obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
KPN Glasvezel: TV hapert
Marjike17
Ik heb sinds 3 weken glasvezel van KPN en ben daar tevreden over.
Helaas heb ik alleen geconstateerd, dat de televesie met Live kijken en bij opgenomen programma's toch regelmatig hapert, stilstaat en geluid piekjes geeft.
Ik maak gebruik van de draadloze verbinding, heb alle snoeren nagelopen en heb de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos zitten.
Heeft iemand een tip voor mij wat het probleem is en of dit vaker voorkomt ?
 
glasblazer
Marijke hier is al veel over geschreven. Je krijgt normaliter niet veel reacties. Het staat allemaal in de kinderschoenen dat glasvezel en het izal zich door schade en schande verder gaan ontwikkelen. Zorg dat je je bijvoorbeeld houdt aan de voorschriften van gebruik van de adapters. Adapters om telefoons op te laden, geven vaak een enorme stroring op het netwerk. Meet hoe snel je verbinding is op het netwerk en hou in de gaten dat die verbinding snel genoeg is en blijft. Als ik 2 opladers van mijn smartphones in het stopcontact heb zitten zakt de performance naar 50%. Duw je de oplader in de adapter van voor de ITV dan wordt alle ellende er uitgefilterd en blijft de verbinding stabiel. Hier lees je niet veel over, maar dit heb ik zelf moeten ontdekken. Gooi de software van je ontvanger er af en laat je settopbox de juiste software vinden. De antwoorden vind je vanzelf als je in dit forum verder gaat snuffelen. Succes.
Gewijzigd door glasblazer op 09 november 2011, 21:06
 
haperteevee
Dag Marijke... je problemen komen bekend voor. Ik heb vooral onbruikbare opnamen van tv-programma's. Het hapert en knettert en dus volledig onbruikbaar.

De verklaring die ik van de servicedesk kreeg is dat de capaciteit in de server/centrale onvoldoende is. Als 's avonds meer mensen opgeslagen opnamen bekijken, leidt dat tot haperende beelden en geluid. De oplossing: op een ander tijdstip nog eens proberen of de opnamen eerst 2 minuten vooruitspoelen en daarna weer vanaf het begin starten. Dan heeft het kastje een buffer binnengehaald.

Geen van beide oplossingen biedt soelaas, en het lijkt me ook flauwekul, en als het geen flauwekul is verkoopt KPN dus een product wat niet werkt. Ik kijk alleen maar uitgestelde tv, dus ga ik terug naar UPC als dit de kwaliteit blijft.
 
glasblazer
Let op als je programma's opneemt dat je niet probeert in HD te kijken en op te nemen. Dat vreet veel bandbreedte namelijk. Ik kon zelf na 2 dagen geen enkel opgenomen programma fatsoenlijk terugkijken, maar nu lukt het veel beter.
Als je met Devolo's werkt let goed op dat ze de juiste snelheid behalen en er geen storingsapparaten op de lijk zitten. Opladers voor een telefoon trekken de performance behoorlijk na beneden.

Ik heb gemerkt dat mijn settopbox met ingebouwde harddisk met de laaste software geugrade diende te worden. Op Internet zoeken hoe je dat moet doen. Sindsdien zo nu en dan een kleine hapering maar geen problemen meer. Het staat echt nog in de kinderschoenen want voor leken is dit allemaal niet te volgen ben ik bang.
 
haperteevee
Glasblazer, dank voor je reactie.

Ik zie niet in hoe het netwerk thuis van invloed kan zijn op een opname die 'in de cloud' staat, zoals KPN zegt.
Ik heb uitzendingen met de timer opgenomen, terwijl ik van huis was. Dus niemand anders kijkt op dat moment thuis tv of internet. De hele bandbreedte is dus beschikbaar.

Dan nog: het staat online, zegt KPN! Werd de harddisk maar gebruikt in de Motorola VIP 1963, want dan zouden de problemen zich niet voordoen of de schuld zou bij de kastjes liggen.

Of zie ik dat verkeerd? Of klets de servicedesk uit zijn nek?

Wat ik ook niet begrijp: het live tv beeld is in orde, op hikjes na. De opnamen daarentegen zijn stuk voor stuk waardeloos. Als de opnamen op de harddisken van de Motorola VIP's zouden staan, zouden die dus ook gewoon goed moeten zijn (immers hetzelfde signaal).

Wat ik ook niet begrijp: als opnamen in de cloud staan, en de netwerkcapaciteit van KPN niet voldoende is, zouden meer klanten moeten klagen. Maar goed: niet veel mensen kijken uitgesteld, en niet iedereen kent dit forum.
 
glasblazer
Marijke,

Het is jammer dat er niet meer gebruikers dit forum raadplegen en reageren op problemen waar mensen mee te maken hebben. Het is werkelijk onzin wat ze uitkramen en dat heeft alles te maken met het feit dat het allemaal ingehuurd personeel is en de KPN vaak zelf nog niet weet wat er allemaal mis kan gaan bij de overdracht. Gooi als eerste alle software van je Motorolla af en zet hem niet terug naar de fabrieksinstellingen. Zorg dat de Motorolla zelf de nieuwste software er allemaal op gaat zetten. Dit advies kreeg ik ook van de helpdesk medewerker via e-mail.

Als dat gebeurt is, trek dan de stroom van de Experiabox er tenminste 2 minuten af.
Wanneer dit allemaal niet werkt, schriftelijk je beklag doen. Meestal reageren ze na 1 of 2 dagen. Vertel ze wat je allemaal gedaan hebt dan komt er een monteur bij je langs. Vertel of schrijf in dit forum of dit je verder heeft geholpen, danwel wat de monteur voor je heeft kunnen doen.

Hier letterlijk citaat helpdesk KPN en dit werkte bij mij:

"Wanneer een opname stilstaat, is vaak het beeld met de verstoring opgenomen. Maar een verstoorde opname kan niet hersteld worden met een herstart.

Mogelijk dat de besturingssoftware niet helemaal goed functioneert. Daarom wil ik u vragen om een zogenaamde software reset uit te voeren. Hiermee wordt de besturingssoftware vernieuwd.
Een software reset voert u als volgt uit:
- Zet de TV-ontvanger 30 seconden op stand-by met de afstandsbediening of met de aan/uit knop op de voorkant van de TV-ontvanger.
- Schakel de TV-ontvanger uit met de schakelaar achterop of als deze niet aanwezig is door de stekker uit het stopcontact te halen.
- Wacht 20 seconden en schakel de TV-ontvanger weer in.
- Bij het eerste bolletje druk meteen op de 'menu' toets van de afstandsbediening of van de TV-ontvanger.
- Er verschijnt een menu, druk nu op de rode knop.
- Bevestig het verwijderen van de lokaal opgeslagen software door 'Ja' te selecteren en 'OK' te drukken.
- Ga naar 'Sluiten'.
- Selecteer 'Opslaan en opnieuw opstarten' of 'Opnieuw opstarten zonder opslaan', het ligt eraan welke aanklikbaar is.
- Het opnieuw opstarten duurt ongeveer 15 minuten.
"
 
Hilde
Sinds vandaag eindelijk glasvezel. Wat een teleurstelling! Mijn TV hapert en piept de hele tijd. Ik heb alle opties al uitgeprobeerd, waaronder een vaste lijn van de experia naar de ontvanger, software vernieuwen zoals hiervoor besproken, maar het werkt nog steeds niet. Ik heb spijt dat ik niet meer bij mijn oude abo zit. Daar kon ik gewoon opnemen met m'n 1960 en had ik perfecte kwaliteit.

Wie heeft er nog een optie? Of kan je wegens slechte performance nog terug naar je oude pakket?
 
glasblazer
Hilde dit zijn aanloop problemen. Het is allemaal nog zo nieuw. Het antwoord ligt besloten in de reactie op Marijke haar probleem. Zij is de problemen te boven. Het is een schande dat ze je zo achterlaten en iedereen door deze ellende heen moet. Maar van het KPN Glasvezel wordt je straks echt veel gelukkiger. Het werkt in de praktijk goed. Resetten Motorola. Stekker 2 minuten uit de Experiabox en klaar is Hilde. Succes.
 
Hilde
Helaas, het heeft niet mogen werken. Het is nu zelfs erger dan voor die tijd. Ik word er helemaal hopeloos van.
 
Marjike17
Hartelijk dank voor alle tips!!
Inmiddels een paar weken verder en.....de problemen zijn nauwelijks meer merkbaar.
Naar aanleiding van de tips heb ik de volgende stappen ondernomen:
* De ontvanger uitgezet en de nieuwe software opgehaald
* De 2 devolo's uit de wandcontactdoos gehaald, zodat deze elkaar weer opnieuw konden vinden
Tevens en dit is volgens mij het belangrijkste punt !
De beide devolo's (voor draadlozen verbinding) zijn geplaatst in een dubbele-wandcontactdoos en het
schijnt HEEL belangrijk te zijn, om de devolo in de BOVENSTE contact te plaatsen.
Op eerdere tips was het al duidelijk, dat er geen andere stekkers bijgeplaats mogen worden, maar het
is dus ook belangrijk om niet in de onderste maar in het bovenste contact te plaatsen.
Daardoor valt de devolo over het onderste lege contact en dit schijnt beter te zijn.

Ik hoop, dat iemand iets heeft aan deze tip en deze gebruiker is inmiddels tevreden!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Glasvezel: TV hapert', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie