obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen passend onderdeel gevonden? Post het hier!
 Onderwerp afdrukken
Internetsnelheid glasvezel daadwerkelijk gemeten?
Innepyimmi
Ik moet deze week beslissen of ik me inschrijf voor de aanleg van een glasvezelnetwerk in Castricum. Heeft iemand inmiddels glasvezel en zijn daadwerkelijke down- en uploadsnelheid gemeten? De providers beloven namelijk altijd van alles, maar in de praktijk blijk je die snelheden niet te krijgen. Ik kwam er na jaren betalen voor 40 Mb downloadsnelheid achter dat ik in de praktijk rond de 7 Mb uitkom. KPN blijkt allang te weten dat 40 Mb op mijn aansluiting bij lange na niet haalbaar is, maar vindt dit mijn eigen verantwoordelijkheid. Graag wil ik dus weg bij KPN. Maar ik heb inmiddels weinig vertrouwen meer in de beloftes van providers. Dus wie zegt me dat de beloofde snelheden via glasvezel wel worden gehaald. Dus graag echte meetervaringen van mensen via glasvezel.
 
glasmol
Ik als moderator ken alleen de diensten van Concepts ICT en KickXL . Zij leveren bijvoorbeeld in de gemeente Bronckhorst, Amersfoort, deventer etc. En hier worden de snelheden gehaald. je "Deelt" je verbinding ook niet meer, ook doet de afstand tot de centrale er niet meer toe ;-)

Dussssssss, wil je een goede verbinding, en een mooie pakket voor een goede prijs, zou ik in Castricum kiezen voor KickXL
 
anton
Ik heb glasvezel van Lijbrandt in Almere met 25 MB up/down. Mijn werkelijke up is constant 30, werkelijke down 25. Dus een perfect resultaat.

Voor alle duidelijkheid. Ik heb een R+ aansluiting (met o.a. TV Analoog en DVB-C) en dit komt dus niet van KPN vandaan.

Ik zou trouwens nooit KPN nemen want dan heb je alleen IPTV en de kwaliteit daarvan is niet wezenlijk beter dan de DVB-C die je bijanderen wel krijgt.
 
glasmol
Inderdaad mee eens. KPN is niet alles qua beeld.....
Bij o.a. KickXL krijg je in Castricum zowel Analoog als (iptv) digitaal
 
spekkie99
En wat is het geworden?
(medeburger van Castricum)
 
Innepyimmi
Hartelijk dank voor alle reacties. Ik ga me vandaag inschrijven bij Kick XL. Hopelijk halen we in Castricum de 30% aanmeldingen, want anders gaat het hier zowiezo niet door.
 
spekkie99
heb zelf voor xms gekozen, 50mb en TV
telefoon gaan we wel voipen Smile

Op naar de 30% !!
 
Innepyimmi
Ik hoorde gisteren bij het inschrijven dat iemand van Glashart wel dacht dat het in Castricum doorgaat. Wellicht gaan ze nog iets langer doorwerven en ook als de 30% niet helemaal gehaald wordt, gaat het waarschijnlijk wel door, omdat ze er al zoveel in hebben geïnvesteerd. Eind volgende week wordt de beslissing genomen. Spannend!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid glasvezel daadwerkelijk gemeten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie