obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel versus kabel UPC
PietP
Ik ben sinds afgelopen vrijdag aangesloten op het KPN Glasvezelnet. Uiteraard waren er wat probleempjes rondom de bestelling en de afhandeling, maar ik kan niet anders zeggen dan dat de monteur uitstekend werk leverde en dat ik via de helpdesk snel en goed geholpen werd. Van iedere wijziging ontving ik netjes een bevestiging en gisteren vielen er zomaar 5 brieven van KPN op de mat waarin alle correcties ook nog eens per brief werden bevestigd.

Maar nu mijn vraag? Ik ben overgestapt op glasvezel omdat er de mogelijkheid voor was, het aanbod was niet onaantrekkelijk en het snelle internet waren voor mij redenen om het dan maar eens te proberen met KPN. Wel internet is snel (Iets minder snel dan beloofd, maar bij Zilver kom ik toch op 42m)
Voor wat betreft HD-TV had ik een geweldige aansluitng bij UPC, nooit storing en een voortreffelijk beeld en dat valt me met de huidige aansluiting vies tegen.
Het beeld is redelijk scherp, maar voor mijn gevoel minder dan bij UPC, maar wat veel storender is, is het feit dat ik gemiddels per minuut 2 a 3 maal een "hik" in het beeld heb. Het beeld bevriest heel kort en gaat dan weer verder. Meestal alleen het beeld, maar soms hikt ook het geluid.

Ik heb twee decoders met Harddisk en beide hebben hetzelfde probleem, dus het zal niet aan de decoder liggen.

Het gebeurt bij alle uitzendingen, maar meer bij HD-tv en nog meer bij Uitzending gemist.

Is dit de ervaring van meer glasvezel aansluitingen?

Telefonisch al gemeld aan de helpdesk, die kon alleen maar adviseren de dcoders terug te brengen naar de fabrieksinstelleingen. dat heeft niet geholpen.

Nu de klacht dan maar per email gemeld aan de helpdesk, maar daar wordt niet op geantwoord.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen
 
anton
Het antwoord voor jou is heel simpel:


Het TV signaal van KPN via Glasvezel is van exact dezelfde kwaliteit als ze via ADSL ter beschikking stellen. Dat kun je ondermeer zien aan de bitrate (veel te laag voor zelfs SD) en je kunt het volop op sites als tweakers lezen.


Je was beter af geweest (mits bij jou verkrijgbaar) met een van de Glasvezelaars die ook DVB-C op de lijn zetten. Dan had je een signaal zonder de extra kosten en ellende van aparte box maar wel een signaal was beter is dan IPTV.
 
space1

Quote

PietP schreef:

Maar nu mijn vraag? Ik ben overgestapt op glasvezel omdat er de mogelijkheid voor was, het aanbod was niet onaantrekkelijk en het snelle internet waren voor mij redenen om het dan maar eens te proberen met KPN. Wel internet is snel (Iets minder snel dan beloofd, maar bij Zilver kom ik toch op 42m)
Voor wat betreft HD-TV had ik een geweldige aansluitng bij UPC, nooit storing en een voortreffelijk beeld en dat valt me met de huidige aansluiting vies tegen.
Het beeld is redelijk scherp, maar voor mijn gevoel minder dan bij UPC, maar wat veel storender is, is het feit dat ik gemiddels per minuut 2 a 3 maal een "hik" in het beeld heb. Het beeld bevriest heel kort en gaat dan weer verder. Meestal alleen het beeld, maar soms hikt ook het geluid.



Op welke manier zijn de itv ontvangers aangesloten?

Als dit d.m.v een powerline adapters is gebeurt dan is de kans heel groot dat de storing hierdoor wordt veroorzaakt.
 
PietP
vanmorgen is de monteur geweest en heeft de klacht verholpen. Het bleek uiteindelijk in het kastje van de glasvezel te zitten welke is vervangen. Probleem opgelost.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel versus kabel UPC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie