obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van Tweak kwijt
 Onderwerp afdrukken
The story of....
space1
Alles zou normaal moeten werken internet/iptv/analoge tv en DVB-C.
 
PeepPeep
Hoi Michel,

De 110 is ook via HDMI aangesloten hoor! Tenminste..... als je dat ga doen natuurlijk. Ik heb een wat ouder Plasma toestel (wel HD Ready, 1024x1024 resolutie) maar die heeft geen HDMI aansluiting. Wel DVI (wat dezelfde aansluitingen gebruikt) dus ik heb een aparte HDMI naar DVI kabel ervoor gekocht. Geluid gaat toch over de stereo dus dat is geen probleem.

Ik hoop dat je met de Netgear 3700 lekker uit de voeten kunt. Ik heb zonet na wat denkwerk, verzinnen hoe de kabels naar zolder te trekken (via omwegen, door vloeren enz.) besloten om toch maar op zolder draadloos te gaan. Heb voor de PC's de bijbehorende Netgear WNDA3100 Draadloze Adapter 300MB/s besteld, kost me bij goedkoopste leverancier nog geen 33 Euro (ex. verzendkosten) per stuk dus vond ik wel de moeite waard. Los daarvan zal ik ook eens via een losse kabel de snelheid bekabeld testen als het zover is.


En weer een update:
Vandaag brief binnen met inloggegevens, het tijdelijke telefoonnummer en inloginfo nieuwsgroepen.
Met de melding dat "binnenkort de Tweak Glasvezelverbinding opgeleverd wordt".


Zoals space1 zegt zou het best kunnen dat alles al werkt. Dus......... ik ga eens aan de slag!

Groeten,

Hans
 
PeepPeep
UPDATE!!!!

Hij doet het! Tenminste, ff internet getest. Router aangesloten op poort 1 van het glasvezelmodem en zag binnen seconde of 20 dat hij signaal had. Dus snel kabel neergegooid naar zolder en op PC geprikt en gelijk bingo. Wow het laden van paginas gaat lekker joh. En ff speedtest op site UPC gedaan: download 95 Mbps, upload tegen de 70 Mbps.

Binnen 3 en een halve week van aanvraag tot draaien! Eerlijk gezegd had ik toch wel minimaal tot ergens in januari verwacht.

Supersnel! Morgen eens kijken of TV en telefonie (tijdelijk nummer) ook werkt.

Grin Wink Smile Grin
 
PeepPeep
Vandaag op mijn werk via de mobiel een dame aan de lijn of alles goed verlopen is tot nu toe en of ik tevreden ben.
Jazekers!
Nummerporteringformulier is nu onderweg naar Tweak. Dan kan op korte termijn de telefonie over vanuit Tele2 (waar ik nu nog "vast" zit) en daarna Tele2 helemaal de deur uit!
 
foco
Beste PeepPeep en natuurlijk alle andere aanwezige,

PeepPeep je schrijft in je eerste bericht over Tweak dat je per maand kunt opzeggen, dat klopt helemaal maar het heeft pas zin na dat je een jaar lang je contract hebt uitgezeten, een loze kreet van Tweak dus.
Lees de voorwaarden van Tweak maar eens door, daar staat dat je een jaarcontract hebt en pas daarna per maand kunt opzeggen.
Ik hoop niet dat je de zelfde problemen zo als ik hier in Amere gaat beleven,nummer portering was een drama, dit heeft weken geduurd en iedere keer maar weer de belofte dat het met een paar dagen opgelost zou worden, regelmatig ligt het internet er uit of doet een hele dag de telefoon het niet en ik heb nog niet een keer de beloofde snelheid gehaald (30/30 abo).
KPN heeft hier een Experia Box (Thomson TG789vn) en het modem op de glasvezel geplaatst, dit omdat de digitale-TV door KPN wordt verzorgt, deze heeft nog geen dag storing gehad.

Iavr, Cees.
 
PeepPeep
Hoi Foco (Cees),

Bedankt voor je bericht. En balen dat het zoveel ellende opgeleverd heeft.
Maar ik het dus het R+ abbo wat dus helemaal buiten KPN om gaat. Zoals je al zag is het aansluiten razendsnel gegaan en tot nu toe werkt het allemaal prima. Snel (echt snel) internet. Meerdere testen en allemaal rond de al eerder genoemde snelheden.

Maar inderdaad staat in de algemene voorwaarden op de website vermeld dat het een jaarcontract is, wat daarna per maand opzegbaar is. Ook staat er "tenzij anders overeengekomen".
In het ondertekende contract van Tweak (met een totaaloverzicht van de overeengekomen producten (glasvezel, modem, telefonie, nieuwsgroepen, online opslagruimte maar ook de kosten)) staat in het te ondertekenen gedeelte (dus het echte contract, in tweefout ownee tweevoud): HET CONTRACT IS PER MAAND OPZEGBAAR. Dus..... afwijkend van de algemene voorwaarden kan je direct per maand opzeggen. Klopt dus wel wat Tweak zegt en belooft!

Ik wacht af hoe de nummerportatie verloopt, dat komt natuurlijk ook in dit ervaringstopic terug.

Dus: vanaf het begin is het contract per maand opzegbaar, je hebt het zwart op wit in het ondertekende contract.
Gewijzigd door PeepPeep op 30 november 2010, 19:46
 
PeepPeep
Okee, nog even dit:

Eerder meldde ik dat de Amino A110 een HDMI aansluiting heeft. "De 110 is ook via HDMI aangesloten hoor! Tenminste..... als je dat ga doen natuurlijk."
Nou, dus niet he! Nogal blont van mezelf, ik had het kastje bekeken en zag aan de acherkant een aansluiting voor wat ik dacht HDMI. Maar........ het is gewoon een USB poort Angry
Dus: de A110 heeft geen HDMI.

Volgende blonde opmerking was dat ik wilde proberen om de A110 draadloos aan te sluiten via de draadloze N-router. Onzin natuurlijk, je hebt een ethernetkabel nodig die rechtsteeks van poort E2 van het Genexis glasvezelmodem verbonden is met de A110. Dus niets draadloos. Ik heb gelijk 2 netwerkkabels onder de woonkamervloer door getrokken, 1 voor de A110 aan te sluiten en 1 voor een toekomstige goede mediaplayer. Dus daarop voorbereid.
Ben alleen vergeten ook een snoer vanuit de meterkast voor telefonie te trekken.......... Dus volgend weekeind weer onder de vloer!

Ik heb hem de A110 dus van het weekeind aangesloten en het signaal kwam gelijk goed door. Alleen viel de kwaliteit van het digitale SD beeld erg tegen. Ik kom van een erg goede satellietverbinding (CanalDigitaal, geen HD) af en het beeld hiervan is gewoon scherper, mooier en natuurlijker van kleur. Ik verdenk dus het gemis van de DVI/HDMI aansluiting hier sterk van. Dus op dit moment is dat een stap(je) terug. Ik heb dan gelijk ook een mail naar Tweak gestuurd om te weet te komen hoe ik toch alsnog het HD pakket aangesloten kan krijgen. Dan zit daar ook de A130 bij met dus wel DVI/HDMI en ook een betere kwaliteit signaal. Afwachten maar weer.
Tot de tijd dat het CanalDigitaal signaal eraf gaat (na de kerst ergens) kan ik dus nog vooruit.

Zo zie je maar, denk je het goed voorbereid en uitgedokterd te hebben, kom je toch weer voor verrassingen te staan.................
 
PeepPeep
Ik denk dat je met de 110 even de settings in moet duiken, standaard stond hij bij mij op 4:3 weergave, heb dit in 16:9 weergave gewijzigd.
En er zitten meer opties in dus even mee stoeien.........

Welke router je zou moeten kiezen? Tsja, dat is een persoonlijke keuze. Vergelijk de opties eens (zover ik kon zien zijn ze redelijk aan elkaar gewaagd). De Apple heeft wel b.v. 3 ethernetpoorten, de Netgear 4. Kan een argument zijn.... en zo moet je verder eens vergelijken. Van de Apple router is verder geen echte onafhankelijke test te vinden. Ik heb bij dat merk toch wel een beetje het idee dat je al de helft betaal voor het naampje en logo Apple.

De Netgear toont ook mooi. Handig op zijn kant neer te zetten of eenvoudig op te hangen. En heeft gewoon heel heel veel in zich. Maar dat heeft de Apple ook.

Gefeliciteerd met je aansluiting :-)

Hans
 
anton
@peeppeep:
Slechte kwaliteit kan ook veroorzaakt worden doordat je weliswaar R+ hebt maar als signaal het "gewone" KPN signaal krijgt. Zie de (130+ pag. lange) discussie hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1268773/last
Gewijzigd door anton op 04 december 2010, 10:11
 
PeepPeep
Hoi Anton,

Dat ik het KPN signaal krijg lijkt me sterk, KPN heeft een heel andere settop box (een vierkant apparaat met een fan die behoorlijk irritant koelt).
Het is gewoon een feit dat het SD signaal (gewoon een analoog signaal dat digitaal wordt doorgestuurd) kwalitatief gewoon een stuk minder is dan het digitale signaal wat ik op dit moment (nog) via Canaldigitaal ontvang. Komt ook nog bij dat de apparatuur die ik voor het CanalDigitaal signaal gebruik erg goed is: de beste LNB toendertijd, hoge kwaliteit coax kabel (Hirschmann 779 of zoiets) en een hele goede ontvanger. Bij elkaar met een extra grote schotel kostte het me (spreek ik denk ik over jaar of 3 geleden) bijna 1000 Euro.

Dus ik moet gewoon naar het HD spul toe, mijn plasma scherm is HD ready en als hij het begeeft ga ik op een full HD plasma over dus...... Ik ben gewoon dom geweest, ik had gelijk voor het HD spul moeten gaan maar ja, ik dacht een paar Euro goedkoper uit te kunnen zijn. Dommertje dom dus!

Maar update: ik heb dus een mail naaar Tweak gestuurd met de vraag wat te doen om van SD naar HD te gaan, ik heb wel een callnummer gehad maar daarna is het stil geworden van de kant van Tweak.
Dus ik ben nog in afwachting van wat er te gebeuren valt........
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'The story of....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie