obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Afstand tussen glasmodem en experiabox
yvio
Hallo allen,
Binnenkort krijg ik het glasvezelpakket van kpn.
Ik wil graag de experiabox in de woonkamer hebben. Dit betekend dat er zo'n 25 m. utp cat5e tussen beide komt.
Dit wil ik graag omdat het meeste eigenlijk daar ook nodig is. ( tv, nas/torrent en mediaplayer) vanuit deze plek kan er ook makkelijk een kabeltje naar boven voor de tv op de slaapkamer.
Bijkomend voordeel dat de wifi nu centraal in het huis zit. In de meterkast had ik met diverse wifirouters slecht bereik in het rest van het huis.
Is er iemand op dit forum die ook zijn experiabox verder van zijn glasvezelmodem heeft staan?
Alvast bedankt.
Groet yvo.
 
Fiber
Met 25 meter cat5e heb je geen verlies en werkt je netwerk op 1 Gigabit, als de netwerk componenten dat tenminste ondersteunen
Fiber, lichtsnelheid.
 
glasblazer
Neen bij mij staat het Glasvezelmodem en de Experiabox in de meterkast. Spaans benauwd kreeg ik het toen mijn vrouw opdracht had gegeven al die apparatuur in de meterkast te plaatsen. Het is niet eenvoudig om bij mij onder de vloer te komen en je zal toch vanuit de meterkast naar je TV en of computers moeten kunnen komen. Voor veel apparatuur biedt WiFi een uitkomst. Maar mijn TV, alarminstallatie en Mediaplayer kunnen geen Wifi aan.
Het Wifibereik (toen Experiabox ZTE H220N) was aanvankelijk redelijk tot goed in de hele woning. Na een jaar gaf de ZTE H220N er de brui aan en van het nieuwe exemplaar vloog na een half jaar enkele keren per dag de WiFi verbinding er uit. Van de KPN de nieuwe Experiabox V8 ontvangen. Het WiFisignaal van deze Experiabox is gewoon een drama. De snelheden in mijn woning bleven onder de 10 mpbs. Daar neem je geen glasvezel voor van 50mbps. De WiFifunctie van de EB V8 uitgeschakeld en een eigen router in de meterkast geplaatst.
Gek genoeg geeft deze router door het hele huis een uitstekende Wifi verbinding. Op de 1e etage weliswaar geen 50mbps, maar voldoende in mijn geval.

De settopbox en andere apparaten heb ik via een Devolo Triple 500AV dlan plug via het stroomnet met de experiabox verbonden.
Met af en toe een storing draait dit goed.
Ik ben blij dat ik al die dradentroep niet in de woonkamer heb liggen en de experiabox gewoon in de meterkast heb laten zitten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afstand tussen glasmodem en experiabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabox V10 ? Internet van KPNglasvezel : 1 04 okt 2016
Experiabox V8 Ramsj Algemeen over KPNglasvezel : 1 17 jun 2013
Experiabox Vervanging Algemeen over KPNglasvezel : 1 11 jun 2013
Signaal Glasvezelmodem via Devolo naar Experiabox Nog niet gesorteerd : 1 04 sep 2011
Verbruik Kwh van Experiabox TG789VN Algemeen over KPNglasvezel : 4 04 feb 2011
Advertentie