obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Tevreden met KPNglasvezel?
Mariel

Quote

space1 schreef:
Dat is een kast welke je in een stopcontact stopt met 3 lampjes aan de voorzijde. Het zelfde kastje moet ook in de meterkast zitten in een stopcontact. Vanaf het kastje loopt er een dun rond kabeltje lopen naar de achterzijde van ontvanger.

http://www.devoloshop.nl/products/thu...apters.htm

Als zo'n kastje in het stopcontact gebruikt brandt het middelste lampje dan soms oranje?


Oja zo'n kastje hebben wij inderdaad. Van links naar rechts: oranje - rood - groen
 
glasmol
rood is niet goed :-) Moet groen zijn, als ie rood brand heb je geen goed signaal.
 
Aero

Quote

dmdude schreef:
Wij hebben sinds enkele maanden het goud pakket van KPN.
Voor wat betreft de internetverbinding en de telefonie zijn we zeer tevreden.
Voor wat betreft de beeldkwaliteit van de televisie zijn we ook zeer tevreden.
Wat ons het meest irriteert is de gebruikersvriendelijkheid van de Motorola 1960. Die laat in onze ogen nogal te wensen over.
Daarnaast vinden we (achteraf gezien) de prijs nogal aan de hoge kant.
Helaas is er qua internetsnelheid niet veel alternatief aangezien we ver van de wijkcentrale afzitten. Van een 20 Mb abonnement blijft ongeveer de helft (800 a 900 kilobyte) over.....
We zullen dan ook na het eerste verplichte jaar bekijken of we wel overgaan tot verlenging.

Voor KPN Glasvezel zou de afstand tot de wijkcentrale geen factor mogen spelen. FttC wordt alleen geboden op aansluitingen welke een degelijke kans van slagen hebben bij het behalen van de snelheid.

Gebruik je een draadloze verbinding? Het wijzigen van het uitzendkanaal kan de kwaliteit zeer verbeteren, instructies hiervoor staan op de site van KPN: http://kpn-glasklanten.custhelp.com/c...aqid=11027

Wanneer er een bedrade aansluiting is (dus computer op Experiabox), dan mag je gerust een belletje plegen. Je hebt namelijk een abonnement 'tot' 30MBit en het is gebruikelijk dat de verbinding daar wel in de buurt bij komt.
Gewijzigd door Aero op 20 augustus 2010, 14:20
 
draaimolen

Quote

dmdude schreef:
Wij hebben sinds enkele maanden het goud pakket van KPN.
Voor wat betreft de internetverbinding en de telefonie zijn we zeer tevreden.
Voor wat betreft de beeldkwaliteit van de televisie zijn we ook zeer tevreden.
Wat ons het meest irriteert is de gebruikersvriendelijkheid van de Motorola 1960. Die laat in onze ogen nogal te wensen over.
Daarnaast vinden we (achteraf gezien) de prijs nogal aan de hoge kant.
Helaas is er qua internetsnelheid niet veel alternatief aangezien we ver van de wijkcentrale afzitten. Van een 20 Mb abonnement blijft ongeveer de helft (800 a 900 kilobyte) over.....
We zullen dan ook na het eerste verplichte jaar bekijken of we wel overgaan tot verlenging.


Ook hier zijn we de motorola 1960 helemaal zat. Dat ding is gewoon veel te traag. KPN heeft een update beloofd, maar die blijft nog steeds uit. Heb nu ongeveer 4 maanden KPN, maar denk er over om wel terug te gaan naar Ziggo.
 
Aero

Quote

Alfons Verbiest schreef:
Dit modem is inderdaad niet al te snel, maar ik vind dat er wel mee te leven is. Het leven gaat al zo snel, dus bij KPN glasvezel kun je weer even tot rust komen. Wink

Ik heb nu sinds 18 augustus 2010 glasvezel via KPN (zilver). Ik heb ook (al 20 jaar) een schotel en voorafgaand aan de glasvezel had ik ook UPC digitale kabel.

Het zou dus kunnen zijn dat ik een beetje 'verwend' ben. Ik mis namelijk enkele zaken bij KPN die bij de schotel en UPC redelijk gemeengoed zijn. Maar misschien heb ik het juiste knopje of de goede instelling nog niet kunnen vinden? Hier mijn vragen.

Kijk, dat zijn de betere mensen. Goed dat je zo open staat voor input Smile Afijn, eens zien of je wat aan mijn pointers hebt.

