obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met radio en TV van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
beeldkwaliteit
juultje2006
Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die zich zo enorm storen aan het slechte beeldkwaliteit. Ik ben eigenlijk alleen maar tevreden over nederland 1. Andere zenders lijken wel youtubefilpmjes. Zeker de provinciale omroep hier ziet er niet uit. Het gewone analoge signaal van upc was soms nog beter.

Ik heb hierover naar KPN gebeld en zij geven aan dat zij alle signalen direct doorsturen vanaf de omroepen. Ik weet niet wat UPC met de signalen deed, maar die waren altijd stukken scherper.

Graag hoor ik jullie reacties
 
space1

Quote

juultje2006 schreef:
Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die zich zo enorm storen aan het slechte beeldkwaliteit. Ik ben eigenlijk alleen maar tevreden over nederland 1. Andere zenders lijken wel youtubefilpmjes. Zeker de provinciale omroep hier ziet er niet uit. Het gewone analoge signaal van upc was soms nog beter.


Vanaf morgen komt zijn onderstaande zenders ook in de nederland 1 kwaliteit (nieuwe encoders)

* Nederland 1,2 en 3
* RTL4, RTL5, RTL7, RTL8
* Net5, SBS6, Veronica / Disney XD
* Sport1, Sport 1.2
* Eredivisie Live 1 en 2
* MTV
* TMF
* Eurosport
* Discovery
* Animal Planet
* National Geographic

Quote



Ik heb hierover naar KPN gebeld en zij geven aan dat zij alle signalen direct doorsturen vanaf de omroepen. Ik weet niet wat UPC met de signalen deed, maar die waren altijd stukken scherper.

Graag hoor ik jullie reacties


Wat moet je nu met zo'n antwoord.
Het enige wat KPN niet veranderd is de inhoud van de content.
Alle providers kabel/satelliet/iptv krijgen het signaal uit Hilversum per glasvezel aangeleverd. Deze providers gebruiken allemaal een verschillende bitrates (3.....8 Mb) of codec (mpeg2 /mpeg4) om het signaal naar de klanten te brengen. Het signaal uit Hilversum is daarom van hoge kwaliteit (bitrate min. 8 Mb) want het heeft geen zin om een 3 Mb om te zetten naar een 8 Mb signaal.

Aangezien KPN hetzelfde itv signaal ook gebruikt voor ADSL klanten kan de bitrate van het signaal niet veel hoger dan nu het geval is. Alleen door betere encoders (omzetter signaal Hilversum naar klanten) is een betere beeldkwaliteit te ver krijgen.
Gewijzigd door space1 op 09 maart 2010, 20:12
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'beeldkwaliteit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Storing ITV - beeldkwaliteit Algemeen over KPNglasvezel : 14 11 dec 2011
waardeloze beeldkwaliteit Algemeen over KPNglasvezel : 9 13 feb 2010
Advertentie