obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Set Top Box (i-tv tuner) reageert traag
mriesenb

Quote

glasmol schreef:
laatste tijd bij mij ook, en ook bij veel anderen die ik spreek...
Ook erg veel last van haperingen tijdens het kijken.


is dat alleen live of ook bij kijken naar uitzending gemist en opgenomen programma's?
 
fiberuser

Quote

space1 schreef:
Het is al 2 maal in de afgelopen dagen voor gekomen dat de ontvanger uit zichzelf reboot gaat doen.
En aangezien een reboot tussen de 6 en 7 minuten duurt mis je een groot deel van het programma of zoals zondag gewoon het einde van het programmaShock

Komt dit probleem vaker voor ??


Ook wij hebben last van iets vergelijkbaars. Recentelijk wordt de TV-gids ge-update tijdens primietime uren (nu 2x gebeurt). Niet echt handig want dan reboot het systeem wat ca 4-5 minuten duurt. Je mist dus inderdaad dan een stuk van het programma. Sinds kort weten we ook dat op dat de opnames stoppen Shock

Iemand een idee hoe in te stellen dat dergelijke updates op een bepaalde tijd plaats vinden (bijv. midden in de nacht)?
 
HanZ

Quote

glasmol schreef:
laatste tijd bij mij ook, en ook bij veel anderen die ik spreek...
Ook erg veel last van haperingen tijdens het kijken.


Nu hebben mijn kinderen deels de live show gezien van K2 zoekt K3 en tijdens de uitzending is het beeld eenmaal blijven hangen (geluid loopt door) en ben ik opgehouden met groene balken/blokjes te tellen (alsof de compressie niet goed gaat, zoals bij een AVI op de PC). De stream is niet ok.

Van rebooten heb ik geen enkel last. De decoder werkt verder prima.

HanZ
 
HanZ
Ik heb van de week een film opgenomen en ik heb op dit forum reeds medegedeeld dat er hangers zijn(beeld bevriest, geluid loopt door) na de laatste update van de decoder. Maar die hangers liggen niet aan het signaal, maar de doos (ITV).

Is was nl. midden in de 'opgenomen' film toen beeld en geluid bevroren. Moest de film stoppen en hervatten, waarna deze gewoon door speelde. Dus het ligt ergens in de software van de decoder....

Iemand anders dit ook al opgevallen?
 
HanZ

Quote

chasu schreef:
Dat maken wij ook regelmatig mee of de tuner heeft gewoon niets opgenomen! Je ziet dan wel het programma in de lijst van opnames staan, maar het beeld is zwart.


Dat heb ik nog niet meegemaakt. Altijd opgenomen met beeld en geluid. Alles werkt eigenlij o.k., behalve dan dat ik 1 à 2 keer per avond een hanger heb.
 
mriesenb

Quote

chasu schreef:

Quote

Wat is het verschil tussen analoog en digitaal televisie kijken?

Het belangrijkste verschil tussen analoog en digitaal is de manier van verwerking van het signaal. Een analoog signaal wordt via de (coax-)kabel verstuurd en bij digitale televisie ontvang je het signaal via internet, via je modem. Met digitale televisie is je televisiebeeld scherper en minder storingsgevoelig.


Ik denk dat zij bedoelen dat digitale televisie storingsgevoeliger is Grin


Ik baal wel van deze verhalen. Hoorde gisteren dat ze over een maand komen aanleggen. Als dat die TV problemen niet opgelost zijn, word ik niet vrolijk. Zit zelfs te twijfelen of ik de order niet gewoon moet annuleren...

Graag een snelle reactie van KPN alhier!
 
mriesenb

Quote

chasu schreef:

Quote

mriesenb schreef:

Quote

chasu schreef:

Quote

Wat is het verschil tussen analoog en digitaal televisie kijken?

Het belangrijkste verschil tussen analoog en digitaal is de manier van verwerking van het signaal. Een analoog signaal wordt via de (coax-)kabel verstuurd en bij digitale televisie ontvang je het signaal via internet, via je modem. Met digitale televisie is je televisiebeeld scherper en minder storingsgevoelig.


Ik denk dat zij bedoelen dat digitale televisie storingsgevoeliger is Grin


Ik baal wel van deze verhalen. Hoorde gisteren dat ze over een maand komen aanleggen. Als dat die TV problemen niet opgelost zijn, word ik niet vrolijk. Zit zelfs te twijfelen of ik de order niet gewoon moet annuleren...

Graag een snelle reactie van KPN alhier!


Op die reactie kun je lang wachten, daar de KPN niet vaak op dit forum aanwezig is......


Waar kan ik dan m'n zorgen kwijt?
 
glasmol
Er zou voor het einde van de week een oplossing moeten zijn hoorde ik van een glasdeskmedewerker...
Ben benieuwd....erger me er namelijk door aan haha :-)
 
space1

Quote

glasmol schreef:
Er zou voor het einde van de week een oplossing moeten zijn hoorde ik van een glasdeskmedewerker...
Ben benieuwd....erger me er namelijk door aan haha :-)


Hiervan heb ik vandaag geen bevestiging gekregen bij de helpdesk.

----------------------------------------------------------------------------

Ik heb vandaag met de glasvezel helpdesk gebeld over de reboot problemen met mijjn 1960 itv ontvanger. Ik heb het volgende advies gekregen: om mijn Thomson TG787v modem met een paperclip te resetten en bij de ontvanger via het systeem menu de firmware en software te laten verwijderen.

Ik heb de ervaring ( net 4 weken gebruiker van itv) dat bij andere problemen dit kan helpen

Dit kan een oplossing zijn maar alleen voor gebruikers welke ervaringen met het resetten hebben.

Bij het modem worden bijvoorbeeld alle poort settingen "Delen van spelen & toepassingen" verwijderd.
Voor de combinatie itv ontvanger/beeldbeeld TV moet deze in het menu weer op 16:9 worden gezet, bij gebruik van de HDMI uitgang even de settings controleren in het systeem menu (720P/1080i).

Nogmaals voor gebruikers welke geen ervaringen hiermee hebben kunnen beter met de helpdesk bellen

De toekomst moet uitwijzen of dit een oplossing is.

gr

Hans
 
space1
Op woensdag is door KPN een aantal zenders terug gezet naar mpeg2 maar dit heeft niet voldoende geholpen.
Vanmiddag zullen wederom werkzaamheden plaatsvinden waardoor er korte onderbrekingen kunnen voorkomen.
Als het goed is zullen de spontane reboots, het stil staan van het beeld en de ‘zender tijdelijk niet beschikbaar’ meldingen hierdoor zijn verholpen

Bron KPN medewerker ITV op een forum van KPN (alleen voor gebruikers toegankelijk)
Gewijzigd door space1 op 09 oktober 2009, 11:15
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Set Top Box (i-tv tuner) reageert traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Audio tuner aansluiten op glasvezel Nog niet gesorteerd : 1 13 aug 2012
Traag internet door WK Voetbal live streaming Nog niet gesorteerd : 1 05 jun 2010
Advertentie