obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
slecht advies...
ryanklok
Even mijn frustraties spuien:
Halverwege maart wilde ik glasvezel (fttc) aan laten sluiten. Ik had verwacht dat het wel redelijk snel aan te sluiten was, aangezien de postcodecheck aangaf dat het beschikbaar was. Zo gauw de postcodecheck voor mijn postcode aangaf dat het kon heb ik gelijk aangemeld (halverwege maart).
Ik had (heb nu nog net) adsl en bellen van telfort. Dit beviel altijd wel goed, behalve het telefoniegedeelte. Toen glasvezel in het vizier kwam was de keuze dus wel makkelijk. Aangezien ik nog een oude klant was bij het oude tiscali zat ik aan een jaarcontract vast die steeds met een jaar verlengd werd. Ik moest dus eigenlijk wel per 17 mei opzeggen, aangezien ik anders er nog een tijd aan vast zou zitten. Nu zijn inmiddels wel de regels veranderd en zou ik per 1 juli op kunnen zeggen en dan per 1 augustus van telfort af zijn. Maar ik heb dus per 17 mei opgezegd. Heel veel contact gehad per email met de glasvezel-helpdesk. Die adviseerden om internet-plus-bellen aan te sluiten totdat glasvezel beschikbaar zou zijn. Contracten zouden naadloos overgaan. Toch ook maar naar de primafoon gegaan en die vertelden een heel ander verhaal. Als ik IPB aan zou sluiten, dan had ik straks 2 contracten en was allemaal moeilijkmoeilijk. Het kon wel, maar verstandig was het niet. Misschien had het huis van de toekomst meer inzage in de database wanneer ik aangesloten zou kunnen worden. Ik dus daar naar toe. Daar werd ik helemaal niet wijzer... Ik had nog niet op moeten zeggen etc etc... Verhaal uitgelegd, maar werd ik ook niet veel wijzer van. Advies was om te bellen. Dat was het enige wat ze me konden vertellen. Oke, de dag erop dan maar bellen. Ondertussen was ik al flink aan het balen en had de intensie om alles maar op te zeggen... Aan de telefoon werd ik door een uiterst vriendelijke medewerker geholpen. Verhaal helemaal verteld, voor de zoveelste keer... Hij snapte het helemaal en had goeie adviezen. Advies was om geen IPB te nemen, maar naar de primafoon om een dongle te halen en de medewerker stelde voor om een "gewone telefoonlijn" aan te sluiten. Hij zou dat doorgeven... KPN zou 16 mei het nummer ophalen bij telfort, 16 mei ook dongle halen en wachten op de brief met de aansluitgegevens en dan afspraak maken voor monteur. Dat gespek met die medewerker was een week geleden. Voordeel was dat ik internet zou hebben via de dongle en ik zou mijn telefoonnummer houden en kunnen bellen tot alles voor mekaar was...
Gisteren weer gebeld, aangezien ik nog niks gehoord had over die telefoonaansluiting. Nu niet naar de glasdesk, maar naar het klantenservice-nummer (a 10ct per minuut). Na een half uur gewacht te hebben kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Die vertelde doodleuk dat ik toch de glasdesk moest bellen. Die nog een keer geprobeerd, maar ook daar was de wachtijd erg lang...
Vandaag weer gebeld en wat schertst mijn verbazing na weer 30 minuten wachten: Er is niks geregeld. De aanvraag voor de telefoonlijn is niet doorgegeven. Dongle ophalen kon ook niet aangezien dat alleen maar voor nieuwe IPB-klanten is en niet voor glasvezelklanten.... Dus dat schiet ook niet op... Nu mbv de glasdesk-medewerker een IPB-aanvraag gedaan wat voor aansluiten 4 (vier!) weken duurt. Volgens mij is dat niet zo heel erg moeilijk: Telefoonnummer ophalen, adsl staat nog op de lijn, pakket opsturen. Misschien denk ik wat te simpel, maar toch...
Kortom ik moet nu een maand wachten tot ik kan bellen, moet dus een maand mobiel bellen. Wel kan ik nu een dongle ophalen, dat scheelt dan wel weer.
Wat alleen zo frustrerend is dat niemand weet hoe je een klant moet helpen... De ene adviseert dit en de ander vind dat absoluut niet. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd... En de klant is de dupe... Ik wilde gewoon een degelijk advies zodat alles zo soepel mogelijk zou gaan...
Iemand nog suggesties of andere ideeen hoe het sneller zou kunnen of tips heeft?
 
Fiber
Copy paste je verhaal hier links onder op de website in het Coax formulier! Deze belangen vereniging gaat dan voor je aan de slag.
Fiber, lichtsnelheid.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'slecht advies...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie