obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
HP Homeserver en Thomson TG789vn NOT
deke32
Hallo allemaal,

Ook ik ben sinds vorige week in het blijde (soms dan) bezit van een glasvezel pakket.

Alleen ik krijg mijn HP Homeserver (mediasmart) niet gevonden.

Deze zit gewoon met een netwerkkabel verbonden met de Thomson TG789vn router.
Heeft iemand deze problemen ook, of weet iemand hoe deze op te lossen.

Ik heb ook een bekabelde verbinding geprobeerd met mijn Laptop, en dat is geen probleem.

Voorheen werkte mijn HP Homeserver altijd via een Linksys draadloze router, dit heeft nooit problemen gegeven.
Plug and play, nu is het weer Plug and Pray.

Het vervelende is dat ik nu niet bij mijn bestanden kan, of een back-up kan maken.

Kan iemand mij Helpen?

Mvg

Dennis
 
PeepPeep
Lijkt mij dat je HP Homeserver geen nieuw IP-adres gekregen heeft.
Heb je een statisch IP-adres gegeven? Kan je je HP Homeserver niet forceren een nieuw IP-adres aan te vragen bij de DHCP server van de nieuwe aansluiting?

Zoek het probleem in ieder geval in de hoek van de IP-adressen.........
 
deke32

Quote

PeepPeep schreef:
Lijkt mij dat je HP Homeserver geen nieuw IP-adres gekregen heeft.
Heb je een statisch IP-adres gegeven? Kan je je HP Homeserver niet forceren een nieuw IP-adres aan te vragen bij de DHCP server van de nieuwe aansluiting?

Zoek het probleem in ieder geval in de hoek van de IP-adressen.........


Denk dus ook dat het geen nieuw IP adres krijgt, maar volgens mij ligt het wel aan de Thomson router.

Ik heb de server nog op een router van iemand anders geprobeerd en dat ging helemaal van zelf.

Dus bij het op nieuw opstarten van de server krijgt hij wel een IP adres.
Alleen op deze Thomson router van KPN gaat het mis, snap alleen niet wat er mis kan gaan.

gr en bedankt voor je reactie.

Dennis
 
PeepPeep
Hoi Dennis,

Wat suggesties na wat rondsnuffelen:

Je hebt 4 ethernetpoorten op de Thomson, poort 3 is gereserveerd voor TV dus niet gebruiken voor andere zaken (als PC, server, etc.). Gevonden op http://glasvezelnetwerkaalten.blogspo...789vn.html

Je server krijgt geen IP van de Thomson, andere apparaten wel. Dan lijkt mij het probleem bij je server te liggen. Die moet met de DHCP serer van de Thomson praten om een IP adres te krijgen. Dan pas zal de Thomson het IP-adres geven. Het is dus de vraag wat er aan de hand is. Ik denk aan:
- Thomson heeft een 100 Mbit ethernetsnelheid, wellicht wil de HP server niet overschakelen naar die snelheid (of omgekeerd)?
- In je server zit bij de DNS instellingen of andere instellingen die met IP-adressen te maken hebben toch iets dwars (dus niet automatisch).
- Ik begreep ook dat spelletjescomputers als de WII en PS3 en zo niet met de Thomson kunnen babbelen, door NAT3 en niet werkende uPNP (wat kreten die ik heb opgevangen, vraag me niet de details). Dit komt doordat KPN de Thomson routers heeft dichtgetimmerd en bepaalde functies heeft uitgeschakeld. Wellicht heeft jouw server zo'n instelling nodig?

Een optie zou zijn om een simpel routertje tussen de Thomson en de server te zetten. Als het goed is krijgt de router probleemloos een IP-adres van de Thomson en geeft de router weer probleemloos een IP-adres aan je server. Mooier zou zijn als je je computers en server allemaal aan die router hang (ivm dezelfde range waarin ze dan zitten) en dat je dan een gigabit router neem. Als je netwerkkaarten ook gigabit snelheid aankunnen dan is de communicatie intern op je netwerk (wel goede CAT5e kabels nemen) gigabit snel, gewoon 10 keer zo snel dan dat je alles via de Thomson (100 Mbit) laat draaien.
En je bent van je probleem af........ En als je het echt echt goed wil doen gelijk natuurlijk een draadloze variant (802.11n) bijvoorbeeld http://tweakers.net/pricewatch/152655...outer.html
En nog een voordeel. Inbraak is onmogelijk. Je zit achter een dubbele firewall (1 van de Thomson en 1 van de router). En je hebt alles in de hand (zowel bedraad als draadloos).

Ik hoop dat je er wat aan hebt :-)

Groeten,

Hans
 
Aero
Het gewraakte probleem met spelcomputers heeft te maken met de manier waarop zij communiceert met de buitenwereld. Dit gaat via een andere 'ingang' van de Thomson waar problemen mee zijn. Mediaservers werken naar mijn weten met de 'normale' internetingangen (naar de buitenwereld), dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Ik vermoed ook dat het iets te maken kan hebben met de juiste poort. Poort 1 en 2 zijn geschikt voor internetgebruik, 3 en 4 zijn echter gereserveerd voor andere doeleinden en inderdaad, daar worden geen IP's op uitgedeeld.

Probeer het in poort 1 of 2 en zoals PeepPeep suggereerde is een tussenrouter ook een eventuele oplossing.
 
PeepPeep
Dank voor je aanvullende antwoord! Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HP Homeserver en Thomson TG789vn NOT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
USB aansluiting TG789vn Algemeen over KPNglasvezel : 4 01 feb 2012
thomson 789vn Internet van KPNglasvezel : 14 03 apr 2011
Verbruik Kwh van Experiabox TG789VN Algemeen over KPNglasvezel : 4 04 feb 2011
Thomson TG787v SIP nat 3 naar nat 2 Internet van KPNglasvezel : 9 31 aug 2010
Thomson TG789vn SIP-Server conflict met Apple iChat AV, en Back to my mac Internet van KPNglasvezel : 4 03 jun 2010
Advertentie