obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
Snelheid glasvezel Roosendaal
RGJvDorst
Vorig jaar mei opgegeven als nieuw abonnee.

Glasvezel dat zou het worden, eindelijk van die problemen met de kabel af.
Begin november 2009 kwamen materialen binnen, eind november eea geinstalleerd. Zal de details van deze problematieken allemaal besparen.

Had in eerste instantie pakket BRONS, dit haalde nog geen 4 mb ipv de beloofde 8, het was nog trager dan de kabel die ik hiervoor had opgezegd.
Klacht ingediend, werd toen opgeschroefd naar GOUD 30 mb download, praktijk bleek het nu 6 mb te zijn. Alles via kabel, niks draadloos.

In Dordrecht hebben ze het over 100 mb, vraag hierover en klacht over snelheid in Roosendaal voorgelegd aan KPN, hun reactie hierna:
Wij hebben 2 soorten glasvezelaansluitingen.

In Dordrecht heeft de gemeente besloten dat ze de glasvezel tot in de meterkast van de huizen willen laten aanleggen.

In Roosendaal heeft de gemeente besloten dat ze het glasvezel tot in de wijkcentrales willen laten aanleggen,wat in houd dat de verbinding vanuit de telefooncentrale tot de wijkcentrale een glasvezelverbinding krijgt. Vanuit de wijkcentrale tot aan uw huis blijft een koperverbinding bestaan.

Het verschil in snelheid ontstaat doordat de bekabeling vanaf de wijkkast een koperbedrading betreft maar u heeft wel degelijk een glasvezelaansluiting

U bent in de maandkosten ook een stuk voordeliger uit dan de mensen in Dordrecht,met deze glasvezelverbinding.

Tevens onderzocht de trage snelheid, dit blijkt voort te komen uit het volgende
De verbinding die via KPN is afgesloten is een VDSL verbinding.

De snelheid die je in de praktijk kunt behalen met deze internetverbinding, de effectieve snelheid, wijkt af van de maximaal haalbare snelheid. Uw effectieve snelheid is over het algemeen 80 % van de maximaal haalbare snelheid. Daarnaast is de snelheid van uw verbinding afhankelijk van:

* De kwaliteit en de afstand van de koperlijn tussen de wijkcentrale en uw huisadres.
* De kwaliteit van de kabels tussen uw modem/router, uw computer en het ISRA-punt (de telefoonaansluiting).
* Uw hardware, zoals modem en computer. Verouderde apparatuur kan uw snelheid omlaag halen. * Uw wireless netwerk. Plaats het modem zo dicht mogelijk bij uw computer(s).
* Externe factoren zoals internationale bandbreedte en de capaciteit op het binnenlandse ADSL-netwerk.

Je hebt via KPN een abonnement van 30 bij 4 Mbit lopen, maar omdat onze afstand ruim 2800 meter (wijk Kortendijk) is tot aan de centrale kun je maximaal rekenen op zo’n 4Mbit. (Hoezo 30 mb en niemand vertelt iets van KPN)

Kortom in Roosendaal verkopen ze glasvezel, maar krijgen doe je dit niet, of ik ben de enigste?

Is dit dan niet gewoon iemand afzetten?

Per 1 maart as alles opgezegd reactie van KPN zero, had je dat verwacht dan?
 
den72
Sinds vandaag in Roosendaal bij mijn goudpakket, thomson router geeft aan, download 40mb, upload 4 mb.

eea getest met speedtest.net:

draadloos: 18,5 mb / 3,1 mb
bekabeld: 25,14 mb / 3,1 mb

Deze snelheden haalde ik ook voorheen, waarom haal ik nu niet meer nu mijn router hogere snelheden aangeeft ?
Gewijzigd door den72 op 14 maart 2010, 10:21
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid glasvezel Roosendaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
snelheid glasvezel versus kabel Internet van KPNglasvezel : 27 25 mei 2023
Glasvezel en tv Nog niet gesorteerd : 1 15 okt 2019
Jonaz glasvezel in regio Amersfoort en Leusden. Eind 2016 ook in Soest en Baarn Waar beschikbaar, Jonaz : 1 18 jun 2016
Over Jonaz Glasvezel Algemeen over Jonaz : 1 18 jun 2016
Tweak biedt 1000Mbit glasvezel voor 54,95 Algemeen over Tweak : 1 01 jun 2016
Advertentie