obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Verbeteren snelheid FTP
glasblazer
Ik heb naast mijn WD My Book Live nu een WD My Cloud aangeschaft.
Een zeer eenvoudige private cloud (NAS) voor dummies. Het probleem met dit soort apparaten is dat ze maar over een disk beschikken.
Gaat het mis dan heb je niks meer om op terug te vallen.
ALLe computers in huis maken vol continue (als er relevante bestanden wijzigen of nieuw aangemaakt maken, e-mails enz) een zgn incrementele backup op mijn NAS. De WD My Cloud gebruik ik nu - het gemis van maar een disk op te vangen - om op gezette tijden een backup van de eerste schijf te maken.
Dat stel je een keer in en dan heb je er geen omkijken meer naar.
De NAS wordt via het netwerk gekoppeld aan de TV zodat je altijd je foto's, muziek en films en andere bestanden kunt benaderen.
Speciale Apps van WD maken het voor je smartphone/tablet ook mogelijk om buitenshuis je bestanden te benaderen.
Handig als ik een keer iets vergeten ben, kan ik zo bij belangrijke bestanden.

Om ook anderen toegang te verschaffen tot delen op mijn schijf heb ik de ingebouwde FTP server geactiveerd.
Hoewel de snelheden van de nieuw aangeschafte WD MY Cloud significant beter zijn dan mijn oudere WD My Book Live (MBL), valt de snelheid van FTP mij nog tegen.

Wat cijfers op een rij:


NAS performance tester 1.7 http://www.808.dk/?nastester

Snelheid WD My Book Live (WIfi)
Average (W): 5,65 MB/sec
Average (R): 10,07 MB/sec

Snelheid WD MyCloud (WIfi)
Average (W): 12,03 MB/sec
Average (R): 10,25 MB/sec

Snelheid WD MyCloud (Bedraad)

Average (W): 73,35 MB/sec
Average (R): 96,32 MB/sec

Snelheid WD MBL (Bedraad)
Average (W): 31,47 MB/sec
Average (R): 28,31 MB/sec

Gebruikt in combinatie met:

TP-Link WRD4300 (Gygabyte router)
AC Ryan Playon HD Mediaspeler
Smart TV Philips 4000 serie
Samsung NP 530R JT50NL
KPN Fiber Internet 100mbps
HTC One M7

Om derden toegang te verschaffen zonder tussenkomst tot mijn NAS heb ik poort 21 geforward naar de WD My Cloud.
Benieuwd naar de snelheid van van het FTP transport heeft mijn zwager een DVD gedownload vanaf zijn huisadres.
Hij heeft het snelle ADSL van KPN 50mbps max.
De snelheid van het wegtrekken lag rond de 8mbps. Dat zijn geen snelheden op happy van te worden. Wat kan ik doen op die performance te verbeteren?
 
Fiber
Die 8mbps, is dat niet 8 Mega Byte per seconde? Dan zit je ongeveer op 100 mega bits per seconde!

Jouw upload is de bepalende factor hoe snel je zwager kan downloaden.

Uit je eerdere berichten verwacht ik eigenlijk niet dat mijn opmerkingen hierboven van toepassing zijn.
Fiber, lichtsnelheid.
 
glasblazer
Neen, helaas mijn zwager haalt nog geen 1 mb per seconde.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbeteren snelheid FTP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
FTP server snelheid valt tegen. Algemeen over KPNglasvezel : 4 27 okt 2014
Vodafonethuis glasvezel snelheid Usenet Nog niet gesorteerd : 2 22 feb 2013
Wanneer gaat de snelheid vam de pakketten omhoog????????? Algemeen over KPNglasvezel : 1 09 jun 2012
Tweak past prijzen en snelheid aan om beter te concurreren. Algemeen over Tweak : 1 03 jun 2012
Advertentie