obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ervaringen met internet van KPNglasvezel
 Onderwerp afdrukken
mailserver
keespijk
Forum,

dit is mijn eerste post en kom meteen met een lastige vraag (zo lijkt het).
Een aantal jaren een adsl verbinding gehad van Planet internet, later kpn. In deze periode heb ik mijn eigen mailserver opgezet en deze werkte naar behoren MX record laten aanpassen naar (20 mailrilay.planet.nl met het bijbehorende IP adres)
Het was mogelijk om alle mail te ontvangen (ook van buiten het kpn netwerk).
Nu ben ik dus overgestapt naar glasvezel van kpn, Nu heb ik dus op alle mogelijke manieren geprobeerd te achterhalen hoe ik mijn mail op het kpn glasnetwerk moet krijgen alle medewerkers van de helpdesk zowel telefonisch als ook per mail geven alleen aan dat dit niet wordt ondersteund door de helpdesk, beetje raar ik zal toch niet de enige glasvezelgebruiker zijn die zelf een mailserver wil draaien.
Mijn vraag weet iemand of kan iemand mij vertellen wat ik in mij mx record moet zetten om mail van buiten het kpn netwerk te kunnen ontvangen nu heb ik heb het nu laten veranderen in 20 mailrelay.kpnmail.nl met bijbehorende IP adres) maar dit werkt dus nietAngry
 
space1
Misschien hem je hier wat aan.


http://kpn-glasklanten.custhelp.com/c..._topview=1
 
keespijk
Ik heb het doorgelezen en hier kan ik alleen op uitmaken dat wat ik reeds wist poort 25 is geblokkeerd en mail van buiten het kpn netwerk wordt niet bezorgd. Een mogelijke oplossing wordt niet gegeven.Angry
 
keespijk
Forum bedankt voor de input, maar het is opgelost nu.Smile
Niet via mail relay en zo, want dit had ik dus al geprobeerd en dit werkte dus ook niet. Niet met mailrelay.direct-adsl.nl,, mailrelay.kpnmail.nl en ook niet met mailrelay.planet.n (welke overigens wel prima gewerkt heeft toen ik nog ADSL internet en bellen van kpn had). Voor mijn betaalde en geregistreerde domein naam hed ik de registrant verzocht mijn MX record zo in te stellen dat alle mail voor mijn domein afgeleverd wordt op een ander poort dan 25. Werkt prima op de experia box zet iknu de poort waar de mail op wordt afgeleverd weer om naar 25 alles werkt perfect. Voor de gratis domein namen bv geregistreed bij server thuis ging deze grap niet direct op. Via een omweg is het wel mogelijk om ook voor deze domeinen een goed werkend emailadres op te zetten. Het MX reccord verwijst naar een mailserver van Rollernet.us deze geven je de mogelijkheid een gratis account aan te maken welke je email van poort 25 rederect naar een door jou gewenste poort en zo kan je wee rmail ontvangen zonder last te hebben van de poort 25 blokkade op welk netwerk dan ook. Ik hoop dat dit een oplossing is voor iedereen die tegen het zelfde probleem aanloopt als ik.Pfft
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mailserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Probleem met mailserver achter de ZTE H220N Algemeen over KPNglasvezel : 3 17 jun 2011
Mailserver instellingen Internet van KPNglasvezel : 9 01 mrt 2010
Advertentie