obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Motorola 1910, opnametijd verandert spontaan
Saya
Sinds ruim anderhalf jaar heb ik het Zilver glasvezelabonnement bij KPN. Over het algemeen ben ik tevreden, alleen minder over de tv ontvanger. Niet alleen vanwege de traagheid van het apparaat, alsook de beperkte mogelijkheden om automatisch te laten opnemen zoals wekelijks of dagelijks hetzelfde programma. Ik heb begrepen dat dit ooit tot de mogelijkheden gaat behoren. Dat betekent nog wat langer geduld hebben dus.

Waar ik meer moeite mee heb is het volgende. Na verloop van tijd worden de opnames spontaan veranderd naar 6 minuten over het uur, ongeacht welke starttijd ik heb ingegeven. Ook verandert de eindtijd, die eindigt eveneens op een 6, kan ook 16 over het uur zijn. Als ik ingeef dat ik wil opnemen van 08.02 uur tot 09.11 uur, blijkt dat de echte opgenomen tijden 08.06 uur tot bijvoorbeeld 09.16 uur geworden zijn. Ik heb al een paar maal gehad dat het begin van een opname er hierdoor niet opstaat, terwijl dat wel zou hebben moeten zijn. Het maakt niet uit of ik tijdens het programmeren iets aan de tijden heb gewijzigd of alleen via de Elektronische Programma Gids heb aangeklikt wat ik wilde opnemen. In het nog op te nemen schema staan wel de goede tijden, maar zodra er is opgenomen staan de tijden in het menu eindigend op een 6.

Zodra ik de ontvanger heb uitgezet en opnieuw heb laten opstarten, is het probleem weer verholpen. Tot een volgende keer. Vaak zie ik het pas als er al een paar opnames verknald zijn. Ik neem op om later te kijken, zie het dus niet meteen. Het gebeurt niet al na een weekje of zo, dus komt het niet zo erg snel voor, maar irritant blijft het wel. Hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige?

Ik ben erg benieuwd, ook naar een nettere oplossing dan herstarten van het apparaat.

Saya.
 
Aero
Oei, dat klinkt als een fout in de programmatuur op de ontvanger. Ik weet niet of dit bij meerdere mensen voorkomt en tot in hoeverre dit opgelost kan worden.

Wat je eens zou kunnen proberen is een algehele reset van de ontvanger. Naar ik mee te herinneren kun je dit doen door de ontvanger helemaal uit te zetten (bij twijfel; stekker eruit/erin), houd dan de menutoets op de afstandsbediening ingedrukt tijdens het opstarten.

Als het goed is krijg je een configuratiemenu te zien. Druk op de rode toets of ga handmatig naar Software verwijderen (of wat daar op lijkt, het is een tijd geleden dat ik mij hiermee bezig hield). Verwijder de software en herstart de ontvanger (doe verder geen dingen zoals fabrieksinstellingen herstellen).

Op deze wijze overschrijf je de programmatuur met de meest recente (schone) versie, wat hopelijk het probleem oplost.

Let er ook op dat er tegenwoordig een optie bestaat om opnames standaard een X aantal minuten eerder of later dan de opgegeven tijd te starten, dit staat als het goed is in het normale instellingenmenu.

Laat ook even weten of het werkt! Smile
 
space1
de software/firmware verwijderden kan inderdaad soms het probleem verhelpen. Ik heb dit probleem nog niet gezien ook niet op het eigen itv forum van KPN.

Maar volgens mij heb jij een 1960 en geen 1910, want de 1910 kan niet opnemen.

Ik heb zelf wel problemen dat opnames niet goed gaan op RTL4 en 7 als je deze bijv een dag voor die tijd zijn ingesteld en schijnbaar de EPG tijd na die tijd wordt gewijzigd.
 
Saya
Excuses, ik heb inderdaad de 1960. Dom typefoutje van mij.

Ik kan inderdaad eens proberen om de software te verwijderen en opnieuw laten installeren. Dat zal even moeten wachten, omdat de tv nu aanstaat tot bedtijd. Het duurt nogal even voor alles weer draait, als je de ontvanger uit hebt gehad. Dank je wel voor de tip.

Het zal even duren voor ik merk of het probleem echt wegblijft. Dit kan enige weken duren. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Ik ken de optie om standaard een aantal minuten aan een opnametijd toe te voegen. Ik maak daar geen gebruik van, omdat een aantal programma's prima werken vanuit de EPG.

Ik weet niet meer zeker of de vorige 1960 ditzelfde probleem had, of het begonnen is met deze. De vorige werd geruild, omdat ik vrijwel geen enkel opgenomen programma meer kon bekijken. Programma's leken opgenomen, maar als je ze wilde afspelen, bleef het scherm wit. Ook herstarten van de ontvanger werkte niet om dit te verhelpen. Dat probleem heb ik bij deze ontvanger gelukkig niet meer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Motorola 1910, opnametijd verandert spontaan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie