obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
Problemen met verbinding - dns resolving?
togt
Hi, een korte schets:
Ik heb sinds eind vorig jaar een glasvezel abonnement bij KPN. Snelheid is prima, dl op ongeveer 3 Mb/sec

Ik gebruik twee computers:
laptop - win xp, wireless - Nieuwste Chrome versie
HTPC - windows 7, wired - Nieuwste Chrome versie

Nu heb ik bijna sinds het begin eens in de zoveel tijd (tenminste 2/3 keer per avond) dat de verbinding lijkt weg te vallen. Modem geeft een alles ok bij verbinding check, echter via browser krijg ik op alles een not found. (TV blijft wel gewoon werken) - Pingen/tracert naar bekende servers (www.nu.nl of www.google.nl) geeft ook een time-out.

Mijn uTorrent gaat echter gewoon door. Mijn theorie is dat de DNS resolving stopt met werken. Als ik de modem herstart werkt het meestal wel weer. Soms heb ik zelfs problemen met het via netwerk verbinden met modem, zodat ik hem met de hand moet resetten.

Voor mijn gevoel kan het te maken hebben met het gebruik van 2 computers tegelijk, dan lijkt het sneller voor te komen.

Als ik met mijn laptop op de wireless van de buren overschakel kan ik zonder problemen meteen internetten.

Wie herkent deze problemen, of kan me in de goede richting wijzen?

Ik bel KPN nu regelmatig omdat ik anders geen track-record opbouw, en dat schijnt de enige manier te zijn om achteraf compensatie aan te vragen. Ze kunnen aan hun kant niks vinden, en de ene keer dat er een monteur langs kwam heeft ie aangeraden om Chrome niet te gebruiken, maar IE. (Dit is geen oplossing. Wel heb ik DNS caching uitgezet . . maakt het langzamer en lost niks op)

EDIT: ik heb firewall en virusscanner uitgezet om te testen of dit zou helpen, dit is het niet. (Daarbij zijn deze settings niet veranderd in de periode voordat er problemen ontstaan.) De kans is groot dat ik iets over het hoofd zie, maar om het in context te zetten: ik werk nu bijna 12 jaar als ICTer in development/technisch beheer.
Gewijzigd door togt op 15 juni 2010, 11:02
 
togt
Hoei, ik kan met wat extra zoeken op GOT een van mijn vragen beantwoorden: De experiabox van KPN schijnt een probleem te hebben met het tonen van veel schermen:


Trouwens nog een tip: probeer het aantal pagina's wat je in de webconfig bezoekt te beperken.
Op mijn huidige ExperiaBox is het zo dat ik geluk heb als ik 10-15 pagina's kan bekijken; daarna is het geheugen van de router vol en duurt t een aantal uur totdat je er weer in kan. (heeft te maken met het feit dat de KPN EB een gedowngrade versie is van t echte Siemens ding ofzo, vooral t weinige geheugen is problematisch)
Mijn vorige router (een Thompson Speedtouch 780 ofzo) had veel meer geheugen (en ook meer dingen om in te stellen trouwens) dan de EB. Op de Speedtouch kon ik probleemloos honderden keren een configpagina refreshen zonder dat t ding vastliep.
 
silvan
Juist! Ik heb dit probleem ook zo nu en dan. Als ik een middagje aan het surfen ben ineens geen connectivity en DNS resolving weigert dienst. Rechtstreeks naar een IP-adres gaat weer wel goed. Na een reset van de modem (st787) is alles weer ok.
 
mriesenb
Nee, komt door de web capture optie in die kl*te router. Al het web verkeer wordt gecaptured zodat het door een soort filter loopt.

Ik heb ook af en toe dat ie ineens met web verkeer niets meer doet, msn, online games, etc blijven wel werken en ping naar ip adres (bv. 194.109.9.99) ook.

Herstart van de router lost het op. Is knap irritant.
 
space1

Quote

silvan schreef:
Juist! Ik heb dit probleem ook zo nu en dan. Als ik een middagje aan het surfen ben ineens geen connectivity en DNS resolving weigert dienst. Rechtstreeks naar een IP-adres gaat weer wel goed. Na een reset van de modem (st787) is alles weer ok.


Zelfde probleem ook met de 787. maar probeer eens de OpenDNS server te gebruiken 208.67.222.222 en 208.67.220.220. Moet je handmatig aanpassen in iedere pc.
Deze servers staan in Amsterdam.

http://tweakers.net/nieuws/62220/open...bruik.html
Gewijzigd door space1 op 16 juni 2010, 10:19
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met verbinding - dns resolving?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Devolo opgelost Radio en Tv van KPNglasvezel : 5 29 sep 2012
KPN glasvezel problemen met TV ontvangst Radio en Tv van KPNglasvezel : 5 18 dec 2011
Experiabox FTP problemen Internet van KPNglasvezel : 5 29 jan 2010
Problemen met dit forum door storing in datacentrum voorbij! Nog niet gesorteerd : 1 03 okt 2008
Advertentie