1) Op geen van de HD zenders zit teletekst. Is niet erg handig als je slechthorend bent en de ondertiteling wilt aanzetten (geldt overigens niet voor mij hoor).
Hier kan de KPN ook niets aan doen. Hebben UPC of andere aanbieders wel teletekst op dergelijke kanalen? Wanneer teletekst niet meegeleverd wordt heeft dat vaak te maken met hoe KPN het signaal van de studios zelf krijgt, deze wordt klakkeloos doorgegeven. De inhoud is dus niet door KPN aan te passen, maar mogelijk wel af te dwingen tegenover de leverancier (vooral als andere aanbieders het wél aan kunnen bieden).

2) Hebben ze nog nooit van Dolby 5.1 gehoord bij KPN? Ik heb de boel aangesloten via HDMI en een optisch kabeltje maar kom nergens 5.1 tegen.
De set-topbox ondersteunt gewoon 5.1, misschien de uitzending niet. Ik zie nog geen andere verhalen hierover op internet welke dit onderbouwen of tegenspreken. Hebben anderen hier ervaring mee?

3) Een 2e geluidsspoor selecteren (b.v. Engels geluid bij Eurosport) ben ik ook nergens tegen gekomen. Kan dit dus niet?
Dit is inderdaad niet mogelijk.

4) De monteur heeft mijn box vast op 1080i ingesteld en ik vind nergens waar je dit kan wijzigen. Het liefst zet ik hem op 'auto', dan kan mijn TV zelf schakelen naar 1080i, 720p of 576i.
Wacht, is daar een praktisch nut van? Ik meende dat dit in te stellen is onder menu>instellingen. Zo niet, dan is het sowieso te vinden in het Firmware Configuratiemenu, deze kun je oproepen door de ontvanger volledig uit te schakelen (stroom eraf of schakelaar achterop).
Schakel de ontvanger vervolgens weer in en houd de 'Menu' knop ingedrukt, er zal een ander menu verschijnen. Hier staat een optie om te schakelen tussen resoluties, hoewel ik niet verwacht dat er een optie voor 'auto' is.

Mocht er inderdaad geen 5.1 aangeleverd worden, dan pak ik dat met alle plezier voor je op. Houd ons op de hoogte Smile
 
space1
toevoegingen op bovenstaande reactie.

1. ik heb zelf geen HD bij KPN maar op de satelliet. Maar voor zover ik weet wordt dat niet ondersteund.

2 alleen de zenders van Discovery HD hebben Dolby 5.1. Inderdaad op de satelliet zitten meer kanalen met Dolby.

3. de ontvanger ondersteund deze optie niet.

4. is geen auto alleen 720P of 1080i voor HD en handmatig in te stellen via menu knop bij de start zie hierboven.
In de nieuwe update (waar kpn door problemen is mee gestopt) komt wel een optie voor 720p of 1080i in het normale menu. Maar ook geen auto volgens mij.
 
Aero

Quote

dmdude schreef:

Quote

Aero schreef:

Quote

dmdude schreef:
Wij hebben sinds enkele maanden het goud pakket van KPN.
Voor wat betreft de internetverbinding en de telefonie zijn we zeer tevreden.
Voor wat betreft de beeldkwaliteit van de televisie zijn we ook zeer tevreden.
Wat ons het meest irriteert is de gebruikersvriendelijkheid van de Motorola 1960. Die laat in onze ogen nogal te wensen over.
Daarnaast vinden we (achteraf gezien) de prijs nogal aan de hoge kant.
Helaas is er qua internetsnelheid niet veel alternatief aangezien we ver van de wijkcentrale afzitten. Van een 20 Mb abonnement blijft ongeveer de helft (800 a 900 kilobyte) over.....
We zullen dan ook na het eerste verplichte jaar bekijken of we wel overgaan tot verlenging.

Voor KPN Glasvezel zou de afstand tot de wijkcentrale geen factor mogen spelen. FttC wordt alleen geboden op aansluitingen welke een degelijke kans van slagen hebben bij het behalen van de snelheid.

Gebruik je een draadloze verbinding? Het wijzigen van het uitzendkanaal kan de kwaliteit zeer verbeteren, instructies hiervoor staan op de site van KPN: http://kpn-glasklanten.custhelp.com/c...aqid=11027

Wanneer er een bedrade aansluiting is (dus computer op Experiabox), dan mag je gerust een belletje plegen. Je hebt namelijk een abonnement 'tot' 30MBit en het is gebruikelijk dat de verbinding daar wel in de buurt bij komt.


De snelheid van de internetverbinding van KPN is wat mij betreft prima.
Het snelheidsverlies waar ik het over had, was bij een abonnement van Telfort dat ik hiervoor heb gehad. Dat was een abonnement van 20 Mb. Hiervan bleef slechts 900 Kbyte over. Dat komt omdat we ver van de wijkcentrale afzitten. Bij de glasvezelverbinding van KPN hebben we hier minder last van, vandaar de hogere snelheid bij de huidige KPN verbinding.
Van onze huidige 30 Mb verbinding blijft een downloadsnelheid van 2,5 Mbyte over, wat mij betreft prima, dus.

