obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
meerdere tv's?
nl72491
De verkoper, die heel slim langs alle deuren ging tijdens de fysieke aansluitingen van het glasvezel hier in Almere, vertelde mij dat je per decoder 1 TV kunt aansluiten. Elke extra TV (dus extra decoder) kost 5 euro per maand. Dat kan oplopen! Weet iemand of je dat kunt omzeilen door bijvoorbeeld meerdere TV's op 1 decoder aan te sluiten of extra decoders zelf te regelen of ....?
Ik weet trouwens niet of dat tegen de regels (van KPN) is?!?!Frown
 
cyberspace
De verkoper die bij mij aan de deur is geweest(in Almere), vertelde dat de monteur 1 tv toestel aansluit. Ik had al eerder gebeld met KPN infodesk en daar vertelde ze mij dat alle extra tv toestelen alleen nog via een coax aansluiting van het modem aangesloten konden worden. Toen ik dit voorlegde aan de verkoper vertelde hij mij dat dit niet juist is. Als ik extra tv toestellen wilde aansluiten kon dit en moest ik alleen de utp-kabel betalen en het verloopstuk utp-scart of utp-antenne ingang. Er is niet gesproken over extra kosten van 5 euro p.m
Kan je me vertellen waar ik deze info kan vinden? Dan graag want dan ga ik nog even een telefoontje plegen met de KPN over de verkoper ik heb zijn naam ook nog.

gr cyberspace
 
glasmol
Allemaal onzin...

Ik ben werkzaam voor deze aanbieder. In het installatie pakket zit standaard 1 ontvanger voor interactieve TV (digitaal). Op de FTU (het glasvezelkastje) zit een analoge uitgang, hierop kun je dus de rest van de tv's aan(laten)sluiten.
Als je op meerdere tv's digitaal wilt kijken, dan moet je inderdaad een extra tuner bij huren voor 5 euro p/m.
 
Vikkerhoek
Kan dat wel meerdere tuners?
 
nl72491

Quote

glasmol schreef:
Allemaal onzin...

Ik ben werkzaam voor deze aanbieder. In het installatie pakket zit standaard 1 ontvanger voor interactieve TV (digitaal). Op de FTU (het glasvezelkastje) zit een analoge uitgang, hierop kun je dus de rest van de tv's aan(laten)sluiten.
Als je op meerdere tv's digitaal wilt kijken, dan moet je inderdaad een extra tuner bij huren voor 5 euro p/m.


Bedankt voor je antwoord!!Smile
Interessant. Grin Meerdere digitale tuners vind ik niet interessant, maar de overige tv's kan ik dus via de analoge aansluiting aansluiten?
- Is dat coax? I heb door het hele huis coax aansluitingen.
- Zijn dat dezelfde zenders als het digitale pakket?

Het is wel verwarrend dat verschillende bronnen bij de KPN verschillende informatie geven!Shock
De enige informatie die ik heb gekregen is de glossy folder en de gladde verkoper aan de deur.
 
kpnglasvezel
Beste nl72491, ik ben ook een KPN monteur en weet er alles van.

Het analoge gedeelte is inderdaad via coax en het zijn precies dezelfde zenders als bij het basis pakket van de ITV.

Het enige verschil is, dat je met de ITV decoder ook kunt opnemen, films kunt huren, extra zenders kunt krijgen en dat het digitaal is.
 
nl72491

Quote

kpnglasvezel schreef:
Beste nl72491, ik ben ook een KPN monteur en weet er alles van.

Het analoge gedeelte is inderdaad via coax en het zijn precies dezelfde zenders als bij het basis pakket van de ITV.

Het enige verschil is, dat je met de ITV decoder ook kunt opnemen, films kunt huren, extra zenders kunt krijgen en dat het digitaal is.


Dank (ook aan de anderen die op mijn vraag gereageerd hebben).Smile
Ik ga het dus maar aanvragen. Ik post mijn ervaringen wel op dit forum wanneer het zo ver is.
 
tom_almere
Ik heb sinds deze week ook ook glasvezel van KPN (Almere).
Op dit moment heb ik alleen een digitale setup box voor mijn TV benenden genomen, omdat ik eerst eens wilde kijken hoe het allemaal werkte.

Ik sat dus nu voor de keuze hoe ik mijn tv boven ga aansluiten. 1 optie is natuurlijk een extra digitale box van 5 euro p/m, maar analoog aansluiten klinkt ook wel interessant.

mijn vraag is hoe sluit ik mijn TV analoog aan, gaat dit via de metalen connector aan de rechter kant van het glasvezel modem ?
en zo ja, kan ik daar gewoon rechtstreeks de coax van mijn tv op aansluiten en wat voor connector heb ik daar voor nodig

alvast bedankt voor de hulp
 
kpnglasvezel
Beste Tom,
je hebt inderdaad de ene connector aan de rechter kant van de FTU nodig.
Dit sluit je aan met een coax kabel.
Als connector heb je een F-Connector nodig, maar kijk uit dat je geen kortsluiting veroorzaakt, dan doet namelijk de RT van de FTU het niet meer en dan kan je daar helemaal niks meer op aansluiten en de kosten voor de storing zijn dan voor jouw rekening en die zijn niet laag.
Gr.
 
glasmol

Quote

tom_almere schreef:
Ik heb sinds deze week ook ook glasvezel van KPN (Almere).
Op dit moment heb ik alleen een digitale setup box voor mijn TV benenden genomen, omdat ik eerst eens wilde kijken hoe het allemaal werkte.

Ik sat dus nu voor de keuze hoe ik mijn tv boven ga aansluiten. 1 optie is natuurlijk een extra digitale box van 5 euro p/m, maar analoog aansluiten klinkt ook wel interessant.

mijn vraag is hoe sluit ik mijn TV analoog aan, gaat dit via de metalen connector aan de rechter kant van het glasvezel modem ?
en zo ja, kan ik daar gewoon rechtstreeks de coax van mijn tv op aansluiten en wat voor connector heb ik daar voor nodig

alvast bedankt voor de hulp


Het analoge gedeelte heb ik zelf aangesloten, zoals je hieronder kunt zien. Wat de monteur hier net vertelde klopt inderdaad, voorkom elke vorm van sluiting, want dit kan je hele analoge (r/t) signaal naar de knoppen helpen.
Vanaf "het glasvezel kastje" gaat er een coax kabel naar een standaard radio/tv aansluit doosje. De connector die je moet gebruiken is een F connector, de coax en het aansluit doosje zijn gewoon standaard materialen.

FTU%25%2B%25COAX
(Klik voor een groter plaatje)
Gewijzigd door glasmol op 11 juli 2009, 13:47
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'meerdere tv's?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwkomer Iphion biedt tv via glasvezel in meerdere steden Nog niet gesorteerd : 1 20 jul 2011
Advertentie