obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
technische vragen KPN glasvezel
wiz-oz
Hallo Allemaal,

Ik overweeg om de overstap te maken naar glasvezel voor wat betreft internetten en tv en telefonie. Ik heb een aantal vragen die ik nog niet beantwoord heb gekregen door hier rond te snuffelen en elders op het internet ook nog niet gevonden.

De primaire reden om een kpn abonnement af te nemen is omdat ik eigenlijk niet zo heel tevreden ben over het HD aanbod van Canal Digitaal op de schotel en de snelheid (of liever gezegd het gebrek aan) waarmee de nederlandse zenders in HD worden doorgegeven.. Ik hoef dus eigenlijk geen 70+ kanalen, de satelliet installatie die hier staat kan op dit moment 5 satellieten ontvangen, dus ik zit niet echt op extra sd tv kanalen van kpn te wachten.

Waar ik dus met name geinteresseerd in ben is het HD aanbod op via IPTV van kpn. Voor zover ik heb kunnen vinden worden er al wel hd kanalen doorgegeven, maar in de toekomst wil men een HD pakket gaan samenstellen wat een extra pakket gaat worden. Wat gaat daar inkomen en wat gaat dat kosten per maand?
Wat is de bitrate van de kanalen, en wat is de uitzend norm? Mpeg4 / h264?
Wat voor een settop boxen worden er geleverd, en heb je de keuze om een eigen box aan de schaffen en aan de kabel te hangen?

Stel dat ik voor een brons pakket ga, dan heb ik 30 mbits/sec down en 3 mbits upstream. Als ik dan met 2 tvs hd zit te kijken van zeg eens 8 Mbits/sec, dan ben ik dus effectief al door de helft van me bandbreedte? Als je dan nog wat traffic genereert, blijven die video streams dan in takt (zit daar Quality of service op?)

Op dit moment heb ik een tweak adsl abonnement, en dat is een unlimited internet verbinding. Dus geen FUP, gewoon no nonsense. Ik heb begrepen dat KPN FUP hanteert, maar zoals te doen gebruikelijk bij FUP is er nooit een harde waarde qua "excessief" gebruik. Iemand een idee wat ik me bij FUP moet voorstellen?

Wordt er door KPN gebruik gemaakt van traffic shaping of enig andere vorm van snelheidsbeperkende maatregelen?

Hoe vrij ben je met het gebruiken van servers op je internet verbinding?
Staan er tcp poortjes dicht (poort 25 bijvoorbeeld )?

KPN is van nature een telecom provider, maar mag je een andere voip dienst gebruiken op je internet verbinding, of is ook dat afgeschermd?

Ik hoop dat hier wat mensen zitten die mij met deze vragen zouden kunnen helpen.

groet,

Wiz
 
glasmol
Ik zou zeggen "KPN kom er maar in".......
 
mriesenb

Quote

glasmol schreef:
Ik zou zeggen "KPN kom er maar in".......


als dit kenmerkend voor de support van kpn is, zeg ik, daar komt de nieuwe dsb aan....
 
dijaru

Quote

mriesenb schreef:

Quote

glasmol schreef:
Ik zou zeggen "KPN kom er maar in".......


als dit kenmerkend voor de support van kpn is, zeg ik, daar komt de nieuwe dsb aan....


nah met 121 leden is het nog niet echt druk hier .. denk niet dat kpn zal staan te dringen om hier te komen ..
Terwijli ik het persoonlijk een goede site vind zou veel meer mensen moeten trekken .ik zal eens wat reclame gaan maken voor deze site in Almere Grin
Gewijzigd door dijaru op 21 oktober 2009, 22:26
"Glasvezel begint waar Kabel smelt"
Grin
 
KPNwebcare1

Quote

wiz-oz schreef:
Hallo Allemaal,

Ik overweeg om de overstap te maken naar glasvezel voor wat betreft internetten en tv en telefonie. Ik heb een aantal vragen die ik nog niet beantwoord heb gekregen door hier rond te snuffelen en elders op het internet ook nog niet gevonden.

De primaire reden om een kpn abonnement af te nemen is omdat ik eigenlijk niet zo heel tevreden ben over het HD aanbod van Canal Digitaal op de schotel en de snelheid (of liever gezegd het gebrek aan) waarmee de nederlandse zenders in HD worden doorgegeven.. Ik hoef dus eigenlijk geen 70+ kanalen, de satelliet installatie die hier staat kan op dit moment 5 satellieten ontvangen, dus ik zit niet echt op extra sd tv kanalen van kpn te wachten.

Waar ik dus met name geinteresseerd in ben is het HD aanbod op via IPTV van kpn. Voor zover ik heb kunnen vinden worden er al wel hd kanalen doorgegeven, maar in de toekomst wil men een HD pakket gaan samenstellen wat een extra pakket gaat worden. Wat gaat daar inkomen en wat gaat dat kosten per maand?
Wat is de bitrate van de kanalen, en wat is de uitzend norm? Mpeg4 / h264?
Wat voor een settop boxen worden er geleverd, en heb je de keuze om een eigen box aan de schaffen en aan de kabel te hangen?

Stel dat ik voor een brons pakket ga, dan heb ik 30 mbits/sec down en 3 mbits upstream. Als ik dan met 2 tvs hd zit te kijken van zeg eens 8 Mbits/sec, dan ben ik dus effectief al door de helft van me bandbreedte? Als je dan nog wat traffic genereert, blijven die video streams dan in takt (zit daar Quality of service op?)

