegelijk - draait het IPTV netwerk uitstekend.
Om een idee te krijgen wat deze newbe zoal allemaal met de Minix Neo X5 doet heb ik drie filmpjes op YouTube gezet.
Google op Minix voor Dummies en kijk of het voor je is.
 
Fiber
Als je wilt kun je de youtube filmpjes ook insluiten bij je post.

Dat gaat als volgt:
[*movie=youtube]HrkDsp54cBE[*/movie]
De sterretjes verwijderen, dat moest hier wel even om te zorgen dat de video niet weergegeven wordt.

Je kunt ook op de movie klikken en YouTube Video selecteren.

Het komt er dan zo uit te zien.
YouTube Video

Fiber, lichtsnelheid.
 
glasblazer
Een van de drie filmpjes over de Minix Neo X5 hebt gemaakt hier in beeld:
YouTube Video

Gewijzigd door Fiber op 22 mei 2013, 07:17
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen snoeren met Powerline 500AV Plus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen post? Waar beschikbaar, Fiber, voorheen Fype : 1 10 apr 2018
Android Mini PC geen settopbox KPN Nodig Algemeen over KPNglasvezel : 4 09 jun 2013
geen dvd afspelen met kpn glasvezel? Nog niet gesorteerd : 3 22 apr 2012
Geen fiberportX meegeleverd Nog niet gesorteerd : 2 09 mrt 2012
Geen internet zonder extra's?! Internet van CaiWay : 1 11 okt 2011
Advertentie