obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
50hertz ?
glasmol
Ik heb een 100Hertz tv gekocht, maar volgens mijn tv komt er een signaal vanaf de tuner van maar 50hertz...
Klopt dit wel ?Frown

Welke KPN'er kan mij een antwoord geven ?

(deze melding krijg ik wanneer ik overschakel naar het HDMI kanaal waarop de i-tv tuner is aangesloten.)

1250076095-770
Gewijzigd door glasmol op 12 augustus 2009, 14:16
 
KPNwebcare1
Hallo,

volgens mij draait het op 60 hertz, maar stel hem eens in op 720P in plaats van 1080i wat geeft ie dan aan?
 
glasmol
Heej,

Sorry voor m`n late reactie, maar het helpt niets wat je zei Peter, de 50hertz blijft gewoon.......

`k vraag me af of er hier een KPN'er rond zwerft die antwoord kan geven in deze kwestie, want het is toch te gek voor woorden dat zo`n tuner maar 50hz weer geeft, terwijl menig tv gewoon 100hz aan kan..

Full HD wel, maar geen 100hz, vreemd, erg slecht naar mijn mening als dat zo is/blijft.
 
glasmol
Niemand een idee, tip of oplossing ?
Hmmz, mailtje richting KPN Glasdesk dan maar :-)
 
KPNwebcare1
Ik heb het intern ook even nagevraagd, maar heb niet echt een duidelijk antwoord.

@glasmol
wat heeft de KPN glasdesk hierover gezegd ?
 
glasmol
Hai !

Ik kreeg vandaag antwoord van ze, en de tuner geeft inderdaad maar een slappe 50hz door.
Het is niet duidelijk of en zoja, wanneer KPN met een nieuwe tuner gaat komen.

Vind het behoorlijk slecht dat er nog tuners door hen geleverd worden die dit "ouderwetse" signaal hanteren ipv de steeds meer voorkomende 100hertz.
Gewijzigd door glasmol op 24 augustus 2009, 22:41
 
glasmol

Quote

veldkamp schreef:
nou ik ook en nu helemaal ze alle tv`s zo`n tuner willen aansmeren.. en de coax er uit willen gooien..
en ze zeggen dat digitaal zo beter is.... praat me er niet van KPN... waar zijn jullie mee bezig


nou, ik kan je garanderen dat het digitale signaal echt veel mooier is dan het analoge signaal :-) Daar is geen twijfel over mogelijk...
Wel jammer van de zuinige 50hz, dit blijft jeuken haha Frown
 
space1

Quote

glasmol schreef:
Ik heb een 100Hertz tv gekocht, maar volgens mijn tv komt er een signaal vanaf de tuner van maar 50hertz...
Klopt dit wel ?Frown

Welke KPN'er kan mij een antwoord geven ?

(deze melding krijg ik wanneer ik overschakel naar het HDMI kanaal waarop de i-tv tuner is aangesloten.)

1250076095-770


Als ik het goed heb is de 100HZ alleen voor interne in de TV de uitgang bij van de ontvanger gaat bij hdmi niet hoger dan 60 HZ Heb ook via google nog gezocht maar ook bij digitale kabel ontvangers is de 60 HZ max
Het hebt tegenwoordig ook al tv met 200 HZ
 
Joop112
25 hz is de standaard uitzendnorm in Nederland.
We zenden het in halve beelden uit en dat is dan 50 hz.

De TV met 100 hz of hoger, zet het signaal er in 100 hz of hoger op.
De tv codeert het signaal zelf.
Dit gebeurd niet door de zender, decoder, etc, maar wordt puur in de televisie gedaan.

In de bisoscoop wordt het signaal in 24 hz aangeboden, ook de film op de bekende filmrollen.
Het beeld wordt dan 2 x uitgezonden, zodat ons oog denkt dat het 48 hz is en hierdoor geen flikkerend beeld ziet.

Hoe hoger de frequentie, hoe rustiger het beeld voor ons oog is.

Uitzenden in een hogere frequentie is niet nodig (zou allene maar extra bandbreedte (digitaal bitrade) betekenen)

De eerste 100 hz televisies zetten het toenmalige analoge signaal van 50hz om in 100 hz en het beeld leek rustiger.

Dat gebeurd nu ook, maar het wordt door de televisie zelf gedaan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '50hertz ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie