obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
KPN in control over je harddisk ?!
bernd
Geregeld biedt KPN gratis zenders aan. Zo was Sport1 een weekend gratis en onlangs het Plus pakket voor Brons-leden.
Zonder meer een goed aanbod en altijd leuk om daar programma's even van op te nemen op de harddisk.
Wat blijkt echter, zodra de zender verdwijnt uit het pakket verdwijnen ook de opgenomen programma's van die zender.
Dit bevestigt KPN ook op mijn vraag, opgenomen programma's zijn gekoppeld aan de zender.

Ik krijg toch een soort Big Brother KPN is controlling you idee ! Naar mijn idee onacceptabel. Andere meningen of oplossingen ?
Helaas word ik door KPN niet gehoord...
 
Fiber
Dat vind ik onacceptabel en is een inbreuk op je privacy. Bovendien zijn de opnames legaal en mogen niet zomaar gewist worden.
Fiber, lichtsnelheid.
 
Aero
Opgenomen programma's werken inderdaad alleen wanneer je hier een abonnement op hebt. Let er wel op dat je dit abonnement welliswaar bij KPN afneemt, maar dat zij slechts als doorgeefluik fungeert voor de uitzendpartij.

Wanneer je dit abonnement beëindigt, verlies je ook de licentie om het beeldmateriaal (eigendom van de zender) te bekijken. In het verleden viel hier geen controle op uit te voeren, maar de techniek van tegenwoordig stelt de zenders wel in staat om te beheren wat er met hun eigendom gebeurt.

Naar mijn weten zijn zij degenen die druk uitvoeren op aanbieders om dergelijke restricties in te voeren. Zijn er mensen met opnameapparatuur van andere aanbieders die dit kunnen bevestigen?

[En om een eigen mening te geven, ik houd helemaal niet van dit soort taferelen. Zo kan ik niet eens een opname maken van een aflevering waar ik zelf in voorkom om deze ooit aan mijn kinderen te kunnen laten zien. Laat staan dat ik deze op een CD'tje kan branden. We hebben al tientallen jaren videorecorders, volgens mij is daar nog nooit op grote schaal schade mee toegebracht aan rechthebbenden. Paranoïde volk.]

EDIT:
Fiber, het zijn automatische systemen. De ontvanger kijkt alleen maar naar een ID-nummer van de zender welke is opgenomen, en de huidige zenderlicenties. Zonder licentie mag je het materiaal niet meer zien. Dit gebeurt niet in het netwerk van de KPN maar is een dom, simpel proces in het kastje zelf.
Gewijzigd door Aero op 07 november 2010, 23:59
 
space1
Ik heb hetzelfde gehad met de HD zenders welke zins begin dit jaar in een HD pakket zitten. Ik heb zelf nog 10% van de harddisk capaciteit over. KPN vind dit schijnbaar zelf ook een probleem want er in begin dit jaar opdracht gegeven om dit aan te passen in hun software. Je betaald op het moment van de opname van de opname voor de dienst. Mijn KPN bron is niet de helpdesk want deze komen niet verder dan een reboot /verwijderen software van de ontvanger om het probleem te verhelpen.
Gewijzigd door space1 op 08 november 2010, 11:02
 
bernd
Update hierover: komische is dat deze maand Sport1 wederom gratis doorgegeven en warempel de tijdens een eerdere gratis periode opgenomen programma's worden weer getoond in de opnamen. Ze staan er dus gewoon de hele tijd al, alleen niet zichtbaar. Nu maar wachten totdat de harddisk bv via USB ook eens te benaderen zal zijn.
 
Fiber
Dus opgenomen programma's van een zender waarvan je abonnement vervallen is zijn niet meer af te spelen. Laat staan te wissen van je digitale recorder. Of begrijp ik nu uit de laatste reactie van Space1 dat dat inmiddels wel mogelijk gemaakt is door KPN.
Fiber, lichtsnelheid.
 
space1

Quote

bernd schreef:
Update hierover: komische is dat deze maand Sport1 wederom gratis doorgegeven en warempel de tijdens een eerdere gratis periode opgenomen programma's worden weer getoond in de opnamen. Ze staan er dus gewoon de hele tijd al, alleen niet zichtbaar. Nu maar wachten totdat de harddisk bv via USB ook eens te benaderen zal zijn.


USB heeft geen zin omdat de bestanden encrypten zijn en alleen door de ontvanger dan zijn af te spelen. De enige USB functie zou het afspelen van losse media bestanden
 
space1

Quote

Fiber schreef:
Dus opgenomen programma's van een zender waarvan je abonnement vervallen is zijn niet meer af te spelen. Laat staan te wissen van je digitale recorder. Of begrijp ik nu uit de laatste reactie van Space1 dat dat inmiddels wel mogelijk gemaakt is door KPN.


Nog steeds niet mogelijk. Een update ontwikkelen duurt lang bij KPN schijnbaar.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN in control over je harddisk ?!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Pioneer Harddisk Recorder / DVD Radio en Tv van KPNglasvezel : 2 08 sep 2010
Advertentie