obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Kpn gaat de upload van glasvezel FORS verhogen
dijaru
KPN Glasvezel proef resultaten
Start ›
Dinsdag 15 December 2009

Afgelopen paar jaar heeft KPN in diverse steden proeven ondergaan met glasvezel. In klantinterviews in oktober t/m december blijkt dat klanten KPN Glasvezel waarderen om bijvoorbeeld het 'Alles compleet' aanbod, maar dat er nog te winnen valt bij aanbod van BBC en sneller uploaden. KPN gaat daarom ook in 2010 de snelheid symetrisch aanbieden met onder andere een pakket van 100Mbit.

Het afgelopen jaar heeft KPN in 10 plaatsen commerciële pilots gehouden met diensten over glasvezel. In 5 plaatsen ging dat om glasvezel tot in huis (Fiber-to-the-Home, FttH), in de andere 5 over glasvezel tot de straatkast (Fiber-to-the-Curb, FttC). Tijdens de proeven heeft KPN gekeken naar zowel operationele aspecten alsook het commerciële potentieel. Uitrol, aanleg, marketing en klantvraag verliepen volgens plan. Problemen met de leveringsprocessen en IT-systemen zorgden echter voor flinke vertraging, waardoor het aantal geactiveerde huishoudens achterliep op de verwachtingen. Zodra klanten waren aangesloten bleken ze enthousiast te zijn, met name over de snelheid van de verbinding en de kwaliteit van het tv-beeld. De proeven tonen veelbelovende resultaten, die wijzen op aantrekkelijke commerciële mogelijkheden op basis van een regionale aanpak. Klanten hebben de nieuwe glasvezeldiensten afgenomen, er kwamen nieuwe klanten bij en klanten waren bereid meer te betalen voor het aangeboden alles-in-één pakket.

Dhr. Coopmans presenteert de resultaten van KPN Glasvezel proeven

Foto: Dhr. Coopmans presenteert de resultaten van KPN Glasvezel proeven
Symetrisch 100Mbit en aanbod voor MKB

KPN heeft het voornemen om in 2010 de snelheid te verhogen met pakketten met 30Mb (65 euro), 50Mb (80 euro) en 100Mb (110 euro).

Daarbij heeft KPN ook het signaal gekregen vanuit lokale ondernemers dat ook zij behoefte hebben aan een gepast aanbod. KPN zal ook daar een aanbod voor gaan ontwerpen.

KPN dienstenportfolio 2010
2012

KPN heeft de ambitie om in 2012 1,1 tot 1,3 miljoen huishoudens op Fiber to the Home te kunnen bedienen. Hierbij verwacht KPN dat in de loop der jaren 30 tot 60% daadwerkelijk diensten van KPN op het netwerk zal gaan afnemen.
MijnStad2010 en andere pilots

Naast deze pilots had KPN nog enkele andere pilots lopen. Zo heeft KPN als eerste glasvezel getest onder de KPN Glasnet naam in enkele straaten van de plaatsen Enschede, Vleuterweide, Hoofddorp en Amsterdam Osdorp. Deze pilots zijn niet met de huidige evaluatie meegenomen en zullen overgaan op het nieuwe aanbod dat KPN voor 2010 voor ogen heeft.

MijnStad2010 is een project waarbij KPN en Close the Gap een onderzoek doen naar lokaal dienstenaanbod behoefte. www.gebruikers.eu vroeg Dhr. Coopmans of daar al resultaten van bekend zijn en wat KPN met lokale dienstenontwikkeling van plan is. Resultaten waren hem nog niet bekend, maar hij verwacht dat de markt zich zelf zal gaan ontwikkelen en verwijst ook naar het buitenland om ervaringen te gaan opdoen.
Verdere uitrol glasvezel stapsgewijs en regionaal

KPN gaat verder met de aanleg van glasvezelverbindingen. KPN verwacht een stijging in het aantal huishoudens dat op FttH kan worden aangesloten: van ca 460.000 aan het eind van het derde kwartaal 2009 tot 1,1 tot 1,3 miljoen in 2012. Deze verbindingen worden aangelegd door Reggefiber. Voor FttC wil KPN zich eerst richten op de levering van diensten over bestaande verbindingen voordat het bedrijf besluit verder te gaan uitrollen. FttC is al bij ca. 450.000 huishoudens aangelegd.

Voor KPN ligt de focus de komende 3 jaar vooral op een versnelling van het vermarkten en leveren van diensten. In 2012 mikt het bedrijf op een totaal van tussen de 600.000 en 800.000 klanten voor zijn glasdiensten.
"Glasvezel begint waar Kabel smelt"
Grin
 
space1
De symmetrische snelheden voor glasvezel is dan wel een voordeel ( wie gebruikt nu bij normaal gebruik een upload van 30 MB of nog hoger ). Maar de andere wijzingen zijn een groot nadeel.
- Betalen voor de tweede ITV ontvanger 4 euro extra
- Betalen voor de PVR optie 4 euro extra
- Alleen onbeperkt bellen avond's en weekend bij het brons pakket (nu altijd)

Wordt een 3 en 4 ontvanger niet meer toegestaan bij glasvezel is ingevoerd als compensatie voor het stoppen van de analoge tv ?? moet iedereen daar maar digitenne voor gebruiken ????

http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1260876831.jpeg

HD pakket geldt dit voor alle zenders of zijn de nl zenders gratis in het basis pakket zoals bij ziggo, caiway en satelliet??
Of zit KPN op de lijn van UPC als het om HDTV gaat en om alle HD zenders in een extra pakket te stoppen ??
 
space1
vandaag een mail ontvangen van KPN

Beste glasvezel klant,

Goed nieuws! Volgend jaar gaan we de uploadsnelheid van uw glasvezelabonnement verhogen. Hierdoor wordt er nog meer mogelijk met uw KPN Glasvezelabonnement, zonder dat u hier meer voor gaat betalen.

Tien keer sneller uploaden
KPN glasvezel gaat voor de zomer van 2010 symmetrische snelheden aanbieden. Dit betekent dat het ontvangen (downloaden) en verzenden (uploaden) van documenten met dezelfde hoge snelheid gaat. De uploadsnelheid wordt tien keer zo hoog. De downloadsnelheid van uw glasvezelabonnement blijft even hoog als u nu gewend bent in uw huidige pakket. Uploaden is het versturen van documenten naar een andere computer, bijvoorbeeld foto’s uploaden naar een fotoprintsite of online fotoalbum. Dit kan straks dus tien keer zo snel!

We laten u nog weten wanneer deze uploadsnelheden voor u beschikbaar zijn.

Opmerking er wordt niet gesproken over de eventuele veranderingen van het ITV deel binnen het KPN Glasvezelabonnement. Bent wel benieuwd van deze veranderingen alleen voor nieuwe klanten gaan gelden?
Gewijzigd door space1 op 18 december 2009, 19:06
 
dijaru

Quote

space1 schreef:
vandaag een mail ontvangen van KPN

Beste glasvezel klant,

Goed nieuws! Volgend jaar gaan we de uploadsnelheid van uw glasvezelabonnement verhogen. Hierdoor wordt er nog meer mogelijk met uw KPN Glasvezelabonnement, zonder dat u hier meer voor gaat betalen.

Tien keer sneller uploaden
KPN glasvezel gaat voor de zomer van 2010 symmetrische snelheden aanbieden. Dit betekent dat het ontvangen (downloaden) en verzenden (uploaden) van documenten met dezelfde hoge snelheid gaat. De uploadsnelheid wordt tien keer zo hoog. De downloadsnelheid van uw glasvezelabonnement blijft even hoog als u nu gewend bent in uw huidige pakket. Uploaden is het versturen van documenten naar een andere computer, bijvoorbeeld foto’s uploaden naar een fotoprintsite of online fotoalbum. Dit kan straks dus tien keer zo snel!

We laten u nog weten wanneer deze uploadsnelheden voor u beschikbaar zijn.

Opmerking er wordt niet gesproken over de eventuele veranderingen van het ITV deel binnen het KPN Glasvezelabonnement. Bent wel benieuwd van deze veranderingen alleen voor nieuwe klanten gaan gelden?



gaat altijd zo traag bij kpn . ik hoop het dat het voor de zomer wordt . want heb van de beloftes van kpn een dikke baard nu . ik denk dat het weer eind van het jaar zal worden .. als xms voor de zomer wel met 100/100mbit komt ben ik over .stop ik met kpn .
Enigst waarom ik nog twijfel is dat xms nog geen digitalen tv doorgeeft .. maar ze zijn wel heel scherp met hun prijs stuk goed koper dan kpn .
wacht het nog even af .
"Glasvezel begint waar Kabel smelt"
Grin
 
space1

Quote

dijaru schreef:

gaat altijd zo traag bij kpn . ik hoop het dat het voor de zomer wordt . want heb van de beloftes van kpn een dikke baard nu . ik denk dat het weer eind van het jaar zal worden .. als xms voor de zomer wel met 100/100mbit komt ben ik over .stop ik met kpn .
Enigst waarom ik nog twijfel is dat xms nog geen digitalen tv doorgeeft .. maar ze zijn wel heel scherp met hun prijs stuk goed koper dan kpn .
wacht het nog even af .


XMSnet heeft wel een digitaal tv pakket zelf met HD zenders. De digitale zenders zijn in DVD kwaliteit is volgens mij een mpeg2 stream met een hoge bitrate zijn. Het tv deel wordt geleverd door glashart media
 
dijaru

Quote

space1 schreef:

Quote

dijaru schreef:

gaat altijd zo traag bij kpn . ik hoop het dat het voor de zomer wordt . want heb van de beloftes van kpn een dikke baard nu . ik denk dat het weer eind van het jaar zal worden .. als xms voor de zomer wel met 100/100mbit komt ben ik over .stop ik met kpn .
Enigst waarom ik nog twijfel is dat xms nog geen digitalen tv doorgeeft .. maar ze zijn wel heel scherp met hun prijs stuk goed koper dan kpn .
wacht het nog even af .


XMSnet heeft wel een digitaal tv pakket zelf met HD zenders. De digitale zenders zijn in DVD kwaliteit is volgens mij een mpeg2 stream met een hoge bitrate zijn. Het tv deel wordt geleverd door glashart media


hmmm dan moet eens gaan kijken wat het mij kost om een 100mbit/100mbit verbinding met tv en telefoon in de maand gaat kosten . of weet jij dat ??
"Glasvezel begint waar Kabel smelt"
Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kpn gaat de upload van glasvezel FORS verhogen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie