obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van Tweak kwijt
 Onderwerp afdrukken
Zeer ontevreden over Tweak
hajoveen
AngryTweak zou op 8 augustus de glasvezel verbinding leveren. Echter toen de monteurs van KPN kwamen was er plotseling geen signaal meer op de lijn, waardoor deze onvericht ter zake weer moesten vertrekken met achterlating van het KPN modem. Zij vertelden mij dat het de zelfde dag of wel ten laatste de volgende dag in orde zou worden gebracht want er moest alleen maar een verbinding in de wijk centrale worden gecorrigeerd. De dagen daarop zowel met de help desk van Tweak danwel met de Glashart winkel in Almere verschillende malen contact gehad waarbij beloofd werd dat het zo snel mogelijk zou worden geregeld. Ik heb een bedrijf wat tevens afhankelijk is van internet en mijn oude abbonenment bij de DSL provider verliep per 1 september. Dit heb ik hun duidelijk gemaakt en ook gezegt dat het niet acceptabel zou zijn dat ik zonder internet zou komen te zitten. Tweak had hier alle begrip voor en beloofde mij per mail of per telefoon op de hoogte te houden van eventuele vorderingen. Tot op heden en na nog een 5 tal keren met de helpdesk gebeld te hebben niets meer van Tweak gehoord en nog steeds geen signaal op de lijn. Vanochten 5 september, na een week buitenland, weer met de helpdesk gebeld, die mij mededeelde dat het nog wel minstens 2 weken gaat duren waarop ik zei dat dat onacceptabel is en ik inmiddels zonder vaste internet aansluiting ben wat mij directe schade opleverd. De helpdesk medewerker weigerde mij met het management van Tweak door te verbinden en zei dat hij zelf erg betrokken was bij het bedrijf. Ik heb hem verteld dat mij niets anders reste dan naar de rechter te stappen voor een schadevergoeding omdat zij zich niet aan hun contractuele verplichtingen houden. Zijn reactie was ronduit onvriendelijk en onprofessioneel, ik had mijn oude abonnenment nog maar niet moeten opzeggen en hij vond het maar grote onzin om mij op de hoogte te houden van evt. vorderingen. Ook dat ik een bedrijf had intereseerde hem niet. Ik heb hem daarop medegedeeld dat ik het een en ander aanhangig zou maken o.a. bij de bewoners vereniging Overgooi en dat dit voor Tweak natuurlijk slechte reclame is.
Conclusie: Ga niet met deze provider in zee, bij problemen beloven ze alles z.s.m. op te lossen maar laten ze niets van zich horen en zijn vervolgens nog zeer klant onvriendelijk. Mijn volgende stap is om via mijn jurist het contract te laten ontbinden door niet nakoming hunerzijds en een schade vergoeding te eisen voor niet geleverde diensten. Sad
 
anton2e
Ondanks dat je op veel punten gelijk ben je toch zelf degene die de grootste fout heeft gemaakt.

Zeker als je een bedrijf hebt is het gewoon dom om het ene abonnement optezeggen voordat je zekerheid hebt dat het vervangende zal werken. Het is gewoon Hollandsche Zuunigheid (beter gezegd) domheid). Kosten voor een dubbel abonnement moeten voor elk bedrijf geen probleem zijn.

Tevens has je begin augustus de mogelijkheid gehad om je oude abo met een maand te verlengen c.q. je opzegging in te trekken waardoor je abo op maandbasis doorliep.


Juristen zullen je vele malen meer gaan kosten dan het ooit zal opleveren. Maar dat weet jij als ondernemer ongetwijfeld ook. Dus die opmerking valt in de categorie 'stoom afblazen'. Als ik jou was zou ik in de plaats daarvan energie stoppen om te kijken of je oude provider er een maandje bij wil doen. Ze hebben hooguit de toegang geblokkeerd maar nog niks hardwarematigs gedaan.
 
hajoveen
Ten eerste kost een procedure mij indien ik in het gelijk gesteld wordt niets, als firma zijn we verzekerd voor rechtsbijstand. Tot nu toe heb ik nog nooit een zaak verloren. Voordat ik ga procederen zal ik natuurlijk eerst het juridisch advies opvolgen v.w.b. de kans van slagen.
Ten tweede heb ik nog steeds mobiel internet als backup, dus het contract kon relatief veilig worden opgezegd, zeker nadat de lijn al doorgemeten was door glashart en er een goed signaal aanwezig was ( wie denk er dan nog dat er iets mis kan gaan). Het gaat mij hier puur over de manier waarop ik door Tweak behandeld ben en aan het lijntje wordt gehouden. Hadden zij mij op vele verzoek mijnerzijds netjes op de hoogte gehouden van evt. vorderingen of problemen dan was er niets aan de hand. Kortom desintresse en laksheid van Tweak zorgt er voor dat ik er nu al helemaal klaar mee ben. Zij komen hun verplichtingen zelfs na een maand niet na, en vinden het niet nodig mij tijdig in te lichten. Zelfs nu heb ik geen enkele zekerheid over wanneer er verbinding zal zijn, dat kan toch echt niet. Het wordt eens tijd dat we als bedrijf en ook zeker als consument dit soort praktijken niet meer accepteren.
 
anton2e
Succes. Maar ik heb zo het voorgevoel dat we het echte resultaat hier niet zullen lezen.
 
glasblazer
Glasvezel is een betrekkelijk jong en grillig product en de providers vechten zich kapot om de concurrentie met de kabelbedrijven aan te kunnen gaan. Dat valt niet mee en tot nu toe maken alle glasvezelbedrijven fouten. Geen enkel bedrijf uitgezonder kan voor 100% zijn afspraken nakomen. Er gaat tot nu toe heel erg veel fout en als bedrijf kun je je het echt niet permitteren om bij herhaling je afspraken niet na te komen en de consument in het ongewisse te laten. Die concurrentiestrijd - het prijsniveau in aanmerking genomen - wordt sowieso heel lastig voor de glasvezelbedrijven. De infrastructuur wordt in sneltreinvaart opgebouwd, er komen heel veel onverwachte problemen op hun pad en men moet noodgedwongen werken met veel extern ingehuurd tijdelijk personeel die geen binding met het bedrijf en of product hebben. Zorg in ieder geval dat je je helpdesk goed op orde hebt. Ik heb in Hilversum geen andere keus om met UPC in zee te gaan als ik geen glasvezel had genomen. Die hebben wat mij betreft in het verleden zo lang lopen klooien en lummelen en enkele gebruikers bij ons in de wijk hebben bij herhaling dat er zich problemen voordoen en hier wordt niet altijd adequaat op gereageerd. Het zal niemenad verbazen dat ik UPC geen kans heb geboden om met hen in zee te gaan.
Ik heb nu glasvezel bij KPN en die hebben de aanvangsproblemen snel en voortvarend opgepakt. Ik ben van mening dat Tweak een lelijke steek heeft laten liggen en het zou van wijsheid getuigen om de klant in alle opzichten snel tegemoet te komen.
 
hajoveen
Hierbij als bijlage de ingebrekestellings brief die ik aangetekend naar Tweak heb verzonden. Deze kan als voorbeeld concept worden gebruikt. Ze hebben nu 14 dagen de tijd om te reageren of om het op te lossen. Daarna kan ik verdere stappen ondernemen.
hajoveen voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer ontevreden over Tweak', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
overstappen naar tweak Algemeen over Tweak : 4 30 jan 2014
telefonie tweak Algemeen over Tweak : 1 22 jun 2013
Eredivisie Live Go bij KPN en Tweak verwacht Radio en Tv van Tweak : 1 10 nov 2012
Nieuwsgroep instelling tweak glas groen Algemeen over Tweak : 2 24 jul 2012
Advertentie