obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Tevreden met KPNglasvezel?
gigantje
hoi hoi,

nou er is weer een monteur geweest en die heeft zijn laptop erop aan gesloten en die zei al dat hij uitzichzelf opstart af en toe dat gaat weg als ze een goede update hebben uitgevoerd in de experianbox en op zijn laptop gaf speedtest dus een hogere uitslag en nu bij mijn pc ook wel nog niet wat ik hoor te hebben volgens mij maar al wel hoger als dat het was:522746413
nu nog af wachten of dit blijvend is en of het niet weer allemaal uit gaat vallen.

trouwens ik heb zelf geen router gekocht of er tussen gezet deze is van kpn hebben ze zelf erop gezet en heb wel 3 pc erop staan 2 bekabeld met nieuwe kabels nou zei deze monteur dat het ook aan mijn pc kan liggen dat die te oud is of dat de processor het niet aan zou kunnen.
weet iemand hoe ik die kan bekijken of goed kan krijgen als dit het zou zijn???

groetjes gigantje
 
tom_almere
hoi gigantje

Ik heb zelf sind 3 weken een kpn glasvezel verbinding (zilver) in almere. Ik ben zelf redelijk tevreden, alles werkt goed en heb nog geen storingen meegemaakt.

Het enige waar ik absoluut niet blij mee ben is dat er veel instellingen in de experiabox worden afgeschermt (DHCP server LAN ip range etc), maar qua snelheid heb ik niet te klagen

net even getest op speedtest. net haal ik onverveer 43.6/4.6 van de opgegeven 50/10. OVerigens heb ik ook al meerdere keren uploadsnelheden gezien van rond de 8Mbit

Het kan dus wel (zelfs in Almere)

Tom


 
gigantje
hoi tom,

ja sorry het kan misschien wel maar bij mij thuis gaat er echt vanalles fout en daar baal ik dan vreselijk door, want ik had dit ook al toen ik dus pas internet en bellen via kpn kreeg toen ging alles ook al steeds fout en dat liep nu eindelijk goed een jaar en dan stap je over naar glasvezel en dan krijg je weer al die storingen en dat is echt niet prettig.

verder is het dan ook nog zo dat als er een monteur komt en dat je dan merkt dat je zelf er meer verstand van hebt als die monteur is dit ook niet leuk meer te noemen hoor.

gelukkig gaat het nu al 2 dagen redelijk goed alleen haal ik nog niet de hoge snelheden dus dat moet nog goed zien te komen

groetjes gigantje
 
tom_almere
Vandaag een wisselende ervaring gehad.

Vanochtend net voor ik de deur uit ging viel alle communicatie over glasvezel weg. Aangezien ik haast had heb ik deze storing niet gemeld in de hoop dat het over zou zijn als ik thuis kwam.
Helaas werkte de glasvezelverbinding nog steeds niet toe ik vanavond thuis kwam, dus de eerste serieuze downtime ...

Gelijk maar gaan bellen met de servicedesk een daar wisten ze te vertellen dat het mijn hele postcode gebied (wijk) plat lag, maar dat er werd gewerkt aan een oplossing. Ze hoopte vanavond de boel nog werkend te krijgen. Er werd mij gevraag mijn mobiele nummer te geven voor communicatie.
Tot mijn grote verbazing werd ik een uur later teruggebeld met de mededeling dat de storing was verholpen, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt bij een internetprovider voor pariculieren.

Na jaren vrijwel probleemloos klant te zijn geweest van XS4all is 8 uur downtime wel even schrikken, maar andere andere kant moet ik zeggen dat ik tot nu toe onder de indruk ben over de service van de servicedesk ...
 
glasmol

Quote

veldkamp schreef:
gisteren glasvezel pakket brons bij ons aangesloten, monteur deed het allemaal netjes en prima! echt supper!
alles werkt naar behoren..
alleen vind ik dat upc nog wel wat veranderen mag aan de digitale tv: ziet er een beetje onprofecioneel uit.. dan is upc toch al veel verder.. vooral het zappen van zenders gaat erg traag, en de box maakt nogal wat geluid..



Volgens mij spreek je je zelf een beetje tegen hierboven haha....

UPC moet nog wat veranderen schrijf je, even later schrijf je dat UPC al veel verder is Wink......


Probeer eens nieuwe software te laden in je tuner, misschien dat daarmee je problemen m.b.t. het trage zappen opgelost zijn.
De tuners bij mij thuis zijn geruisloos, als het echt te erg is zou ik KPN eens bellen (09000747) en vragen of er iemand langs kan komen, of vragen of er een nieuwe tuner gestuurd kan worden....
Gewijzigd door glasmol op 11 september 2009, 22:46
 
space1

Quote

veldkamp schreef:
gisteren glasvezel pakket brons bij ons aangesloten, monteur deed het allemaal netjes en prima! echt supper!
alles werkt naar behoren..
alleen vind ik dat upc nog wel wat veranderen mag aan de digitale tv: ziet er een beetje onprofecioneel uit.. dan is upc toch al veel verder.. vooral het zappen van zenders gaat erg traag, en de box maakt nogal wat geluid..


wij hebben zins woensdag glasvezel tv, telefoon en internet werkt prima.
Een zeer goede beeld kwaliteit vooral in HD. Als ik het vergelijk met satelliet is bij glasvezel een stuk beter.

Als ik vergelijk met een digitale satelliet ontvanger of digitenne werkt de KPN ontvanger niet veel langzamer Heb zelf geen ervaring met digitale kabel tv.

Heb je 2 ontvangers gekregen?? zoja geven deze alle twee hetzelfde geluid?

Vermoedelijk produceerd de een van de ventilator het harde geluid wat je hoord. Zet de ontvanger maar eens 15 min uit en daarna weer aan hoor je nu dan hetzelfde geluid vanaf het begin.?

Bij ons zijn alle twee ontvangers ook muis stil.

Wij zetten de ontvangers nachts altijd uit. Ik heb het stroom verbruik gemeten (29 a 30 watt). er zit namelijk geen verschil tussen normaal bedrijf en stand-by met de uitzondering dat de hardeschijf stopt en dit is ongeveer 4 a 5 watt.
Volgens de technische gegevens in de handleiding zou het verbuik moeten zijn:

gebruik < 20 watt
stand-by 13 watt.

De ontvanger gaat namelijk niet echt in stand-by want dan geeft de ontvanger namelijk een geheel zwart beeld en geen tekst.

Ik heb een gewone stroom meter gebruikt en geen geijkte meter. Deze meters hebben een kleine afwijking een enkele procenten

Bij de installatie of het weer opnieuw inschakelen haald de ontvanger altijd de laatste update op. Dus je ontvanger heeft donderdag bij de eerste inschakeling gewoon de laatste update gekregen (als er geen neiuwe update uit is gekomen zins donderdag)
Gewijzigd door space1 op 12 september 2009, 09:51
 
Mariel
Ik ben ook zeker niet tevreden over KPN Glasvezel. Heb nu al meer dan een maand last van storingen. Meerdere malen gebeld, maar nogsteeds niet opgelost. Het beeld begint altijd vanaf een uur of 18 te storen op alle zenders. Het grappig is dat wij boven ook een aansluiting hebben en dat daar absoluut geen sprake is van storingen. Alleen dus beneden. Ik woon in het oosten ..
 
glasmol

Quote

Mariel schreef:
Ik ben ook zeker niet tevreden over KPN Glasvezel. Heb nu al meer dan een maand last van storingen. Meerdere malen gebeld, maar nogsteeds niet opgelost. Het beeld begint altijd vanaf een uur of 18 te storen op alle zenders. Het grappig is dat wij boven ook een aansluiting hebben en dat daar absoluut geen sprake is van storingen. Alleen dus beneden. Ik woon in het oosten ..


Is je settop box aangesloten met zo`n devolo homeplug ?
 
Mariel

Quote

Is je settop box aangesloten met zo`n devolo homeplug ?


Geen idee. Hoe ziet zoiets eruit? Al vaak naar de helpdesk gebeld. Paar keer een totale reset en daarna zeiden ze dat er afgelopen weekend een nieuwe update werd geinstalleerd automatisch en dat we dat maar moesten afwachten. Daarna nog alles hetzelfde. Kan nu al een maand of 2 niet fatsoenlijk tv kijken. Overdag geen probleem, maar 's avonds begint het gedonder.
 
space1
Dat is een kast welke je in een stopcontact stopt met 3 lampjes aan de voorzijde. Het zelfde kastje moet ook in de meterkast zitten in een stopcontact. Vanaf het kastje loopt er een dun rond kabeltje lopen naar de achterzijde van ontvanger.

http://www.devoloshop.nl/products/thu...apters.htm

Als zo'n kastje in het stopcontact gebruikt brandt het middelste lampje dan soms oranje?
Gewijzigd door space1 op 28 april 2010, 22:53
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tevreden met KPNglasvezel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tevreden met Tele2? Algemeen over Tele2 : 1 30 aug 2012
Activeren telefoon kpnglasvezel Algemeen over KPNglasvezel : 1 07 mrt 2012
Tevreden met Tweak? Algemeen over Tweak : 2 25 mei 2011
Super tevreden! Radio en Tv van Tweak : 1 13 feb 2011
Tevreden met CaiWay? Algemeen over CaiWay : 1 17 aug 2008
Advertentie