obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen passend onderdeel gevonden? Post het hier!
 Onderwerp afdrukken
iChat werkt niet
remcokortekaas
iChat (Apple variant van Skype) werkt niet. Ben er inmiddels achter dat dat komt door de configuratie van de Experiabox. Het verbaasd me weer niet dat het er op lijkt dat ik aan die situatie zelf niets kan wijzigen. Op diverse fora kom ik signalen tegen dat het soms spontaan werkt, en soms na tussenkomst van de helpdesk. Maar helaas nooit dat je dit zelf kunt configureren in de Experiabox.

Nu heb ik inmiddels de helpdesk gebeld en die zeggen van niets te weten. Ik moet zelf de poorten open zetten. Helaas is de firewall niet bereikbaar in de experiabox om te configureren. Port Forward helpt niet, tenzij ik iets verkeerd doe. Port 5060 schijnt het sleutelprobleem te zijn daar die voor SIP geconfigureerd staat en daardoor niet te wijzigen voor 'eigen' gebruik.

Ik weet het niet meer. Ik heb een TG789vn Experiabox.....

Wie heeft iChat aan de gang gekregen en wat heb je daarvoor gedaan? Alle help zeer welkom!

-- Remco.
Gewijzigd door remcokortekaas op 27 februari 2010, 11:29
 
glasmol
Soortgelijke problemen hebben we kunnen oplossen met mensen die als "thuiswerkers" tegen problemen aan liepen.

Bepaalde VPN verbindingen werkten niet via KPN, dus namens die mensen eens contact opgenomen met de 2e lijn van KPN Glasvezel. Zij konden de de poorten openen, en de problemen waren opgelost...

Dusssssss ff zorgen dat je bij een 2e lijner terecht komt haha..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'iChat werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Programma's worden niet opgenomen?! Radio en Tv van KPNglasvezel : 1 14 mrt 2013
Upload snelheden niet meetbaar? Nog niet gesorteerd : 2 02 nov 2012
ZTE H220N Poort 3 niet alleen ITV of addertje onder het gras???? Nog niet gesorteerd : 1 08 jan 2012
kpn komt prijsafspraak niet na Algemeen over KPNglasvezel : 1 10 okt 2011
Verschil gewone en hd kanalen niet significant beter. Radio en Tv van KPNglasvezel : 1 28 aug 2011
Advertentie