obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen passend onderdeel gevonden? Post het hier!
 Onderwerp afdrukken
overstappen van UPC naar glasvezel??
elcawe
Sinds kort wordt hier in Blixembosch (Eindhoven Noord) glasvezel aangelegd. Men is nu druk bezig om de 30% binnen te halen zodat de aanleg van glasvezel een feit wordt.
We krijgen allerlei aanbiedingen binnen van verschillende providers die glasvezel in onze wijk willen bieden.
Gister stonden 2 jonge mannen aan de deur van Vodafone die beweerden dat de glasvezel van Vodafone meer te bieden heeft dan wat wij nu hebben voor dezelfde prijs!
We zien echt door bomen het bos niet meer. Zoveel verschillende aanbiedingen. We hopen dat dit forum ons helpt om de juiste beslissing te nemen.


We weten een ding wel dat wij ooit een glasvezel willen, glasvezel is allesbehalve beter dan kabel, toch? Zeker in de toekomst.
Om me nu al vast te leggen aan een van de providers willen we nog niet, maar JA zeggen tegen glasvezel willen we wel doen. Want we begrijpen dat het aanleg tot aan de meterkast gratis is als we nu JA zeggen, maar als wij later alsnog willen overstappen naar glasvezel kost het ons ong. € 100,-- per meter van het trottoir tot onze meterkast, de afstand is ong. 8 meter, dus € 800,-- moeten betalen!!!!!
Is dat zo???

Indien wij nu al JA zeggen zonder ons te verbinden met een van de providers...waar kunnen we ons dan melden?

Op dit moment hebben we UPC Alles-in-1 Voordeelpakket van in totaal € 59,50.
- Digitale TV HD 2 x
- 25 Mb Internet
- Bellen
- Kabel TV en Radio
- Extra mediabox

HD tv is superscherp, we zijn zeer content daarover. Glasvezel? Haarscherp, nog meer haarscherp dan HD van UPC??
Internet? sneller dan 25mb? Upgrade binnen UPC van 25 naar 50mb is mogelijk.

Allemaal vragens voor ons... ik hoop dat jullie forumleden onze vragen kunnen beantwoorden... dat zou ons helpen met onze belissing...
alvast dank!

Smile
 
Fiber
Wellicht biedt dit onderwerp aanknopingspunten, Overstappen van UPC naar KPN glasvezel?
Fiber, lichtsnelheid.
 
anton2e
Glasvezel is zonder meer superieur aan UPC/Ziggo mits je als provider een R+ neemt. Dan heb je namelijk naast Analoog en IPTV ook de beschikking over ongecodeerd DVB-C wat in kwaliteit niet onderdoet voor IPTV.
 
elcawe
Anton2e@ R+?? Kun je meer toelichten? Ik begrijp de termen niet helemaal. Welke provider heeft dan R+? En wat betekent die afkortingen, wat zijn de meerwaarde? UPC heeft IPTV? Wat of waar moet ik kijken over ongecodeerd DVB-C? Wat heb ik nu dan?
Sorry voor mijn onwetendheid Frown, maar zou graag willen weten....als je dit wil uitleggen...dan graag..dat zou ik erg fijn vinden....
 
anton2e
R+ providers leveren (via Glasvezel) minimaal Telefonie, Analoge TV, ongecodeerd DVB-C (=Digitale Televisie), Internet (50 of hoger). IPTV (TV via Internet) heeft een 'kastje' nodig.

Doordat ze Analoog leveren kun je dus (zonder spec. kabels of kastjes) met elke (evt. antieke) TV ontvangen. Vrijwel alle TV's van de laatste jaren hebben een DVB-C tuner ingebouwd, dus kun je op die TV's Digitaal ontvangen weer zonder kastjes, smartcards of speciale bekabeling. Alles gewoon via de al bestaande coax.


Wie het leveren? Is afhankelijk van waar je woont en of de gemeente zo slim is geweest naast KPN (die geen Analoog en geen ongecodeerd Digitaal lvert) ook andere providers toe te staan. Lijbrandt bijv. is een R+ provider. Qua kwaliteit of prijs maakt het allemaal weinig uit. Het signaal van allemaal is exact hetzelfde en de prijzen schelen hoogstens 5 euro.
 
elcawe
bedankt voor je antwoord, anton2e.
Ik heb hier ontelbare reclame/acties van verschillende providers....als ik ze allemaal vergelijk....dan springt de vodafone voor mij uit (denk ik)...maar wat ik vreemd vind...ik kan geen forum vinden over vodafone, al die andere provider wel....heeft iemand hier ervaring mee met vodafone?
 
anton2e
Kijk eens hier: http://vodafone.gebruikers.eu/
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'overstappen van UPC naar glasvezel??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie