obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
meerdere tv's?
tom_almere
Bedankt voor de informatie

gisteren avond eindelijk de tijd gehad om dit aan te sluiten. Dit koste wel even moeite omdat mijn oude UPC kabel niet vanuit de meterkast liep heb ik eerst een nieuwe coax moeten trekken van de meterkast naar mijn TV, maar ht TV signaal werkt nu perfect.
Over de kwaliteit van het analoge TV signaal was ik aangenaam verrarst, het enige wat natuurlijk jammer is dat de zenders van het pluspaket niet beschikbaar zijn.

Wat nog niet werkt is mijn radio. Ik heb het analoge signaal zoals op bovenstaande foto staat netjes afgewerkt op een standaard coax einddoos met een radio en een TV aansluiting. De radioaansluiting loopt vervolgens naar mijn receiver , maar deze lijkt iet te ontvangen.
Zouden er ook radiozenders via deze analoge aansluiting beschikbaar moeten zijn, of geeft die aansluiting alleen TV signaal ?
 
glasmol
Het basispakket is beschikbaar op alle radio's, m.u.v. de regionale zenders van buiten uw regio en non-stop
muziekzenders, die alleen via de Interactieve TV-ontvanger beschikbaar zijn.
Op de overige radio's ontvangt u wel een lokale radiozender en een commerciele regionale zender extra.

Bron: http://www.glas-hart.nl/haaksbergen/d...%20KPN.pdf
 
tom_almere
Inmiddels doet het radiosignaal het ook.
Ik had gewoon 1 connector over het hoofd gezien die los lag ...

Bedankt voor jullie hulp
 
RemSch
Wat moet je als het analoge signaal niet meer doorgegeven wordt door KPN?
 
johantruus
Ik heb ook bericht van KPN ontvangendat het anologe signaal verouderd is en dat het vanaf 2010 niet meer doorgegeven wordt.
Ik ben momenteel dik tevreden met de anologe ontvangsten. Heb meerdere tv aansluitingen.Waarvan enkele die ik variabel gebruik ,b.v nu met het mooie weer een aansluiting in de tuin. Het loond zich niet om hier een digitale ontvanger voor aan te schaffen
Wat is de oplossing hiervoor?
abonnement opzeggen????
 
ryanklok
Ik denk dat je gewoon een digitenne-ontvanger krijgt en gratis digitenne-abo. Dit doen ze namelijk ook met alle glasvezel-in-de-wijk-aansluitingen. Die krijgen geen analoge-aansluiting erbij. Voor een paar euro kun je er dan een extra digi-ontvanger erbij huren.
 
glasmol
Goedemorgen,

KPN Glasvezel geeft hier in Haaksbergen een 2e tuner standaard bij in het pakket. Een 3e en 4e tuner zal alleen het eerste jaar door KPN betaald worden, daarna zullen ze 5 euro per maand gaan kosten.
Van digitenne is geen sprake, en dit zal ook niet worden gebruikt.

Kortom, een 1e en 2e tuner is en blijft gratis, de 3e en 4e zijn na het eerste jaar betaald.
 
glasmol
Inderdaad, allemaal met UTP ( of met home plugs als de klant dat wenst )
De poort die gereserveerd is voor het i-tv signaal achter op de experia box wordt gesplitst d.m.v. een switch, en van daaruit gaat een UTP kabel naar de (1e, 2e, 3e en/of 4e) tuner.

Bekabeling zal niet in rekening worden gebracht lijkt mij eigenlijk, aangezien KPN schreef in hun aankondigings brief dat de installatie kosteloos door een monteur gedaan zal worden.

Hoe het in specifieke gevallen zal zijn kan ik niet vertellen natuurlijk, wat dat betreft lijkt het me verstandig dat je KPN Glas eens mailt ( glasdesk@kpn.com )

En tja, wat betreft het weghalen van het analoge signaal, van mij had het er mogen blijven, maar ik maakte er überhaupt geen gebruik van, dus in mijn geval is het geen gemis.
 
glasmol
Op zich netjes opgelost vind ik zelf....
Het systeem waarover gesproken wordt heb ik hier al eens eerder beschreven ( klik: http://glasvezel.gebruikers.eu/forum/...7#post_197

Het is een prima systeem, werkt goed, en je hebt geen last van extra kabels.
Je kunt zelfs 1 kabel weghalen, dat is de COAX die je nu gebruikt voor de a-tv.
 
PeterV
Ook in Son [N-Br] gaat KPN per 1 jan 2010 stoppen met het doorgeven van het analoge TV signaal. Je krijgt 2e STB gratis, een 3+4 STB is het eerste jaar gratis, daarna 5euro/mnd/STB. In het thuisgestuurde pakket zal een switch en 1 set devolo's zitten om de boel aan te sluiten.
Gezinnen met extra simpele TV'tjes op de (kinder)slaapkamers moeten dus extra gaan betalen. Glasvezel weer opzeggen lijkt de enige oplossing om dit te voorkomen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'meerdere tv's?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwkomer Iphion biedt tv via glasvezel in meerdere steden Nog niet gesorteerd : 1 20 jul 2011
Advertentie