obey-robots.txt
04 December 2016, 04:50
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Overstappen van UPC naar KPN glasvezel?

Rob0860
Beste lezers,
Momenteel bij UPC met een zeer uitgeberid pakket, gisteren naar de KPN winkel geweest in Almere en wat info ingewonnen.
Vriendelijke meneer die alles heeft verteld en uitgelegd, prijs maakt niet zovvel verschil met UPC, wat me wel zorgen baart zijn de onderstaande opmerkingen over met namen HD tv en ja dat vind ik wel zeer belangrijk dat dit goed werkt.
Wie o wie heeft info en kan me verder helepen.
BVD
Gr,
Rob

de HD-streams worden door KPN 'geknepen' tot ca. 5 Mbits

KPN haalt bij lange na nog niet de beeldkwaliteit van HD via de kabel.

Ik ken al mensen die van de glasvezel weer teruggaan naar de kabel, vanwege de gebrekkige beeldkwaliteit op de glasvezel.KPN heeft de reputatie van televisie over de glasvezel helemaal om zeep geholpen.
Dus ruim 500.000 mensen met baggerbeeld van KPN. Ik las gisteren nog wat technische artikelen van de EBU, maar KPN zit echt kilometers onder de minimaal vereiste bitrates voor HD. Wat een blamage voor Nederland dat dit bedrijf zomaar zijn gang kan gaan met een beeldkwaliteit wat rijp is voor de vuilnisbak.

Kabelmaatschappij UPC ondervindt in gemeenten waar glasvezel ligt soms stevige concurrentie. Toch is duidelijk dat de beeldkwaliteit van het digitaal aanbod van UPC stukken beter is dan dat van KPN. De redactie van Totaal TV heeft dit ook met eigen ogen kunnen aanschouwen en na een uitvoerige vergelijk met het aanbod van UPC kunnen concluderen. Daarbij viel niet alleen een verschil in kwaliteit van HD maar ook van sommige SD zenders op.

anton2e
Het is zeer verstandig om van UPC over te stappen op Glasvezel.

Maar! Het domste wat iemand kan doen is overstappen naar KPN!

Stap over naar een provider die R+ levert (volop mogelijk in Almere). je zit dan (1) niet onder de knoet van KPN (nog erger dan die van UPC) maar nehoudt Analoog (heb je niet voor ieder punt een aanpassing nodig) maar ook krijg je (gratis en ongecodeeerd!) DVB-C en dat levert een signaal van meer dan gelijke kwaliteit als UPC standaard Digitaal. En zonder enige meerkosten.

Laat je verder niet gek maken met IPTV want je enige winst is bij een stilstaand beeld op een 60" scherm op hoogstens 1 meter afstand bekeken.

Overigens is het sprookje dat HD beelden onder 5 mbits geknepen worden. meet zelf.

Rob0860
Dank voor je antwoord, maar wat is dan een goede? In Almere die wel R+ leverd?
gr
Rob

anton2e
O.a. Lijbrandt. Zie http://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking

Loekie
Je raadt KPN af, maar beveelt Lijbrandt aan? Lijbrandt is eigendom van KPN...
Maar je hebt een punt met WGDO, analoge TV met DVB-C. HD heb je maar 1 testkanaal helaas. Ook heb je niet alle zenders en dat zou voor TS een probleem kunnen zijn.
Als je er echter Digitale TV bijneemt met de Amino's dan schijnt het prima te zijn.

anton2e
Wat bedoel je met 1 testkanaal? Ik ontvang DVB-C zo'n 40 TV zenders en geloof 100+ radiostations.

Van de 40 zijn er zo'n 20 die ik nog nooit heb bekeken en de kwaliteit is ruim die van UPC standaard Digitaal zonder de dwang van gebruik decoders en meer.

Zolang Lijbrandt onafhankelijk blijft van KPN (v.w.b. Analoog & ongecodeerd DVB-C) zal aandelenbezit mij worst zijn. Blijkbaar is niemand (ook AFM niet) opgewassen tegen deze megalomane slokop. Het is net als met Telfort/SX4all/e.a.. Ook volle dochters maar toch redelijk eigen koers.

Administratief is Lijbrandt overigens 1 grote puinhoop maar technisch prima.

Loekie
Met HD is er 1 testkanaal.
Verder in totaal 40 zenders waarvan er een infokanaal is, en het HD testkanaal overeenkomt met NL1.
De kwaliteit is redelijk, vind alleen BBC ondermaats...

Rob0860
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik heb een uitgebreid pakket opgevraagd bij KPN met ook het extra HD pakket. Heb dus alles wat ik nu ook heb, het gaat alleen om de vraag over de HD zenders en dan de kwaliteit.
Ik ga geen gebruik maken van de stekker combi, maar kabels vanaf het modem naar de TV en computer.
Daar heeft volgens mijn ADSL niets mee temaken, immers de capaciteit van glasvezel is onbeperkt geen tussen stations zoals bij de kabel

Loekie
In dat geval kun je het hele verhaal over analoge TV en DVB-C vergeten, je maakt gebruik van TV van KPN waarbij IPTV gebruikt wordt.
Ik maak geen gebruik van IPTV van KPN en kan dus weinig zeggen over de kwaliteit, een vriend van me heeft het wel en is er over te spreken.

anton2e
De IPTV kwaliteit van KPN is gelijk te stellen aan IPTV via ADSL dus erg lage bandbreedte. Slechts enkele providers hebben de vrijheid om het signaal van elders (en beter voor hetzelfde geld) te betrekken.

Zie bijv. sites:
http://www.glasvezelbreedband.nl/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1268773/last (specifiek Almere)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstappen van UPC naar KPN glasvezel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz 1 18 juni 2016, 21:32
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz 1 18 juni 2016, 21:08
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak 1 01 juni 2016, 14:49
KPN Glasvezel bevalt goed Algemeen over KPNglasvezel 1 05 oktober 2014, 11:19
Hardware Glasvezel achterhaald Nog niet gesorteerd 1 04 maart 2014, 21:42
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber05:47:47
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool