obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kunt u alles over glasvezel van KPN kwijt
 Onderwerp afdrukken
waardeloze beeldkwaliteit
nepke
Ben zojuist aangesloten, dacht ik eindelijk van de slechte beeldkwaliteit van tele2 af te zijn... blijkt er absoluut geen verschil in te zitten.
De monteur wist het ook niet, 2 tv's die allebei een beroerd beeld geven, telefoon wat niet te verstaan is ..heb t idee dat ik te vroeg ingeschreven heb.....
ook maar geen handtekening gezet bij de oplevering...
 
glasmol

Quote

nepke schreef:
Ben zojuist aangesloten, dacht ik eindelijk van de slechte beeldkwaliteit van tele2 af te zijn... blijkt er absoluut geen verschil in te zitten.
De monteur wist het ook niet, 2 tv's die allebei een beroerd beeld geven, telefoon wat niet te verstaan is ..heb t idee dat ik te vroeg ingeschreven heb.....
ook maar geen handtekening gezet bij de oplevering...



Dit mag toch normaal gesproken niet het geval zijn. Ook ik ben KPN klant, en het beeld is perfect. en de telefonie kraakhelder.

Zou het niet aan je thuisnetwerk kunnen liggen, want je hebt dus bij Tele2 EN bij KPN problemen.
 
nepke
Dat zou een monteur dan toch moeten weten?
ik heb zo'n 85€ kastje tussen m'n modem en m'n 2e decoder zitten, moet toch normaal werken.
De kabels zijn allemaal nieuw en de langste lengte van de kabels zijn 1mtr....
Tele 2 is digitaal gewoon ouderwets, geen hdmi en via adsl verbinding
 
space1
Knippert het middelste lampjes van je powerline adapter rood/oranje of groen. Werkt het bij de normale SD zenders 1 tm 10 wel goed of alleen bij de HD zenders zitten wel i een extra pakket.

Ik heb enkele weken geleden de helpdesk gebeld en kreeg direct de vraag of ik een powerline adapter gebruikte (1 en de andere 2 UTP). powerline adapters kunnen goed werken maar dat is van meer factoren in huis afhankelijk. Leeftijd/staat lichtnet storingen op het lichtnet

Wat versta je onder slechte beeldkwaliteit ? gebruik je hdmi of scart ?

@glasmol heb jij al naar kanaal 554 gekeken is dat ook bij jouw ook perfect? Wel even blijven kijken tot er wat meer bewegen in het beeld zit.
Gewijzigd door space1 op 11 februari 2010, 19:23
 
nepke
het lampje aan de kant van de powerline adapter aan de kant van het modem is rood, op de slaapkamer aan de andere kant dus, ik alles groen.
wat betreft de beeld kwaliteit, het is allemaal erg blokkerig, alsof je een slechte kwaliteit xvid film bekijkt...
stilstaand beeld is wel ok..
 
nepke
oh ja... ik gebruik hdmi, m'n xbox is super scherp en m'n mediaplayer ook..
 
glasmol
@space 1.

554, Sternet bedoel je ?
Ziet er niet uit, maar dat heeft volgens mij meer te maken met het feit dat ze bij sternet 1 spelertje continu een dvd'tje afspeelt.....
 
space1
Ja dat bedoel ik inderdaad. Ik heb de bitrate vergeleken met de normale SD zenders d.m.v een uur opname en deze weer te verwijderen en aan de hand van de verschil van de tijdstand kun je zien wat de birate ongeveer is. Bij sternet is het 25% van de normale bitrate. Dit heeft mij er ook wel mee te maken.
De normale SD gebruiken een vaste bitrate of dat bij de sternet ook zo is weet ik niet. Dan kan namelijk er nog een klein verschil is in de 25% zitten.
 
glasmol
Gisteravond ff de (erg slechte) opnames bekeken van het carnaval gebeuren op Sternet, maar na 5 minuten heb ik weg gezapt. Is niet om naar te kijken, wat een kwaliteit, echt zwaar waardeloos haha....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'waardeloze beeldkwaliteit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Storing ITV - beeldkwaliteit Algemeen over KPNglasvezel : 14 11 dec 2011
beeldkwaliteit Radio en Tv van KPNglasvezel : 2 09 mrt 2010
Advertentie