Op dit moment heb ik een tweak adsl abonnement, en dat is een unlimited internet verbinding. Dus geen FUP, gewoon no nonsense. Ik heb begrepen dat KPN FUP hanteert, maar zoals te doen gebruikelijk bij FUP is er nooit een harde waarde qua "excessief" gebruik. Iemand een idee wat ik me bij FUP moet voorstellen?

Wordt er door KPN gebruik gemaakt van traffic shaping of enig andere vorm van snelheidsbeperkende maatregelen?

Hoe vrij ben je met het gebruiken van servers op je internet verbinding?
Staan er tcp poortjes dicht (poort 25 bijvoorbeeld )?

KPN is van nature een telecom provider, maar mag je een andere voip dienst gebruiken op je internet verbinding, of is ook dat afgeschermd?

Ik hoop dat hier wat mensen zitten die mij met deze vragen zouden kunnen helpen.

groet,

Wiz


Hallo,

ik zal hieronder enkele vragen kort beantwoorden:

* uitzend norm Mpeg2/Mpeg4
* Tuners die gebruikt worden: Motorola 1960 (eigen aangeschafte tuners kunnen niet worden gebruikt)
* m.b.t. de FUP. Hele zware gebruikers die bij wijze van spreken het netwerk plat leggen krijgen hiermee te maken. Dit komt bijna nooit voor, en is vrij soepel.
* Bij KPN word er niet geknepen, traffic shapping is dus niet van toepassing.
* Het VOIP gedeelte bij KPN is afgeschermd met een gebruikersnaam en wachtwoord, dit word nooit vrijgegeven om misbruik te voorkomen, andere VOIP diensten aansluiten is dus ook
niet mogelijk.

Ik hoop dat er zo het een en ander duidelijk is, voor de overige vragen moet ik u verzoeken contact op te nemen met de helpdesk op het nummer: 0900-0747.
 
wiz-oz
Peter,

Dank voor de reaktie. Voor wat betreft de overige vragen, ik heb het niet zo op helpdesks, en al helemaal niet die desks die een 0900 nummer hebben.

groet,

Wiz
 
Allan24

Quote

wiz-oz schreef:
Peter,

Dank voor de reaktie. Voor wat betreft de overige vragen, ik heb het niet zo op helpdesks, en al helemaal niet die desks die een 0900 nummer hebben.

groet,

Wiz


Een late reactie, maar ik denk ik zet 't toch even neer...
Ik heb gelukkig goede ervaringen met de Glas helpdesk. Goed bereikbaar, snel antwoord en ze komen hun afspraken ("ik bel u morgen terug om te checken of alles oké is" bijvoorbeeld) na. En het 0900-nummer is tegen lokaal tarief vanaf een vaste lijn, ook prettig.
Gewijzigd door Allan24 op 13 november 2009, 09:32
 
KPNwebcare1
@wiz-oz

inmiddels heb ik op onderstaande vraag van u ook een duidelijk antwoord:

vraag:
Stel dat ik voor een brons pakket ga, dan heb ik 30 mbits/sec down en 3 mbits upstream. Als ik dan met 2 tvs hd zit te kijken van zeg eens 8 Mbits/sec, dan ben ik dus effectief al door de helft van me bandbreedte? Als je dan nog wat traffic genereert, blijven die video streams dan in takt (zit daar Quality of service op?)

antwoord:
De bandbreedte van de internetverbinding is onafhankelijk van de bandbreedte die gebruikt wordt voor interactieve televisie.
(In feite is er voor interactieve televisie een aparte verbinding door de glasvezel naast de internetverbinding.)
 
kever
Hallo,

Wij hebben sinds afgelopen maandag KPN Glasvezel in Almere.
Het pakket dat wij hebben is Brons. En ik kan 1 ding zeggen; GEWELDIG!

Mijn technische vraag is onderstaande;

Ik heb 2 HD ontvangers in bruikleen. Nu heb ik hiervoor ITV over ADSL gehad (PLANET).
Hierbij zat ook een ontvanger, welke destijds is gekocht door ons.
Is het mogelijk deze aan te sluiten op het nieuwe KPN Glasvezel

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,

Kever
 
space1

Quote

kever schreef:
Hallo,

Wij hebben sinds afgelopen maandag KPN Glasvezel in Almere.
Het pakket dat wij hebben is Brons. En ik kan 1 ding zeggen; GEWELDIG!

Mijn technische vraag is onderstaande;

Ik heb 2 HD ontvangers in bruikleen. Nu heb ik hiervoor ITV over ADSL gehad (PLANET).
Hierbij zat ook een ontvanger, welke destijds is gekocht door ons.
Is het mogelijk deze aan te sluiten op het nieuwe KPN Glasvezel

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,

Kever


Ik heb hetzelfde probleem maar net iets anders. Ik wacht nu al 10 weken op een derde ontvanger (besteld in augustus) via marktplaats zijn de 1960 gewoon te koop. Net gebeld met de helpdesk. dus geen ondersteuning van KPN voor zulke ontvangers. dan de geleverde 2 ontvanger bij de installatie (plak een sticker op je eigen ontvanger om problemen te voorkomen)

Je moet wel je eigen glasvezel account nummer invoeren en eventeel de pincode. Helaas willen/mogen ze bij de helpdesk dus niet zeggen hoe dit moet ( daar moest ik zelf maar achter komen !!! ).

Hier ben ik nog niet achter dus als iemand weet hoe ik in dit menu kan komen of het account nummer in te voeren????? eventueel via een pm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'technische vragen KPN glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie