obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
slechte kwaliteit kpn glasvezel vanaf begin
JohnathanDoe
hallo allemaal, mijn vriendin en ik wonen in Wijchen centrum en wij hebben vanaf de ingangsdatum zeer veel problemen met kpn glasvezel. De beloofde snelheid van 50mbit wordt niet gehaald. natuurlijk kunnen er allerlei factoren meespelen in het draadloos geval, maar zelfs bedraad is het zeer fluctueel. ene dag blijft hij op speedtest.net (snelheidstest site zelf aanbevolen door kpn) 48mbit (wat goed is) hangen, een ander moment van de dag of andere dag op 40mbit, sommige dagen zelfs op 20 ofzo..
dit kan toch niet?
ook het draadloos verhaal, is ver beneden peil. we komen soms maar op 20-30mbit...de router staat 1,5mtr van ons vandaan. geen muren tussen dus, ..ik weet er is altijd 'iets' verlies maar op een abonnement van 50 moeten we zeker 45 halen. wat we voorheen ook gehaald hebben draadloos.
onze internet snelheid is dus zeer onstabiel...wie herkent dit meer?

en hoe moeten we kpn verantwoordelijk houden hiervoor, schadevergoeding en we willen het contract opzeggen!! wij zijn het zat....graag ook reacties van glashart monteurs of medewerkers of klanten. glashart heeft het glasvezel hier aangelegd. de monteurs van glashart en kpn zeggen dat het in de software van kpn moet liggen, daar de hele glasvezel is nagekeken meerdere keren.
 
glasblazer
De snelheden kunnen inderdaad wisselen. Heeft ook te maken met welke op welke server je inlogt. De Upload snelheden zijn sowieso niet te meten, die komen vaak niet boven de helft van de beloofde snelheid uit, maar als ik daadwerkelijk ga uploaden haal ik mijn snelheid wel. Kortom die meetprogramma's voldoen geen van allen. Hoop gezeur door iedereen terwijl de praktijk aangeeft dat er niks aan de hand is. Die Wifirouter is inderdaad niet top. Ik haal soms wel snelheden die hoger liggen, maar meestal kom ik ook niet boven de 20-30mbs uit. Ik heb tevens een Netgear Wireless extender er tussenhangen en als ik die gebruik, dan zijn de snelheden gek genoeg hoger. Hoe kan dat zou je denken. DIe Extender zit tussen de experiabox en de laptop in en waarom haal ik dan hogere snelheden? Het is allemaal nog heel experimenteel en ook de ITV uitzendingen worden met een zekere regelmaat in de war gestuurd. Het radiogedeelte vind ik nergens naar klinken. Al met al ben ik toch wel heel tevreden. Op termijn wordt dit allemaal veel stabieler. Het Internet heeft één keer door een storing 2 dagen wat minder gedraaid, maar over het algemeen draait dat goed. Telefoon is perfect, Radio is bagger en ITV moet je regelmatig even 10 minuten er af trekken en je firmware upgraden. Eigenlijk, moet je constateren, is het ITV product voor een eenvoudige user niet echt bruikbaar. Een flyer met wat eenvoudige oploassingen om haperend beeld e.d. op te lossen, moeten ze standaard uitreiken. Meest gehoorde klacht. Raar maar waar is, dat er ook gebruikers zijn die daar helemaal geen last van hebben.
 
JohnathanDoe
bedankt voor uw bericht. glasvezel moet toch 'zoveel keer sneller dan adsl' zijn en met een abonnement van 50 moet je toch minimaal 45 kunnen behalen. bedraad!? en draadloos verlies ....ben geen ict-er ofzo....heb al mijn info uit de computer magazines en forums/ internet, maar zoveel verlies draadloos mogen we toch niet hebben? de router (van kpn zelf) staat nog geen meter van ons vandaan, geen muren ofzo..andere signaal bronnen,..en voorheen hadden we draadloos 'altijd' 45 ofzo....5mbit verlies is heel redelijk dan.

glashart heeft het aangelegd. herhaaldelijk monteurs langsgeweest van glashart en kpn. allen bijna zeggen ligt aan de software van kpn. en dat de 'glasvezel' juist stabiel moet zijn en niet ene tijdstip/ dag van 25mbit en vervolgens andere tijdstip/ dag 48/49....veel storing in het televisiesignaal ook.

net als mijn, denk 90% van alle 'consumenten' hebben geen ict achtergrond en kennen alleen maar wat de media, forums, internet qua informatie over glasvezel hen voorschoteld. het 'echte' technische verhaal ken ik niet en lijkt me ook heel moeilijk/ ver gaan maar goed....

de jongeman in de kpn winkel in wijchen (april/mei) die kwam met een bullshit verhaal..dat kpn van de zomer zijn / haar snelheden ging verhogen 'gratis' als stunt. 50mb klanten kregen 100mb en de klanten met het hoogste abonnnement kregen 600mb ...kijk, ben geen it-er maar dat lulverhaal geloofde ikzelfs niet. 100mb verhaal ken ik mee inkomen. in best voorheen hadden ze als één van de eerste gemeenten binnen NL glasvezel en kregen we 'standaard' een 100mb verbinding. maar goe, buiten dat het niet goed werkte , veel kinderziektes...we zijn nou jaren verder en lijkt alsof er nog weinig verschil is. adsl van xs4all was stuk stabieler naar onze mening. ...
 
josstrijbosch

Quote

JohnathanDoe schreef:

hallo allemaal, mijn vriendin en ik wonen in Wijchen centrum en wij hebben vanaf de ingangsdatum zeer veel problemen met kpn glasvezel. De beloofde snelheid van 50mbit wordt niet gehaald. natuurlijk kunnen er allerlei factoren meespelen in het draadloos geval, maar zelfs bedraad is het zeer fluctueel. ene dag blijft hij op speedtest.net (snelheidstest site zelf aanbevolen door kpn) 48mbit (wat goed is) hangen, een ander moment van de dag of andere dag op 40mbit, sommige dagen zelfs op 20 ofzo..
dit kan toch niet?
ook het draadloos verhaal, is ver beneden peil. we komen soms maar op 20-30mbit...de router staat 1,5mtr van ons vandaan. geen muren tussen dus, ..ik weet er is altijd 'iets' verlies maar op een abonnement van 50 moeten we zeker 45 halen. wat we voorheen ook gehaald hebben draadloos.
onze internet snelheid is dus zeer onstabiel...wie herkent dit meer?

en hoe moeten we kpn verantwoordelijk houden hiervoor, schadevergoeding en we willen het contract opzeggen!! wij zijn het zat....graag ook reacties van glashart monteurs of medewerkers of klanten. glashart heeft het glasvezel hier aangelegd. de monteurs van glashart en kpn zeggen dat het in de software van kpn moet liggen, daar de hele glasvezel is nagekeken meerdere keren.


Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 16 2012 06:50:05:
Ik had tot 1 April KPN Internet Plus Bellen met IPTV op koper, tot 16 MB wat in werkelijkheid 11 mb betekent. Dat werkte stabiel na veel gezeur en per 1 april heb ik KPN glasvezel. Zoals KPN marketing schrijft, "internetten met de snelheid van het licht" Dat valt dus vies tegen. Ik merk geen verschil met koper. Ben gaan bellen en na veel terugbellen en ruzie maken met de klantenservice eindelijk bij escalatie terecht gekomen. Reggefiber is komen meten tot 2 keer toe maar waardes van de vezel zijn goed. Ik heb een 100 MB abonnement, maar mijn download is gemiddel 46 MB en de upload is niet te meten. Wel heb ik een piek gehad van 61 MB. Ben realistisch dat 100MB niet direct haalbaar is en afhankelijk van diverse zaken buiten KPN om. Ik heb alles bedraad met Cat 7 pathkabels. na aanhouden is KPN de POP gaan conroleren en blijkt dat de poorten van de POP niet in orde zijn. Ik heb KPN erop aangesproken dat ze mensen oplichten, ze beloven 100 MB rekenen dat ook af maar leveren maar de helft. Hierop Eelco Blok in actie gekregen en ja na 2 maanden gaat men de POP aanpassen. Hoeveel mensen worden door KPN op deze manier behandeld het is dus puur oplichting wat men doet. Het is niet nieuw dat de marketing afdeling van alles in de markt zet wat technisch niet ondersteund kan worden door KPN dus je kunt aanspraak maken op het opzeggen van je contract op basis van onterechte vor informatie. Het zou goed zijn als mensen zich melden zodat we aanblok aangifte kunnen gaan doen. Test met ookla www.ookla.com dan links test snelheid als het klaar is maak daar een afdruk van en stuur deze naar glassnelheid@kpnmail.nl

Wij verzamelen dan alles en sturen u een instructie mail voor de testen en de aangifte doen aan blok.
Gewijzigd door josstrijbosch op 16 juni 2012, 06:50
 
Lightspeed

Quote

Test met ookla www.ookla.com dan links test snelheid als het klaar is maak daar een afdruk van en stuur deze naar glassnelheid@kpnmail.nl


Dag, wat is bij jou de uitslag van deze betrouwbare (want niet voor RF te beinvloeden) test: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ ?
 
josstrijbosch
Dag,

Ik heb met pieken 61 mb gehaald maar gemiddel kom ik op 42 uit.
Het schommeld heel erg in middels zijn er 2 techneuten onderweg van den Haag naar mij om
te kijken wat het is maar hier is alles ok, het zit hem in de poorten op de POP locatie.
 
Lightspeed
Dan hoop ik voor je dat ze dat gaan oplossen. Ik meet hier stabiel 94 down, 95 up Smile
En dat is vermoedelijk iets lager dan het echt is omdat ik het QOS progje CFOS heb draaien.

Check evt. bij jou ook even met onderstaande test, dan krijg je meteen veel info over je netwerk, mochten daar storingen in zitten. Is een test van de MIT top netwerk ingenieurs.

http://www.measurementlab.net/measurement-lab-tools#tool1
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'slechte kwaliteit kpn glasvezel vanaf begin', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie