obey-robots.txt
04 December 2016, 04:55
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Glasvezel Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken

Geluidskwaliteit KPN (glasvezel) decoder

nicbie
Ik lees alleen maar over het zappen en de beeldkwaliteit, maar niets over de geluidskwaliteit.
Hoe is het daar eigenlijk mee gesteld bij de KPN decoders ??

glasblazer
Ik vind het sowieso teleurstellend dat je heel weinig positieve of negatieve berichten tegenkomt op Internet over Glasvezel in z'n algemeenheid en de beschikbaar gestelde hardware. Reactie op een forum als dit worden niet veel bekeken of men neemt niet de moeite om te reageren. Zoals bij ieder nieuw medium dat in deze tijd gelanceerd wordt gaat er onder druk van de moordende concurrentie meer fout en goed en maken alle aanbieders zich hier schuldig aan. Op een forum als dit zou je met elkaar kunnen communiceren op welke wijze je als consument de begin problemen te lijf kunt gaan. Als redelijk onderlegde amateur ICT-er ben ik ook met allerlei begin probleemtjes geconfronteerd en raak ik steeds meer bedreven deze snel te tackelen. De massa nieuwe Glasvezel gebruikers die minder onderlegd zijn, zullen bij herhaling geiriteerd raken als met name de televisie problemen gaat opleveren. Internet en telefoon draait super de luxe, maar bij televisie gaat het wel eens mis.

Om op de vraag van het geluid terug te komen, kan ik melden dat ik met een analoge verbinding van mijn ontvanger naar mijn stereoset ben gegaan en wat het geluid betreft ben ik niet super enthousiast. Ik heb het idee dat het wat minder warm klinkt, dan het geluid dat ik via de reciever ontvang. Kan dat niet onderbouwen en ik hoop dat je meer reacties krijgt om je een goed beeld te vormen. Geloof al die commerciële berichten van welke provider dan ook niet en probeer hier via Internet achter te komen. Shock

nicbie
Helemaal mee eens.
Ik had gehoopt op dit forum meer te weten te komen over de kwaliteit van met name de Motorola decoder die KPN levert,
maar dat is op z 'n zachtst gezegd teleurstellend.
Als je kijkt op het gebruikersforum van Ziggo (mijn huidige provider) kom je wel behoorlijk wat nuttige informatie tegen.
Ik krijg een beetje de indruk dat de informatie die de mensen van de providers krijgen over glasvezel als zoete koek wordt geslikt omdat het immers het summum v.w.b. beeldkwaliteit en internetsnelheid zou zijn !
Is misschien ook wel zo, zal ik nog moeten ervaren, maar als amateur audiofiel vind ik het geluid net zo belangrijk met het huidige aanbod aan muziekprogramma's op de tv (en radio).
Overigens misschien een nuttige tip (wellicht een open deur, maar toch..) m.b.t. de aansluiting op je receiver: het beeld gaat bij mij via hdmi, maar voor het geluid gebruik ik een optische geluidskabel (ook wel Toslink genoemd). Is aanzienlijk helderder en zuiverder dan analoog !

En wat betreft je laatste opmerking: het eerste wat ik doe als een provider iets roept is kijken wat de ervaringen van anderen zijn.

Daarnaast ben ik door veel zelfonderzoek en uitproberen al redelijk thuis in de meeste beeld- en geluidmaterie.

glasblazer
Ik had slechte erv!aringen met mijn monopolistiche kabelbedrijf en hoor nog veel klachten over hun daadkracht. Nu voor Glasvezel gekozen en ben niet ontevreden. Denk wel dat het voor de glasaanbieders moeilijk wordt om het de kabelbedrijven moeilijk te maken. Zij hebben de vaak dramatische aanvangsproblemen grotendeels opgelost.
Het snelle uploaden sluit overigens goed aan bij mijn behoefte.
Orientatie voor wat de hardware betreft was geen issue want vanaf 1 juli 2011 heeft de kPN haar apparatuur geheel vernieuwd.
Aan het forum van KPN heb ik tot nu toe weinig gehad.
De onkunde van helpmedewerkers wordt met dit nieuwe product enorm op de proef gesteld. Het product televisie blijft voorlopig nog wel even fragiel.Vanaf medio juli 2011 inmiddels 3 keer alle software moeten verwijderen van de settopbox om de boel op gang te krijgen. Internet en Telefoon draaien goed.

nicbie
Ik ben toch wel heel benieuwd waar die vernieuwde apparatuur uit bestaat; daar lees je op de site van KPN helemaal niets over.

Wel op andere blogs die reppen over een Chinese fabrikant (het mag bij KPN zeker niks kosten; goedkoop is duurkoop ?)

Als je iets (meer) weet hoor ik het graag !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geluidskwaliteit KPN (glasvezel) decoder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz 1 18 juni 2016, 21:32
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz 1 18 juni 2016, 21:08
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak 1 01 juni 2016, 14:49
KPN Glasvezel bevalt goed Algemeen over KPNglasvezel 1 05 oktober 2014, 11:19
Overstappen van UPC naar KPN glasvezel? Algemeen over KPNglasvezel 28 04 augustus 2014, 08:45
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Fiber05:52:31
Ledenenquête
Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen

Ja
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Ja 87% [118 stemmen]
87% [118 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Glasvezel gaat ADSL en Kabel verdringen Nee 13% [18 stemmen]
13% [18 stemmen]

Stemmen: 136
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 31 okt 2008
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:15
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

02 september 2013, 21:47
Kpn is een pruts bedrijf

20 augustus 2013, 20:33
@kobus lag de site er voor jou ook even uit?

19 mei 2012, 10:33
Jazeker wel!

11 mei 2012, 16:33
Eens ff kijken of hier nog bekenden huizen van gebruikers.eu! Cool