obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
tv kijken via WMC (windows media center)
hsc
Sinds kort heb ik kpn glasvezel. Nu wil ik ook tv kunnen kijken via internet. Weet iemand hoe ik Windows Media Center moet instellen om dit voor elkaar te krijgen? Ik internet nu draadloos.
 
glasmol
Welke ingangen heeft je pc ? Zijn die te koppelen met de uitgangen van de KPN Settop-box ?
 
hsc
Via internet vond ik dit. Jpg-tje van achterkant voeg ik bij dit bericht (als dat lukt tenminste):
Rear connections
* 2x PS/2 * 6x USB 2.0 * 1x LAN (RJ45) * 1x Firewire
* 1x COM Port * 1x Front line out * 1x Rear line out * 1x Center/subwoofer line out
* 1x Surround out * 1x Line in * 1x SPDIF (coax.) out * 1x SPDIF (opt.) out
* 1x DVI-I * 1x VGA * 1x HDMI

Antenna connections
* 1x Analogue / DVB-T
* 1x DVB-S

TV-Out connections
* 1x S-Video
* 1x Composite
* 1x Component
* 1x SCART

Probleem is dat de setop-boxen op andere kamers staan (bij de tv´s). Die tv´s gaan via het lichtnet (Devolo). Ik heb nog één zo´n devolo over. Kan ik daar wat mee?
Gewijzigd door hsc op 06 april 2010, 22:23
 
glasmol
die devolo zorgt er alleen voor dat de setopbox van KPN zijn signaal krijgt, die kun je niet gebruiken om je beeld van je settop box op je media center pc te krijgen....
 
hsc
Ok. Ja, dacht ik al. Je hebt natuurlijk echt zo´n zwart kastje nodig. Die dingen bestaan zeker niet virtueel?

Wat doet het apparaat in mijn meterkast dan? Die splitst het signaal toch wel in tv, telefoon en internet?
 
glasmol

Quote

hsc schreef:
Ok. Ja, dacht ik al. Je hebt natuurlijk echt zo´n zwart kastje nodig. Die dingen bestaan zeker niet virtueel?

Wat doet het apparaat in mijn meterkast dan? Die splitst het signaal toch wel in tv, telefoon en internet?


Het "ding" in je meterkast zorgt voor het telefonie, tv en internet signaal inderdaad. Maar voor internet, telefonie en tv heb je nog steeds aparte kastjes nodig. Dus een "virtuele" oplossing is er niet. Je bent echt gebonden aan een extra iptv ontvanger.

Knap waardeloze actie van KPN, dat ben ik met je eens, maar het is niet anders.
Gewijzigd door glasmol op 12 april 2010, 17:16
 
hsc
Glasmol, bedankt voor de reacties. Misschien lukt het me toch nog om een kabeltje tussen de dichtsbijzijnde setop-box en mijn computer te regelen. Voor nu: Bedankt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tv kijken via WMC (windows media center)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Update settopbox Glashart Media vereist wegens kwetsbaarheid Algemeen over Tweak : 1 15 mrt 2014
Online TV kijken Nog niet gesorteerd : 1 14 aug 2012
Live TV kijken op IPAD en Laptop Radio en Tv van KPNglasvezel : 1 15 sep 2011
TV op je pc of laptop. WK voetbal kijken via internet livestreams Nog niet gesorteerd : 1 14 jun 2010
Advertentie