Ah, ik lees weer eens over de belangrijke woorden heen, excuus Smile
Fijn om te horen dat alles toch goed gaat!
 
wolf59
Alles bij elkaar ben ik ook best tevreden met mijn zilver pakket. Er zijn in het begin wel wat min punten geweest met de factuur en de telefoon aansluiting. Ik heb vanaf 27 juli KPN glasvezel en bij de eerste factuur hebben ze het laten in gaan op 8 juli. Hier over geklaagd en dit zou gecorrigeerd worden bij de volgende factuur. ben dus benieuwd.
De telefoon overzetten duurde bijna 2 weken. Dit kwam omdat online het nummer niet eerder vrij had gegeven (volgens KPN) ik kon wel bellen maar niet gebeld worden.
Vind het vreemd dat bij de installatie door de monteur deze de motorola niet meteen op 1080 heeft ingesteld. Terwijl hij kon zien dat er 2 TVs staan die full hd zijn. Ik heb dit later zelf gedaan na een tip van een vriend. Gewoon even de stekker eruit wachten tot de motorola opstart en zodra het eerste bolletje groen is menu indrukken. Dan kun je het aanpassen naar 1080.
Toch een nog een minpunt het open zetten van poorten in de experiabox. Het is nu wachten op de upgrade van KPN.
Gewijzigd door wolf59 op 11 september 2010, 11:25
 
canoird
Sinds afgelopen donderdag KPN glasvezel zilver maar tot nu toe heb ik er nog geen enkel plezier aan beleefd.

Het opleveren ging rommelig maar alles leek te werken. Ik ging er van uit dat dat inderdaad het geval was maar helaas, in de loop van de middag bleek dat ik niet gebeld kon worden. Wel kon ik zelf bellen. En ook de televisie is een complete ramp. Iedere 10 tot 15 seconden blijft het beeld hangen en loopt het geluid na een stotter (kraak) weer door. Omdat hier ook devolo gebruikt was heb ik die er tussenuit gehaald en rechtstreeks aangesloten. Alles gereset maar helaas, nog steeds geen normaal televisiebeeld, dus ook geen fatsoenliljk radiogeluid, geen binnenkomende telefoon en de snelheid loopt terug naar 3 mb.

Ondertussen al meerdere keren gebeld met KPN en men heeft vanalles geprobeerd. Voor de tv ontvanger opnieuw de software geladen, de telefoon op de een of andere technische manier gereset maar helaas, geen verbetering.

Na gisterochtend nogmaals gebeld te hebben, hebben ze weer iets gedaan aan de telefoonverbinding. Direct daarna werd ik gebeld door een meneer van KPN die zich afvroeg wat nou eigenlijk het probleem was want de telefoon werkte gewoon. Maar het volgende telefoontje ging weer mis. Nu werkt het blijkbaar helemaal niet meer.

Gisteren zou ik worden teruggebeld omdat er zo snel mogelijk een monteur gestuurd zou worden, niets gehoord dus. Nu morgen maar weer bellen om te vragen hoe snel er iemand kan komen.

Ik heb een jaar lang adsl van KPN gehad wat in het begin ook veel problemen gaf met de telefoon maar verder heb ik daar nooit problemen mee gehad. Nu heb ik enorm spijt dat ik ben overgegaan naar glasvezel. Vooral na wat ik hier lees over problemen die niet of heel moeizaam worden opgelost.

Zelf heb ik het idee dat het aan de Experiabox ligt omdat af en toe als deze gereset is het wel even goed gaat. We wachten maar even af, maar zeker niet te lang, dan gaat er weer een klacht naar KPN.
 
canoird
Ondertussen 1 probleem zelf kunnen oplossen. Er blijkt een verkeerd telefoonnummer aan het modem gekoppeld te zijn. Logisch dus dat ik wel kan bellen maar niet gebeld kan worden. Jammer dat daarvoor eerst meerdere telefoontjes naar KPN gedaan moeten worden. 1 keer bellen naar mijn mobiel en het is duidelijk waar dit probleem door komt. Ze gaan het oplossen........
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tevreden met KPNglasvezel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tevreden met Tele2? Algemeen over Tele2 : 1 30 aug 2012
Activeren telefoon kpnglasvezel Algemeen over KPNglasvezel : 1 07 mrt 2012
Tevreden met Tweak? Algemeen over Tweak : 2 25 mei 2011
Super tevreden! Radio en Tv van Tweak : 1 13 feb 2011
Tevreden met CaiWay? Algemeen over CaiWay : 1 17 aug 2008
Advertentie